Kitudiettiä tai lähinnä itseni koville laittamista haluan kokeilla minäkin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28248380]No ei siinä mitään ristiriitaa ole. Haluaa kokeilla itseään ja haluaa myös tuloksia nopeaan. Ei mitään sen kummempaa.[/QUOTE]

Ei tuloksia vaan tule nopeaan. Tää on nykyihmisen vaikea monesti ymmärtää. Lihas ei kasva nopeaan, paino ei lähde nopeaan paitsi silloin jos on tajuton läski.

1 kg/viikko on aika maksimi pudotustahti jos puhutaan alle 10 kg pudotuksista. Muu pompsahtaa takaisin hyvin helposti vähän kerrallaan.

Ja lihasmassaa ei tule _vuositasolla_ naiselle kuin parhaimmillaan 2-4 kg, miehelle puolet enemmän riippuen monesta tekijästä. Ja tämäkin vain ekan treenivuoden jälkeen, toisena treenivuonna lihasmassan kasvun tahti on lähes puolet hitaampi ja kolmantena enää tästä puolet (500 g - 1 kg naiset, 1-2 kg miehet).

Big Maceistä käytiin rakentava keskustelu, että jatkossa no thnx. Ei tartte tuoda mitään tai sitten tuo salaattia.
Punnitsin tänään:
Aloitus: 58,5kg (vyötärönympärys 71cm)
Vko1: -500g (vy 69cm)

Jäi viikko vähän lyhyeksi mutta eihän se mitään haittaa, edelleen räkäistä yskää ja eilen illalla ahdisti hengittäessä kurkkuun, toivottavasti jo ensi viikolla viimeistään voisi mennä salille. Se saattaa kyllä jumittaa painon pudotusta, mutta en usko että stoppaa ja vähänkin on ihan hyvä. Pitää vain mennä välipäivien jälkeisinä aamuina vaakalle, niin ei tule niitä treeniplussia punnittua.

Mukaan vain "Mää kans" ja kovasti tsemppiä :)

Mukavasti lähtenyt ap:lla homma skulaamaan. :)
Tsemppiä kaikille itsekuriin, mutta muistakaa myös syödä herkkuja välillä. Yhtenä päivänä viikossa esim. Kroppa kaipaa myös "ylilyöntejä" että soo potkua kilojen pudotukseen. Ja kuinka tylsää elämänon jos ei koskaan saa herkutella? Karkkipäivä viikkoon ei ole paha.

Kävin sitten tänään vaa'alla, en malttanut enää olla käymättä. -5kg maanantaista, eli vaaka näytti 88kg. Tiedän, että ne on pitkälti nesteitä, mitä on lähteny, mutta voin kertoo että motivoi jatkaan tätä touhua. Pari vikkoo olisi siis tarkoitus mennä noilla 20g hiilareita, n 100g protskua ja max 800kcal. Sitten ruveta nostaan hiilareita 5g viikossa, niin kauan ku paino jatka putoomista. Ja 60kg on tavoite. Joka aamu edelleen jaksanu tehä lenkin hyvin, yhtenä iltana jäi lihaskunto ja venytykset tekemättä kun olin niin väsynyt, mutta kannattikin jättää, seuraavana päivänä jaksoi paremmin taas. Yritän saada tästä dietistä ja liikunnasta itelleni lähinnä terveellisen elämäntavan, enkä vain pelkkää painonpudotusta.

Kattelin että Jutta ja puolenvuoden superdietteihin haetaan uusia osallistujia. Ei ollut kaukana, etten hakenu, mutta sitten totesin että kun salilla käyminen on muutenkin tarpeeksi ahdistavaa, niin en todella pystyis siihen kameroiden edessä. Joku kiva harrastus tekisi mieli aloittaa, mutta yritän saada peruskuntoa vähän paremmaksi, ennen kun mihinkään ryhmäliikuntaan ainakaan menen.

Siis onko teillä tavoitteena vaan saada vaaka näyttämään pienempää lukemaa, muulla ei ole väliä? Koska eihän tuollaisella kitudieetillä kiinteydy. Jos kiinteytymisellä tarkoitat rasvan korvaamista lihaksella. Lihakset tarvitsee kasvaakseen sitä ruokaa, ja tuolla määrällä sitä ei saa riittävästi. Paino kyllä putoaa, mutta onko se tosiaan teille "riittävä" tulos? Sillä ei saa muuta aikaiseksi kun itsensä laihaksi läskiksi. Mulle ei ainakaan olisi riittävää olla laiha ja löysä. Haluan saada kropassa aikaan kunnolla muutoksia, muokata lihaksia, olla kiinteä. Ja se vaatii kunnolla sitä polttoainetta. Kieltämättä se vaatii kunnolla sitä treeniäkin mutta lopputulos on 100 x upeampi!

[QUOTE="vieras";28272921]Siis onko teillä tavoitteena vaan saada vaaka näyttämään pienempää lukemaa, muulla ei ole väliä? Koska eihän tuollaisella kitudieetillä kiinteydy. Jos kiinteytymisellä tarkoitat rasvan korvaamista lihaksella. Lihakset tarvitsee kasvaakseen sitä ruokaa, ja tuolla määrällä sitä ei saa riittävästi. Paino kyllä putoaa, mutta onko se tosiaan teille "riittävä" tulos? Sillä ei saa muuta aikaiseksi kun itsensä laihaksi läskiksi. Mulle ei ainakaan olisi riittävää olla laiha ja löysä. Haluan saada kropassa aikaan kunnolla muutoksia, muokata lihaksia, olla kiinteä. Ja se vaatii kunnolla sitä polttoainetta. Kieltämättä se vaatii kunnolla sitä treeniäkin mutta lopputulos on 100 x upeampi![/QUOTE]

"Teille"?"Teillä"?
Niin kenellä? Itse ainakin käyn salilla ja pidän huolta prodeista ja siitä että ruokavalio on riittävän monipuolinen ja kasviksia sisältävä.

[QUOTE="Anne";28273222]"Teille"?"Teillä"?
Niin kenellä? Itse ainakin käyn salilla ja pidän huolta prodeista ja siitä että ruokavalio on riittävän monipuolinen ja kasviksia sisältävä.[/QUOTE]

No just näin. Laihduttavasta ihmisestä ei tule "laiha läski" jos hän harrastaa reipasta lihaskuntoliikuntaa samalla... massaa ei voi kerätä ilman plussakaloreita, mutta olemassa olevat lihaksensa voi kyllä pitää kuosissa.

Mulla alkaa pätkäpaasto huomenna, aion vetää kuukauden kitukuurin ihan itseäni tsempittääkseni :) Pudottamista ei ole kuin muutama kilo, mutta niistä jokainen vyötäröllä.

Omituisest kurkkuvaivast huolimatta menin tänään salille ja hyvin meni. Safkailut menny jotenkuten, tänään söin pullan iltapäiväkahvilla kun oli vieraita mutta iltanapostelu/mässäily on pysynyt kurissa :)

Kurkkukipu sitten otti ja paheni salilla käymisestä. Mikä riesa! Tän päivän sali siis vähintäänkin siirtyy huomiselle :S Toivottavasti paino putoaa edes vähän perjantaiksi, normaalisti kun on tullut se 3kertaa viikossa käytyä ja nyt pistää kurkku vastaan jatkuvasti :S

Edelleen jätin salin väliin. Nielaistessa sattuu ja hengittäessä ahistaa ja yskittää :/ Toivottavasti muistan aamulla käydä vaakalla, pitää laittaa valmiiksi keskelle lattiaa niin muistaa paremmin.
En tiedä mitä tulosta on tullut vai yhtään mitään kun liikunnat melkein nollilla :/
Tänään söin aamulla profeel jogurtin.
Lounaaksi salaattia, porkkanaraastetta, vähän salaatinkastiketta, pienen perunan ja vähän makkarakastiketta.
Iltapäivällä pienen proteiinipatukan.
Päivälliseksi kauhallisen kinkkukiusausta ja salaattia.
Iltapalaksi söin muutaman kevyt nakin, kolme omenaa ja valkosipulikermaviilidipin.
Eli ei juurikaan miinuskaloreita tänään.

Niin kuin epäilinkin, niin nyt ei kyllä pudotusta tullut kun liikunta lähes nollilla.
Lisäksi alkoi vielä huonot päivätkin ja vatsa on turvoksissa, huomasin sen heti kun mittasin että nyt ei kyllä tule muutosta vaakan lukemaan.
Vko1: -500g (vy -2cm)
Vko2: +500g (vy+1cm)

Nyt en oo vaa'alla pariin päivään käynyt, mutta lenkit edelleen joka aamu (tää amu jäi väliin, kun eilen oli yhdet bileet..), mutta illemmalla sitten. Ruokavalio on pitänyt, eilistä alkoholin nauttimista lukuunottamatta. Salin ajattelin alottaa parin viikon päästä. Nyt maanantaista pitäis nostaa hiilareita 5g, mutta en tiedä onko sille vielä tarvetta. Hyvältä tuntuu.

Viikko on mennyt ihan normaalisti. Viikonloppuna tuli kyllä yhtenä iltana juotua muutama siideri ja syötyä vähän pitsaa. Aamupalaksi olen syönyt vaihtelevasti Profeel-rahkan ja/tai omenan. Lounaaksi olen ottanut salaattia paitsi tänään oli niin aneemisen näköistä että otin lisukesalaattia ja kinkkusämpylän. Päivälliseksi olen syönyt tavan kotiruokaa, salaattia, kasviksia ja kastiketta esim. Ja iltapalaksi olen syönyt omenoita ja dippiä tai rahkan tai raejuustoa. Salipäivinä salin jälkeen proteiinijuoman.
Alkaa ihme kurkkukipu olemaan jo melkein kokonaan poissa ja tällä viikolla toivottavast jo normaaliin salirytmiin kiinni.
Vaakailupäivä on todennäköisesti lauantai.

Onko Aloittaja kadonnut?

Heh, ei ole aloittaja kadonnut :D
Laset olivat tuossa vuoon perään kipeänä ja sitten minä. Vielä vähän kurkku kipeä ja pikku lenssu mut muuten taas elävien kirjoissa.
Minimaalisessa ruoka määrässä en voinut enää pysyä kun olo alkoi olla niin hutera. Kulla muutenkin alhanen hemppari ja verenpaine niin ei tainneet tykätä hyvää. Joten siis enempi syötävä. Tai siis yksi lämmin ruoa päivään.

Juoksemassa olen nyt käynyt seitsemän kertaa, matkaa yhdellä lenkillä kertyy 8-10km. Hyvin jaksaa, aivan huippu fiilis lenkin jäljeen. Juoksemiseen jää jotenkin koukkuun kun se olo joka siitä tulee on jotain uskomatonta. Ja se kun tajuaa jaksavansa uosta vaan poletela kympin, enempikin menis, mut pitää hissukseen ottaa.

Menkat tuloillaan, joten olo on turpea.

Viikonloppuna olilapsen synttärit joten herkuteltuakin tuli. Mut nyt eioo juhla hetkeen tiedossa.

Laitan nyt jo painon tälle viikolle vaikka hyvin kyllä tuntuu eilinen salilla käyminen taas ympäri kehoa. En tiedä nostaako se painoa, en ole testannut mutta näin olen kuullut.
Vko3: -500g (vy -1cm)

Ei kyllä hyvältä näytä, tällä menolla se on kiristettävä vyötä ja jätettävä kohta ne vähätkin kastikkeet ja salaatinkastikkeet syömättä ja pienennettävä iltapalastakin vielä. Olen tottunut syömään niitä omenia ja dippiä, en tiedä mihin sitten vaihtaisi.. Yhteen omenaan ja raejuustopurkkiin varmaankin.

Täällä pyörähti neljäs viikko käyntiin, ja vihdoin lunastin salikorttinikin. Tiesin, että aina tulee heti mutkia matkaan. Tytöllä ilmeisesti vatsatauti ollut perjantaista lähtien, tartuttipa mummonsakin viikonloppuna, kun mummi kävi kylässä. Nyt ei sit mummi pääse olemaan tytön kanssa, jotta mä pääsisin salille :F eikä tuolla salilla ole lapsiparkkiakaan. Kipeetä lasta en veisi, mutta noin tulevaisuutta ajatellen. Nooo, onneksi lapsen isä on taas ens viikolla kuvioissa (:

Vaa'allakaan en oo käyny, kun en omista :( lenkkeilyt ja lihaskuntoharjoitukset jatkuu. Lauantaina jäi lenkki tekemättä, kun tyttö oksensi aamusta alkaen.

Neljäs viikko juu alkoi ja nyt vähän kireemmällä linjalla, salaatinkastikkeet melkein nolliin, salaatin kanssa raejuustoa ei fetaa. Herkuttelut melkein nollaan, viikonloppuna on tullut yhtenä päivänä syötyä jotain herkumaa ja ehkä juotua muutama olut tai siideri, nyt ainakin alko pois kokonaan. Katsotaan miten käy.

Tän päivän safkailut näyttää tältä.
Aamupala: Kuppi kahvia (hammaslääkäri heti aamusta, meni ruokahalu jo etukäteen)
Lounas: Kalkkunasalaatt, puolet vähemmän salaatinkastiketta kuin ennen, lusikallinen perunasalaattia, kaksi pientä siivua vesimelonia ja melkein läpinäkyvän ohut siivu jotain moniviljaleipää.
Päivällinen: Kanasalaattia, muutama krutonki ja salaatinkastiketta loraus. Muutama ranskis muksun jämistä.
Salin jälkeen proteiinijuoma.
Iltapalaksi juon vettä ja syön muutaman porkkanan ja omenan kermaviilidipillä.

Salitreeni oli aika intensiivinen 1h+venyttelyt ja lisäksi pyöräilin alkuun ja loppuun yhteensä 15km.

Mä oon nyt testaillut tota pätkäpaastoa, lähinnä että mikä malli ois mahdollinen toteuttaa niin ettei tarvi joka käänteessä olla selittelemässä kanssaihmisille asiaa. Olen havainnut, että totaalikieltäytyminen 2-3 päivänä viikossa on ihan älyttömän paljon helpompaa kuin jatkuva kituuttaminen. Oon aika pieni jo valmiiksi, joten 5+2 ei toimi riittävästi - ens viikosta eteenpäin 4+3, niin eiköhän ala tapahtua :D

Jenis: Pätkäpaastolla voi olla myös osan päivästä. Esim 18h jos syö klo 12 15 ja 18. Mulle se olisi siis lähinnä aamupalan skippaus ja sitä nyt ei ole kukaan vahtimassa.

[QUOTE="Anne";28350893]Jenis: Pätkäpaastolla voi olla myös osan päivästä. Esim 18h jos syö klo 12 15 ja 18. Mulle se olisi siis lähinnä aamupalan skippaus ja sitä nyt ei ole kukaan vahtimassa.[/QUOTE]

Joo, mutta toi ei toimi mulla. Mä skippaan aamupalan joka tapauksessa, ja tiputan tosiaan ihan viimeistä paria kiloa, eli tarvin aika äärimmäisiä toimia että näistä pääsen eroon :D

Vko3: -500g (vy -1cm)
Vko4: +-0g (vy +-0cm)

Alkaa pikkuhiljaa kyllä ärsyttää... Lisäsin salikerroillekkin puol tuntia aerobista lisää ja iltapala omena t vaihdoin porkkanaan ja jätin aamupalan vain omenaan omenan ja rahkan sijaan.

Mie en edelleenkään ole saanut itseäni niskasta kiinni, ressaa ja on henkisesti huono olo noiden kouluhommien takia.
Ehkä jos tuossa ens kuussa helpottais... :rolleyes:

Mutta on kyllä vain pakko hehkuttaa!
Eli olen syönyt kuin porsas tuon kitudieetin jälkeen, oikeasti ihan hirveän paljon ja epäterveellisesti. SILTI 2 kiloa on pysynyt poissa :O
Olen ihan ällikällä lyöty että parin viikon kitudieetillä laihdutetuista 3,5 kilosta 2 oli kai sitten oikeastikin läskiä (joojoo, lihasta :rolleyes: ) joka ei tahdo tulla takaisin, jess!!

Eli jos saisin itseäni niskasta kiinni, niin pitäisi tiputtaa enää VAIN (57,5-53,5= ) 4 kiloa :O

Yhteistyössä