Kiusataan Ilman Valvovaa Aikuista - hanke koulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja usko ja luottamus meni kouluun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

usko ja luottamus meni kouluun

Vieras
on yhtä tyhjän kanssa.Minun lastani on kiusattu koulussa jo useammankin kerran,lapsi on itse kertonut "valvovalle" opelle/aikuiselle-asiaa ei ole kuultu.Nyt kun tapahtuu vahinko,lapsi tyrkätään ikkunaa vasten-ikkuna hajoaa,sanotaan naama totisena "ei olla kuultu,ei olla tiedetty"..kissan vitut! Jos lapsi on kertonut asiasta koulussa,minä olen ottanut yhteyttä kouluun,miten voi olla että kukaan ei muka tiedä mitään.
Ikkunan maksumieheksi joudun minä..näin päättivät.Vaikka lapsi tyrkättiin ikkunaan!Välituntivalvoja sanoi "pitäisi osata varata tasapainoa".
Onneks lapselle ei käynyt rytäkässä mitään,mutta takuuvarmaa on,että asia ei jää tähän!Huomenna koulun väki kokee yllätyksen,kun minä astun luiokkaan..

Vastuun välttelyä ja oman aseman pönkittämistä.

Jos vaan jaksat (ja tosiaan tiedät olevasi oikealla asialla), nosta kunnon meteli. Kirjoita kaikki tapahtumat paperille, tulosta ja talleta kaikki kirjalliset yhteydenotot. Valmistaudu taisteluun tuulimyllyjä vastaan, paskaa on hankala saada valumaan ylämäkeen.

Todella ikävä juttu, ap. Ja ilman muuta nostat metelin. Laita vaikka sähköpostia oman kuntanne koulutoimenjohtajalle. Asialliseen sävyyn toki, silloin eivät voi olla noteerammatta asiaa. Kuvailet taustan ja tapahtuneen ja ilmoitat, ettet näissä olosuhteissa luonnollisestikaan korvaa tuota rikkoutunutta ikkunaa.

Suosittelen yhteydenottoa suoraan lääninhallitukseen opetusasioista vastaavalle virkamiehelle.
Oman kunnan koulutoimenjohtajat ovat yleensä niin "oman pesän palvojia" etteivät auta yhtään mutta lääninhallituksen porukka ei pokkuroi ketään.

Etkä ota kouluun itse mitään yhteyttä, anna virkamiesten hoitaa asia.

Ja tämä nyt kalskahtaa sille että pitäiskö ottaa yhteys poliisiin. Sinulla ei ole mitään oikeutta mennä "yllättämään ketään astumalla luokkaan" !!!! Hei halooooo?????

Olisi kiva kuulla myös koulun versio näistä tapahtumista, nyt meillä on vain kimpaantuneen äidin versio. Toki kuulostaa oudolta, jos laitetaan ikkuna maksamaan sen takia, että kaveri on tönäissyt tai itse on vahingossa horjahtanut. Siksi tässä äidinkin versiossa nyt joku mättää...Oisko oma lapsi voinut vääristellä totuutta?

[QUOTE="henni";29610004]Ja tämä nyt kalskahtaa sille että pitäiskö ottaa yhteys poliisiin. Sinulla ei ole mitään oikeutta mennä "yllättämään ketään astumalla luokkaan" !!!! Hei halooooo?????[/QUOTE]

Perusopetus on julkista. Koulu on julkinen tila. (Se ei toki tarkoita, että luokkaan yllättäen marssiminen olisi järkevää tms.)

[QUOTE="Kimu";29610016]Olisi kiva kuulla myös koulun versio näistä tapahtumista, nyt meillä on vain kimpaantuneen äidin versio. Toki kuulostaa oudolta, jos laitetaan ikkuna maksamaan sen takia, että kaveri on tönäissyt tai itse on vahingossa horjahtanut. Siksi tässä äidinkin versiossa nyt joku mättää...Oisko oma lapsi voinut vääristellä totuutta?[/QUOTE]

Tietysti kaikella on kaksi puolta.

Vaan jos oikeasti on ilmoitettu kiusaamisesta, eikä koulun puolelta olla millään tavalla reagoitu ja siitä vanhemmille myös tiedotettu, niin jossain mättää.

Yhteistyössä