Kitudiettiä tai lähinnä itseni koville laittamista haluan kokeilla minäkin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mullakin olis semmoinen 3-4kg mistä pitäis päästä eroon mutta ilmeisen tiukassa tuntuu olevan :( Ei huvita kitukuurit mutta pakko varmaan kohta jotain kaloreita vähän laskeskella.

Kokeilen tehdä vähän kevyempää viikkoa nyt kun ei toi paino muuta tee kuin junnaa. Safkat pidän ennallaan mutta löysään vähän salilla, nyt oon käyny kahvakuulassa ja pumpissa ja vähän pyöräillyt enkä rykinyt salilla.

Mulla on kans se 3-4kg tiputettavaa, eli eihän se paljoa ole - mutta kun on jo valmiiksi pieni, niin peruskulutus ei ole mikään valtava, eli apuja ei tule mistään. Me ollaan nyt sairasteltu huolella puoltoista viikkoa, sekä minä että lapset, eikä painoprojekti ole liikahtanut mihinkään suuntaan. Ei onneksi myöskään ylöspäin. Tällä viikolla vois taas yrittää palata ruotuun.

No niin. Kevyempi viikko salilta on näköjään kannattanut.
Mitään muutahan en ole siis muuttanut, en syönyt vähempään tai mitään, mutta salin olen vaihtanut vähän raskaampiin ryhmäjumppiin, bodyattackiin, pumppiin jne.

Aloitus: 58,5kg (vyötärönympärys 71cm)
Vko1: -500g (vy -2cm)
Vko2: +500g (vy+1cm)
Vko3: -500g (vy -1cm)
Vko4: +-0g (vy +-0cm)
Vko5: -500g (vy +-0cm)

Voihan vappu, tänään olisi luvassa herkkuja, toivottavasti ei paljon näy painossa kun ei siinä tunnu mikään muukaan paljon näkyvän. Yritän olla rohmumatta :D Onneksi ei ole kaikenmaailman munkkeja ja tippaleipiä tarjolla.

No ei se paino tipu jos lihasta tulee läskin tilalle. Jokainen tietää että lihas painaa enemmän. Paino ei ehkä muutu mutta mittanauhan lukema kylläkin ;) Oletko mieluummin pienipainoisempi, suurikokoisempi ja löysä vai suuripainoisempi, pienikokoisempi ja kiinteä?

Ei se lihaskaan ihan kaikkea korvaa. Kyllä tuota löysääkin jonkin verran on. En ole mitenkään juuri äskettäin salilla käymistä aloittanut joten on turha kuvitella, että lihasta tulis tyyliin 300g viikossa ettei mitään laihtumista tapahtuisi.

Vko6: +500g (vy -0,5cm)

Hohhoijaa :D vajaa 6vkoa siis takana ja paino 59-58,5kg -> 58kg ja vyötärö 71cm -> 68,5cm.
Voipi olla että jotain vappuja on tuossa painossa, tai sitten ei..
Kivasti on kuitenkin vatsalihakset tullut näkyviin, vatsalihasten välinen rakokin on ilmestynyt ylimpiin, että ilmeisesti kuitenkin edelleen jotain tapahtuu, vaikka paino ei paljon putoa.
Puoltoista viikkoa olen käynyt salin sijasta ryhmäjumpissa, lähinnä bodypumpissa ja vatsalihasjutuissa, siirryn kyllä takaisin salille, kunhan löydän sopivan ohjelman, mutta jatkan varmasti pumpissa käymistä, se on yllättävän hauskaa.

Eiliset safkat:
Aamupala Profeel-rahka, kahvi
Lounas: Kanasämpylä, salaatti, salaatinkastiketta ja mehu.
Päivällinen: Lohikeittoa, salaatti, raejuustoa, kahvi
Iltapala: Valkosipulidippi ja omenaa
Lisäksi vettä ~1,5L-2L

Voi että sentään, mulla ois laihutettavaa sellaset 10kg mut motivaation ylläpito on vaikeaa. Tarkoitan sitä, että kun täytyy keskittyä muihinkin juttuihin kun laihuttamiseen niin sitten sitä repsahtaa välillä. Olen tässä parin viikon ajan keventänyt syömisiä mutta yhtään en ole laihtunut, ehkä muutama sata grammaa vaan ja se nyt voi johtua mistä tahansa..
Miten ihmeessä te muut onnistutte pitämään motivaation yllä?
Olenkin tässä miettinyt että ilmeisesti pitäis liikuntaa lisätä paljon jotta paino tippuisi, pelkkä koirien kans kävely ei näköjään riitä.

Itse olen huomannut helpommaksi painon putoamisen silloin, kun liikkuu vähemmän. Kyllähän tuo motivaatio pysyy kun alkaa farkut kiristää ja makkara töröttämään tyköistuvassa paidassa.

Päivittelen painon jo nyt vaikka eilen olinkin bodtpumpissa, en tiedä vaikuttaako.
Olisi kiva saada tuloksia myös muilta?

Vko6: +500g (vy -0,5cm)
Vko7: -500g (vy +-0)

1,5kg 7viikossa on kyllä todella hidas tahti mutta ilmeisesti jokin menee sitten kuitenkin oikein kun paino sentään putoaa.

Löytyisikö vastaus ongelmaa tästä kirjoituksesta:

http://infitnessandinhell.blogspot.fi/2013/02/metabolinen-tuho.html

Sen siitä saa kun jojoilee, vetää kalorit alas ja hinkkaa aerobista. Kitudieteistä ei koskaan seuraa mitään hyvää.

[QUOTE="vieras";28447618]Löytyisikö vastaus ongelmaa tästä kirjoituksesta:

In Fitness and in Health: Metabolinen tuho

Sen siitä saa kun jojoilee, vetää kalorit alas ja hinkkaa aerobista. Kitudieteistä ei koskaan seuraa mitään hyvää.[/QUOTE]

Onneksi ei.
En hinkkaa hulluna aerobista, en vedä kaloreita överi alas enkä jojoile.
Paino nousi ihan tarkoituksella hissuksiin pari kiloa kun halusin parempia tuloksia salilla ja käyn edelleen salilla+bodypumpissa, syön terveellisesti ja monipuolisesti ja kuten tuloksista näkyy, kalorit eivät ole överialhaalla.

Ap, en lähde mukaan. Mulla jo yrjöt nousisi suuhun mutustaessani kahta kananmunaa... ja tolla vesimäärällä voisin istua aamusta iltaan pöntöllä. Mitä siitä turhaan nousemaan kun kusta riittäis kaiken aikaa.

Mitenkäs muilla nyt menee?
Ittellä tuo paino hienosti pysyi tuossa 57,5 paikkeilla tosi pitkään. En sitten tiedä voiko helle olla syynä, mutta nyt oli paino pompannut viikonloppuna lukemaan 58,6!! Siis ilman erikoisempaa mässäilyä. Enemmänkin tuli kai sit lipitettyä niitä kaloreita, tosin koko viikonlopun saldoksi tuli 1 lonkero ja 2 siideriä. Ei kroppa yleensä näin pahasti reagoi tuohon alkoholiin, mutta kai se nyt jostain syystä on kerännyt nestettä ihan hurjasti tuon lämmön takia. Harmi.

Mutta jos tässä nyt taas kokeilis katsoa mitä syö ja vähän sais massua litteämmäksi :)

Itselläni on salaisena aseena nuo chilikapselit, jotka ainakin viimeksi vei näläntunteen todella hyvin pois.
Aamulla on vain paha kun alkaa kerta kaikkiaan kuvottamaan veden litkiminen ja viimeistään hampaita pestessä on aika tukala olla. Pakko ois jotain pientä syödä vaikkei tekis mieli pätkääkään eikä oo yhtään nälkä.

Niin, ja tarkoitus olisi saada tiputettua tuota ainakin nelisen kiloa, koska kuitenkin sitä tulee jonkin verran takaisin nesteinä heti kun alkaa elämään normaalisti.

Olin vain niin pirun tyytyväinen tuohon 57,5kg, että jotenkin en vain kokenut tarpeelliseksi jatkaa dieettiä. Pahimmillani kun painoin 62kg, niin tuossa vaiheessa olo oli kuin keijukaisella :D
Mutta edelleenkin nuo vanhat vaatteet odottavat tuolla kaapissa sitä että niitä taas joskus saisi päälle. Ja silloin painoin 53-54kg, eli vaikka pienistä määristä onkin kyse, niin aika pirun vaikea tuonne on päästä :D

Mä tulisin mukaan, jos täällä on viel elämää? Mulla siis ois tarkotus 7 viikossa pudottaa nii paljo ku voin "kituilemalla". Yhteensä kuitenkin 10kg pudotettavaa, mutta tuskin saan niin paljo pois tossa ajassa :) Mulla on nyt kolmas pv menossa ja -800 g nesteitä. Olen syönyt 1000-1200 kcal ja nyt mietinkin että onko liikaa jos haluan sen kilon per viikko pois.
Mulla ei oo hajuakaan paljon kulutan päivässä mut jos se ois se 1800 ni sittenhän pitäs syödä vaan 800 kcal päivässä. Et syönköhän kuitenkin liikaa sit :/

Itte aattelin ainakin olla täällä niin kauan ku motivaatiota riittää. Ikävä kyllä sitä ei yleensä riitä kovinkaan pitkälle. Se on ihan hölmöä, koska oikeastaan minulle ei tee tiukkaa syödä näin vähän. Enemmänkin olen tunnesyöppö, ja jossain vaiheessa tulee taas menemään elämässä päin p*rsettä ja alan mässäilemään suklaata ja sit ei enää kiinnosta käydä täällä ketjussa :laugh:

Mutta oma tilanne on tällä hetkellä hyvä. Oli onneksi tosiaan vain turvotusta tuo hurja kilomäärä, nyt on taas 57,2 ja turvallisilla vesillä mennään :)

Toivoisin tällä kertaa pääseväni 56 kilon alle, viime rutistus jäi tuohon 56,2 kiloon, mutta nyt tuo alkupainokin on reilusti pienempi kuin viimeksi, niin ei pitäisi olla mahdoton tehtävä.

Onnea uudelle kituilijallekin!!! :)

Viikko takana. Alkupaino hirveät 58,6kg, nyt aamulla vaaka näytti 56,9kg :)
Olisi varmasti ollut vielä parempi tulos jos viikonloppuna ois viitsinyt yrittää, mutta sehän meni siiderin litkimiseksi ja pizzaleipien syömiseksi. Silti paino on kiltisti joko pysynyt samassa tai laskenut, ei vielä kertaakaan ole noussut.

Saa nähdä alkaako nyt ekan viikon jälkeen jumittamaan enemmän, edelleen tavoitteena ois päästä alle 56 kiloon, ei pitäisi enää olla mahdoton tehtävä :D

Jei! Yksinpuhelu jatkuu, mut pakko vain hehkuttaa :) Eli uusi ennätys, 55,9kg!
Ja huvittavinta on kyl se etten oo omasta mielestäni edes kituillu, ja silti päätti paino vielä tippua.

Eilen töissä ravintolalounas, ja jälkkärinä pannaria kermavaahon ja hillon kanssa, ajattelin et toi sokerimäärä (ja ruokamäärä!) ois jotain tehny, mut ei, tippu vaa 400g eilisestä :)

Viikonloppu vähän mietityttää, risteily edessä, niin varmasti jonkin verran nestemuodossa tulee kaloreita saatua... Mutta, itketään sit maanantaina jos on tarvis :D

Yhteistyössä