Kiusa se on pienikin kiusa, naapurit osaavat sen taidon kätevästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuli muuten mieleen kun muistelin, että toisessa talossa jossa asuttiin, niin kuivaushuoneessa ei ollut mitään "oikeaa" rajoitusta kuinka kauan pyykkejä sai kuivattaa. tuulettimessa luki, että "sammutathan tuulettimen yöksi" paloturvallisuutta ajatellen. hyvin pystyttiin siinä talossa kuivaamaan pyykit kuivaksi asti kun naapureiden kanssa tuli toimeen :)
toista olikin siinä ensimmäisessä asunnossa, josta jo kerran kirjoitin..

-Meillä se on 4h max kuivaushuonetta. Ja 4h max pesutupaa (2 konetta + kuivausrumpu). Käsittääkseni se on sama "4h pesutupaa" käytäntö lähes joka paikassa.
Se on kuitenkin jo sen 8 koneellista pyykkiä, huh huh.. 1kone/45-60min.
-Kun varaat vuoron listasta, sulla on käytössä koko pesutupa eli 2 konetta + kuivausrumpu.
-Pelkkää kuivaushuonetta EI saa varata. Eli esim. peset kotona pyykkiä, ja tuot sinne kuivumaan, ei ei..

Törkeä naapuri sulla!

Täällä taas huomasin, kuinka kiva naapuri mulla on, kun eilen tarvin kuivaustilaa ja kuivaushuoneessa oli tilaa, vaikka oli varattu. Kävin nätisti kysymässä ja sain luvan viedä sinne omani. Sitten oli pakko vielä varata tällekin päivälle aikaa.

Joo ja on mullakin esim. äitini vanhoja pitkiä kalsareita joissa on jo jotain värimuutoksia :laugh: Eikä kuulu tasan kenellekään mitä mulla on siellä kuivumassa, vaikka käyttäisin miesten jarruraitaisia boxereita :D

Hyvä jos laitoit viestiä, aika törkeää tuollainen nimien suttaaminen.

Niin ja täällä on pesutupa erikseen eri talossa n. ½km päässä..

Mä ymmärrän ap:ta täysin! Meillä on 2 h pesuaikaa, ja sen jälkeen 2h kuivausaikaa kuivaushuoneessa. Joskus on käynyt niin, että seuraava pyykkäri tuo pyykkiänsä kuivaushuoneeseen vaikka siellä on mun pyykit, ja sit on huone niin turvoksissa ettei siellä kuivu yhtään mikään |O Muuten ehtivät kyllä kuivua siinä kahdessa tunnissa. Kerran yhet oli tuonu pyykkinsä sinne, ja siirtäny narua pitkin meidän märät pyykit yhteen ruttuun narun toiseen päähän. Ai perkele ku meniki herne nenään... Tein saman niitten pyykeille ja kuivasin omiani niin kauan ku oli kuivausvuoroa käytettävissä... Joskus oon jopa niin lapsellinen, että sammutan sen tuulettimen kun käyn hakemassa pyykit :whistle:

Joskus tuntuu, ettei mikään kuumenna kerrostalossa ihmisten tunteita niin paljon kuin pyykkituvan käyttö :D

Meillä kivat naapurit nykyään, tosin pyykkini pesen omalla koneella ja kuivatan veskissä. En jaksa röijää pitkin pihaa ja juosta tuvalla edestakas, liian monimutkaista. Nytkin kone laulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En oikein käsittänyt tuota kuivaushuoneen varaamista. Tai siis eikö siinä ole tiettyä aikaväliä jolle se varataan vai tehdäänkö varaus koko päivälle?

tietylle aikavälille. meillä voi varata pelkät koneet tai pelkän kuivushuoneen tai sekä että, tarpeen mukaan

minä olin varannut kuivaushuoneen ajalle 8-18 ja monta päivää muuta täysin vapaana pyykin kuivaamiseen ja pesuun. Tällä viikolla ei ole ollut kuin KHadella mulla perheellä vuoroa, joten miksi jus tsamaan aikaan pitää änkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
En oikein käsittänyt tuota kuivaushuoneen varaamista. Tai siis eikö siinä ole tiettyä aikaväliä jolle se varataan vai tehdäänkö varaus koko päivälle?

tietylle aikavälille. meillä voi varata pelkät koneet tai pelkän kuivushuoneen tai sekä että, tarpeen mukaan

minä olin varannut kuivaushuoneen ajalle 8-18 ja monta päivää muuta täysin vapaana pyykin kuivaamiseen ja pesuun. Tällä viikolla ei ole ollut kuin KHadella mulla perheellä vuoroa, joten miksi jus tsamaan aikaan pitää änkeä.

Ok. Onko tuo aikaväli sitten itse päätettävissä? Tarkoitan tuo 8-18 kuulostaa niin pitkältä ettei siinä juuri muut kerkeä pyykkejään kuivata.

Omaa kokemusta noista ei ole. Meillä on pyykkituvalla vuorot mitä voi varata, yleensä 4h mittaisia. Ja siis ennalta määriteltyjä tyyliin: 7-10, 10-14, 14-18 ja 18-21.

Ok. Onko tuo aikaväli sitten itse päätettävissä? Tarkoitan tuo 8-18 kuulostaa niin pitkältä ettei siinä juuri muut kerkeä pyykkejään kuivata.

Omaa kokemusta noista ei ole. Meillä on pyykkituvalla vuorot mitä voi varata, 4h mittaisia.

tästä neljän tunnin säännöstä ei ole ollut ennen mitään tietoa, vaika olen sunut talossa yli vuoden.

neljässä tunnissa ei kuivaa paksut vaatteet, joko siinä kuivurissa on vika tai se aika ei ole riittävä.

neljässä tunnissa kuivaavat kyllakanat , tynyliinat ym,mutta kyse oli siisät että minu varatulla vuorolla toivat pyykit. kysymättä sopiiko.
jokainen laitta itselleen sopivan ajan ja kun varsua on tehty jo monta päivää aienmmin niin nokan koputtamista eioel, jos tavitset just ens lauantaiana pyykkivuoron,voit varata sen vaikka viikkoa etukäteen.

no, varattu vuoro on varattu vuoro, ja toisten vaatteita ei saa haukkua, se on selvää.

Mun mielestä kuitenkin 8-18 on ika itsekkään pitkä aika kuitenkin, mutta ei siinäkään mitään
jos kerran mitään aikasääntöä ei ole. Ja jos on, pitäisi siitä toki asiallisesti tiedottaa, eikä ruksata nimiä yli.

naapuri on pönttö, myönnän, mutta ap.n muun asenteen tuntien, pelkäänpä, että tähänkin asiaan on olemassa toinenkin näkökulma jollain.

tästä neljän tunnin säännöstä ei ole ollut ennen mitään tietoa, vaika olen sunut talossa yli vuoden.

neljässä tunnissa ei kuivaa paksut vaatteet, joko siinä kuivurissa on vika tai se aika ei ole riittävä.

neljässä tunnissa kuivaavat kyllakanat , tynyliinat ym,mutta kyse oli siisät että minu varatulla vuorolla toivat pyykit. kysymättä sopiiko.
jokainen laitta itselleen sopivan ajan ja kun varsua on tehty jo monta päivää aienmmin niin nokan koputtamista eioel, jos tavitset just ens lauantaiana pyykkivuoron,voit varata sen vaikka viikkoa etukäteen.

Eli halutessaan kuivaushuoneen voi ottaa vaikka koko päiväksi, ok. Luulisi kyllä että jos on joku tuntimääräsääntö olemassa niin se näkyisi myös seinällä, varauslistan vieressä.

Inhottavasti teki kyllä naapuri kun tuli omin luvin toisen vuorolla tuomaan pyykkejään sinne ja piikitteli vielä. :/ Ehkä häntä harmitti jos oli suunnitellut pyykkipäivän juuri silloin, mutta minkäs teet. Olisi sitten voinut tulla kiltisti kysymään mahtuisiko hänen pyykkejään myös kuivumaan. Toisen nimen pois pyyhkiminen ja oman tilalle laittaminen on jo törkeää...

Eli halutessaan kuivaushuoneen voi ottaa vaikka koko päiväksi, ok. Luulisi kyllä että jos on joku tuntimääräsääntö olemassa niin se näkyisi myös seinällä, varauslistan vieressä.

Inhottavasti teki kyllä naapuri kun tuli omin luvin toisen vuorolla tuomaan pyykkejään sinne ja piikitteli vielä. :/ Ehkä häntä harmitti jos oli suunnitellut pyykkipäivän juuri silloin, mutta minkäs teet. Olisi sitten voinut tulla kiltisti kysymään mahtuisiko hänen pyykkejään myös kuivumaan. Toisen nimen pois pyyhkiminen ja oman tilalle laittaminen on jo törkeää...

olisihan sitä tilaa löytynyt hänellekin, jos olisi kauniisti sanonut.

Yhteistyössä