Kitinää, rutinaa, kitinää, rutinaa jne jne jne jne

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Mistä oikeesti voi johtua, et tuo meitin pikku jätkä kitisee ja rutisee ja itkee ihan koko ajan? Pienestä asti ollaan opetettu, et nätisti pitää pyyttä esim. jos haluaa juotavaa tai jotain muuta. Nykyään on sellaista, et kerran sanoo kitisten, et haluaa esim. maitoa ja jos siihen rutinaan ei sekunnin sadasosassa reagoi, niin alkaa hirvee itku ja huuto. Ja miehän en siihen kitisten pyytämiseen reagoi vaan odotan, että nätisti pyydetään ilman kiukkuja ja huutoja. Joten illat kotona onkin sitten ihan kauheita, kun jätkä kitisee ja rutisee ihan koko ajan. Jos menen laittamaan ruokaa, niin poju tulee siihen viereen kitisemään, et haluaa. Ja jos esim. oon paistamassa jauhelihaa ja sanon, et pitää tehdä tämä ruoka ensin, niin alkaa samantien hirvee kitinä ja rutina, et ku haluaa ja sit heittäydytään lattialle huutamaan ym. ym. ym. alkaa väsymään jo tuohon ainaiseen kitinään ja rutinaan, ku ei muuta teekään nykyään...

Meidän tyttö samanikänen. Mä kanssa "koulutin" pyytämään kauniisti jos jotain aikoo saada. Yleensä jo hyvin toimii, mut varsinkin väsyneenä ei aina jaksa vaan kitinäksi menee. Kai sekin on taas joku "vaihe". Loppunee aikanaan. Toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
meillä ihan sama juttu 1v8kk pojan kanssa enkä mä tiedä enää mitä mä teen! eilen en päässy edes vessaan yksin ilman itkua vaikka isikin oli kotona :kieh:

Meillä taas mies ei voi tehdä mitään ilman, et poika huutaa ja roikkuu jaloissa vaikka mie oisin kotona... :/ Mut miulle sit kiukkuaa enemmän. Esim. kiipeää omaan tuoliinsa pöydän ääreen ja samantien alkaa kitinä ja rutina ja itkien huutaa ja pyytää, et pitäis tuoli siirtään pyötään kiinni...ja kun kerran kysyy siltä, et mites pyydetään nätisti, ni pyytää nätisti...mut mikä ihme siinä on, et sitä ei voi heti pyytää nätisti vaan pitää aloittaa se älytön kiukku heti ku avaa suunsa?

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
meillä ihan sama juttu 1v8kk pojan kanssa enkä mä tiedä enää mitä mä teen! eilen en päässy edes vessaan yksin ilman itkua vaikka isikin oli kotona :kieh:

Meillä taas mies ei voi tehdä mitään ilman, et poika huutaa ja roikkuu jaloissa vaikka mie oisin kotona... :/ Mut miulle sit kiukkuaa enemmän. Esim. kiipeää omaan tuoliinsa pöydän ääreen ja samantien alkaa kitinä ja rutina ja itkien huutaa ja pyytää, et pitäis tuoli siirtään pyötään kiinni...ja kun kerran kysyy siltä, et mites pyydetään nätisti, ni pyytää nätisti...mut mikä ihme siinä on, et sitä ei voi heti pyytää nätisti vaan pitää aloittaa se älytön kiukku heti ku avaa suunsa?

Meillä taas huudetaan vaan lujempaa jos sanoo että pyydä nätisti :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Meillä taas huudetaan vaan lujempaa jos sanoo että pyydä nätisti :kieh:

:hug: meille molemmille :D ja muillekkin saman asian kanssa tappeleville..kait se tästä joskus helpottaa... :whistle:

Lapsethan kaipaavat rajoja, vai miten se oli... Kiukuttelukohtauksen iskiessä ensin järkipuhetta, ja jos ei auta, niin kylmästi vain siirto omaan huoneeseen. Ja lupa tulla pois vasta kun kiukku on tiessään.

Tänäkin aamuna oltiin yhdessä pesemässä hampaita ja poju kävi pöntöllä...mie sit laskin sen pois vessasta ja veti itse bokserit jalkaansa ja halus sit housutkin samantien, mut miulla kun oli suu täys tahnaa, ni sanoin, et kohta, ni hirvee kiukku...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Lapsethan kaipaavat rajoja, vai miten se oli... Kiukuttelukohtauksen iskiessä ensin järkipuhetta, ja jos ei auta, niin kylmästi vain siirto omaan huoneeseen. Ja lupa tulla pois vasta kun kiukku on tiessään.

Ei toimi meillä. Jos laitan pojan omaan huoneeseen yksin niin hakkaa päätä seinään tai lattiaan niin kovaa et nytkin on asvalttiihottumaa ottassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Omaan huoneeseen mie en jaksa ruveta kiikuttamaan...se kun on eri kerroksessa... Mutta jos keittiössä esim. ruokapöydässä aloittaa tuollaisen kiukun, ni sit lähtee pöydästä siksi aikaa, kunnes osaa olla nätisti. Ei mee kauaa, ku tulee jo takaisin rauhoittuneena..

Meil on toiminu 2,5v pojalla se et jos rupes esim ruokapöydässä kiukkuumaan niin sanoin et mee omaan huoneeseen kiukuttelemaan ja tule takasin kun olet rauhottunut. meni sinne ja hetken päästä tuli halaamaan, pyytää anteeks ja sano et nyt osaan olla nätisti, saanko tulla syömään. Tähän tosin ehkä vaikuttanut se et sillon kun jossain vaiheessa yritti ruveta kokeilemaan äidin hermoja niin sanoin et pöydässä ei raivota ja vein omaan huoneeseen kiukkuumaan. kun oli hetken kiukunnut niin menin huoneeseen, otin syliin ja rauhallisesti kerroin et äidin tulee paha mieli jos käyttäytyy tollee kun tiedän et on reipas poika ja osaa käyttäytyä nätisti. sanoin sit et eihän pojalla ole itelläkään hyvä mieli kun itkettää. nykyään sit tosiaan jo ite sanoo et nyt olen rauhottunut jne eikä niit kiukkukohtauksia tule kun joskus väsyneenä.
anoppi mua syytteli siitä et kun pistetään poika pöydästä pois mut totesin siihen vaan et ainakaan meillä ei toimi se et jos ruvetaan "lässyttää" et koitahan nyt rauhottua ja ota vähän ruokaa tms. joskus alkuun kun kokeili et rauhottelee pöydässä niin saatto hetkeks rauhottuu mut sit oli hteken päästä taas jostain pienestä asiasta kiukku. niimpä sit miehen kans todettiin et pistää pois pöydästä ja rauhottuu kunnolla niin sit se kiukku ei tuu hetken päästä takas.

Yhteistyössä