Kiukuttavaa makkinointia

Yleensä muo ei häiritse lehtimyyjt tai mainokset, mutta yks nimenomainen myyntityyli muo häiritsee; äsken taas soitti joku, joka muka teki jotain kyselyä ja sitten ilmoitti, että saa antaa kiitokseksi lehden ja maksettavaksi jä vain...
Kerroin kyllä pojulle, että minusta on petos sanoa että joku on ilmainen ja lopuksi kertoa sille hinta. Ei vaan tajuu, miten voidaan sanoa etä sat lahjaksi kunhan maksat...
 
"..."
Mulle joku soitti juuri ja tarjosi "ilmatteeksi" jotain omenaviinikapselaita yms. Kerroin kohteliaasti, että nyt ei kiitos tällä kertaa kiinnosta. Kun sain lauseeni lopetettua, huomasin että poika oli jo katkaissut puhelun mitään sanomatta. Varmaan häntä harmittaa, monesko kietäytyjä olin sitten peräjälkeen, mutta silti...
 
"Ilona"
Ja mua taas ärsyttää nää arpojen tuputukset cittarin kassoilla, sanaakaan ei sanota että arvat maksaa 7 euroa. "Ja teille arpoja?" Yksikin ulkomaalainen perhe mun edessä otti, eikä takuulla tajunnut että kassa otti 7 euroa hintaa siitä.
 
[QUOTE="Ilona";29685519]Ja mua taas ärsyttää nää arpojen tuputukset cittarin kassoilla, sanaakaan ei sanota että arvat maksaa 7 euroa. "Ja teille arpoja?" Yksikin ulkomaalainen perhe mun edessä otti, eikä takuulla tajunnut että kassa otti 7 euroa hintaa siitä.[/QUOTE]

No tämmöseen en oo viellä törmänny!
Mutta toi puhelinmarkkinointi menee aina röyhkeämmäksi.
Usein soitetaan ja sanotaan "haluamme tarkistaa yrityksenne tiedot, että ne on puhelinluettelossa ajan tasalla" lopuksi sitten valitaan sanakäänteet niin, että luulis että kyse on jostain paketista, joka meillä jo on "Joo, kaikki oli oikein, tämä meidän pakettihan maksoi...." Täytyy olla tosi tarkkana, ettei luule jatkavansa jotain sopimusta!
 
kfgdnfk
Joo mulle kans soitettiin puhelinoperaattorilta ilmaista päivitystä tyrkyttäen. Paitsi ettei se ollut ilmainen. Tosi törkeetä tollanen harhauttaminen ja kun laitoin palautetta firmalle tuosta niin eivät vastanneet.
 
Noi on niin ärsyttäviä ja useimmiten ihan kirkkain silmin huijaavat.

Mulle soitti joku National Geographicin myyjä ja aloitti sanoen: "Onneksi olkoon! Tällä kertaa ei nyt osunut arvonnassa tämä lomamatka kohdalle, mutta voititte kolmen kuukauden lehdet!" Parin lauseen päästä kävi ilmi, että pitäisi tehdä kestotilaus, niin saisi hinnanalennusta sen kolmen kuukauden määräaikaistilauksen verran.
 
[QUOTE="vierailija";29685623]Kokeiles tätä: Kieltopalvelut[/QUOTE]

Tää on hauskaa mafiatoimintaa. Kehitetään mahdollisimman hermoillekäyvä ja kotirauhaa rikkova markkinointitapa ja käytetään sitä sinnikkäästi. Tarjotaan ihmisille mahdollisuus maksaa meille siitä, että me ei mainosteta itseämme niille. :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
vittu
Ikinä koskaan en ostaisi mitään firmalta joka väittää mun tehneen jotain mitä en ole tehnyt. Kerran suutuin ihan kunnolla, kun väitettiin mun vastaneeni kyselyyn jossa haluun just tän lehden.
 
Suhteellisuuden tajua!
Tää on hauskaa mafiatoimintaa. Kehitetään mahdollisimman hermoillekäyvä ja kotirauhaa rikkova markkinointitapa ja käytetään sitä sinnikkäästi. Tarjotaan ihmisille mahdollisuus maksaa meille siitä, että me ei mainosteta itseämme niille. :kieh:
Öööh. Toi puhelu kestää noin puoli minuuttia, eli maksaa 20 senttiä. Se on voimassa 3 vuotta. Ihanko oikeasti toi sun mielestä on maksullista? Tuskin edes kattaa sähkökustannuksia joka tuon ylläpidosta tulee...
 
Öööh. Toi puhelu kestää noin puoli minuuttia, eli maksaa 20 senttiä. Se on voimassa 3 vuotta. Ihanko oikeasti toi sun mielestä on maksullista? Tuskin edes kattaa sähkökustannuksia joka tuon ylläpidosta tulee...
Onhan se maksullista, kun siitä otetaan maksu. Vaikka se mitätön onkin. :)

Koko ongelmaa ei olisi, jos nuo kyseistä estopalvelua tarjoavat ihmiset eivät kiusaisi ihmisiä niin, että ihmiset tarvitsevat sitä estopalvelua.
 
Mä oon kuullut jostain että puhelinmyyjällä on velvollisuus poistaa asiakkaan puhelinnumero heidän listoiltaan, mikäli asiakas näin pyytää. Ja että samalla se poistuisi useimmista puhelinmyyntilistoista.

Käytännön kokemusta ei itsellä ole, kun harvemmin tulee vastailtua tuntemattomiin numeroihin. Ja jos tuleekin niin aika nopeesti siinä lapsen itkuun tai muuhun vedoten päätän puhelun.

Jäi vain mieleen kun joku kaveri tällaista kertoi, oliko peräti itse poistattanut tällä tavoin numeronsa ja välttynyt sillä puhelinmyynniltä jatkossa.
 
"vierailija"
Tää on hauskaa mafiatoimintaa. Kehitetään mahdollisimman hermoillekäyvä ja kotirauhaa rikkova markkinointitapa ja käytetään sitä sinnikkäästi. Tarjotaan ihmisille mahdollisuus maksaa meille siitä, että me ei mainosteta itseämme niille. :kieh:
Juuh, on ehdottomasti paljon mukavampaa arvuutella kun joku vieras numero soittaa että onkohan tää nyt joku puhelinmyyjä vai ei, tai sitten jankuttaa niiden kanssa puhelimessa :)

Mulla on tämä palvelu nyt seitsemättä vuotta käytössä ja olen tosi tyytyväinen.
 

Yhteistyössä