Kiusatut, ajatteletteko koskaan että kiusaaminen ei välttämättä johdu myöskään kiusaajasta itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et sinä ole huono ihminen ja varmasti nyt myöhemmin kadut kiusaamistasi :) Seon totta, että usein se kiusaaja kokee kotonaan jotain, minkä sitten purkaa siihen kiusattuun.
Sinä olet ymmärtänyt virheesi ja minusta se tekee sinusta hyvän ihmisen :)

Juuri näin. Tsemppiä! :hug:

Kaikki kiusaajat eivät tajua noita juttuja yhtä hyvin kuin sinä, ja sellaiset ovat mielestäni huonoja ihmisiä.

minua kiusathiin koulussa 8 vuotta. opettajat tiesi mutta eivät tehneet asioille mitään. rikothiin pyörä,sukset, revittiin hiuksista. pakkasella kasteltiin takki ja vietiin ulos, samoin kengät. haukkumista... listaa voisin jatkaa vaikka kuinka. kiusaajille en anna anteeksi, uskosin että en koskaan. ja miksi pitäis?

kiusaaminen loppu ku menin ysi luokalle. tupakointi sai kiusaamisen loppumaan ja se ku vanhempi kaveri muutti takasi tänne ja meni lukioon... kiusaajia oli 5 sitte oli niitä jokka tyyty vain huutelemaan yms

minua kiusathiin koulussa 8 vuotta. opettajat tiesi mutta eivät tehneet asioille mitään. rikothiin pyörä,sukset, revittiin hiuksista. pakkasella kasteltiin takki ja vietiin ulos, samoin kengät. haukkumista... listaa voisin jatkaa vaikka kuinka. kiusaajille en anna anteeksi, uskosin että en koskaan. ja miksi pitäis?

kiusaaminen loppu ku menin ysi luokalle. tupakointi sai kiusaamisen loppumaan ja se ku vanhempi kaveri muutti takasi tänne ja meni lukioon... kiusaajia oli 5 sitte oli niitä jokka tyyty vain huutelemaan yms

Ei varmasti tarvitsekaan antaa anteeksi. Itsekin varmasti toivoisin noiden päinvastoin käristyvän helvetissä. Tai kuolevan pois On niiiiiin raukkamaista toimintaa 5 hengen voimin kiusatta yhtä.

Ja joku vielä kehtaa väittää että kiusaaja on vahva. Paskanmarjat. minun tuntemani kiusaajat ovat kaikki niiiiin heikkoja kusipäitä, pelkureita. He eivät koskaan uskaltaisi yksin tehdä yhtään mitän. tarvitaan aina se muiden suosio ja jengi mukaan. Jos kukaan ei menisi mukaan, niin nämä kiusaajat olisivat paskat housuissa koko ajan.

Ei minustakaan ole oikeutta kiusata muita, jos ite voi huonosti. Ainahan sitä voi muita syyttää, syyttääköhän ap:n isäkin jotain muuta siitä, että kohteli lastaan huonosti ja näin oikeuttaa tekemänsä.

Se on ihan täyttää sontaa olla kiusattu, en halua itekään olla kiusaajieni kanssa missään tekemisissä tai vaihtaa sanaakaan. Unohtaa vaan heidät.

En ihan koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta ihmettelen vain, että miksi juuri se white trash-porukka on sitä kiusaajaa. Minua kiusasivat juuri ne vähälahjaiset aivovammakot, jotka eivät vielä yläasteellakaan osanneet lukea. Ja aina vain piti ymmärtää pikku Markuksia, kun heillä on vähän vaikeaa koulussa kun edetään niin kiireellä. Sen lisäksi, että nämä vajaaälyiset kiusasivat välitunnilla, heitä piti ymmärtää tunnilla kun pikkuMarkukset eivät vain oppineet. Ei saa edetä liian nopeasti, ettei Markus putoa kärryiltä. Ja opettaja sai Markukselle opettaa askartelutikuilla matematiikkaa.

Nyt myöhemmin on tullut esiin selkeästi se, että kiusaajat ovat niitä, jotka luonto karsii ensimmäisenä. Huumehelvettiä, rikollisuutta, väkivaltaa, vankilaa. Juuri sitä roskasakkien alinta kastia. Terveisiä vaan pikku Markus, mulla menee hyvin, sulla ei <3

Alkuperäinen kirjoittaja vajakkeihin kyllästynyt;22910661:
En ihan koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta ihmettelen vain, että miksi juuri se white trash-porukka on sitä kiusaajaa. Minua kiusasivat juuri ne vähälahjaiset aivovammakot, jotka eivät vielä yläasteellakaan osanneet lukea. Ja aina vain piti ymmärtää pikku Markuksia, kun heillä on vähän vaikeaa koulussa kun edetään niin kiireellä. Sen lisäksi, että nämä vajaaälyiset kiusasivat välitunnilla, heitä piti ymmärtää tunnilla kun pikkuMarkukset eivät vain oppineet. Ei saa edetä liian nopeasti, ettei Markus putoa kärryiltä. Ja opettaja sai Markukselle opettaa askartelutikuilla matematiikkaa.

Nyt myöhemmin on tullut esiin selkeästi se, että kiusaajat ovat niitä, jotka luonto karsii ensimmäisenä. Huumehelvettiä, rikollisuutta, väkivaltaa, vankilaa. Juuri sitä roskasakkien alinta kastia. Terveisiä vaan pikku Markus, mulla menee hyvin, sulla ei <3

Mutta siinä on juuri se selkeä yhteys huonoihin kotioloihin. Kun lapsi voi pahoin hän purkaa oloaan toisiin lapsiin. Tyhmyys + huonot kotiolot ei todellakaan ole mikään hyvä yhtälö.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22910681:
Mutta siinä on juuri se selkeä yhteys huonoihin kotioloihin. Kun lapsi voi pahoin hän purkaa oloaan toisiin lapsiin. Tyhmyys + huonot kotiolot ei todellakaan ole mikään hyvä yhtälö.

Minä en sääli. Sen verran paskaa tuli niskaan. Anteeksi vain, olen sitten kai kylmä ihminen.

Nämä asiat on tutkittu. Puolet kiusaajista on näitä " roskasakkia" (alkoholia, väkivaltaa jne) ja puolet suunnillen sitten normaaleista hyvistä kodeista, joissa molemmat vanhemmat työelämässä.

Mutta ei se raha välttämättä hyvää kotia tee. Samanlaista roskasakkia ne rikkaat kiusaajatkin ovat, henkisesti roskasakkia, jossa materialistiset arvot ja kovuus ja selviytyminen ovat ainoa tärkeä asia elämässä.

Ymmärsin jälkeenpäin vasta kun psygologi sanoi kiusaajasta että häntä on melko varmasti käytetty hyväksi lapsena.
Siihen asti olin hyvin vihainen ja katkeroitunut kiusaajaani kohtaan.
Luultavasti jos hän tielleni sattuu joskus kysyn suoraan onko häntä käytetty hyväksi lapsena, se oikeus minulla on koska kärsin hänen kiusaamisesta koko kouluajan 9 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja vajakkeihin kyllästynyt;22910661:

terveisiä markukselle. muista et oot aina niin paljon arvokkaampi ja hienompi ihminen kuin nuo sossuämmien lellikit. olet ihminen, kaikkea hyvää sinulle, sulla on arvot kohdallaan :)

Yhteistyössä