Kissojen omistajat! Galluppia hiekasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kattilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aiemmin käytettiin eläinkaupan sanicattia, mutta kokeiltiin Lidlistä löytyvää kissanhiekkaa joka on about puolta halvempaa ja se on aika tärkeä juttu viiden kissan kanssa. Hyvin ajaa asiansa, ei leviä eikä haise. Eihän se edes kauaa ehdi laatikossa olla kun parissa päivässä menee 10kg :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Vapo puupelletti. Rautakaupoista saatava 20kilon säkki, hinta n.7?. Ei haise pissa ja pieninä määrinä saa vetää vessanpöntöstä alas. Paras!!

Mä en ole koskaan kuullut puupelletistä :o , eikä maksa näköjään paljoa. Miten usein vaihdatte sen? Itse ostan kissan hiekkaa mikä maksaa joku 5e. Eikö se haise?

Pelletit. Ja meillekin nykyään ostetaan niitä rautakaupasta 20 kg säkeissä, on kilohinta "vähän" edullisempi kuin markettien "kissanhiekkapelleteillä". Haiseehan nekin, jos pissaa on paljon eli muutaman päivän välein pitää vaihtaa. Ei kulkeudu kissan tassuissa ympäri taloa niin kuin muuntyyppiset hiekat.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Vapon puupelletti. Halpaa, hyvää ja oikean lootan kanssa ei haise yhtään

Oikean lootan? Millainen loota on hyvä pellettien kans?

Ja miten onnistuu kakkien ja pissien keruu?

PeeWee oin mahtava. siinä kaksi eri kerrosta. ylemmässä ritilä ja alempaan tippuu pissapuru. näin kaikki pissa saadaan pois ja ei tule hukkaan menevää purua

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Vapo puupelletti. Rautakaupoista saatava 20kilon säkki, hinta n.7?. Ei haise pissa ja pieninä määrinä saa vetää vessanpöntöstä alas. Paras!!

Mä en ole koskaan kuullut puupelletistä :o , eikä maksa näköjään paljoa. Miten usein vaihdatte sen? Itse ostan kissan hiekkaa mikä maksaa joku 5e. Eikö se haise?

Siis mä siivoon pissat pois laatikosta 2-3 kertaa päivässä, ja koko "hiekan" vaihdan kerran viikossa tai kahdessa. Ja ei tosiaan haise pissa.

Alkuperäinen kirjoittaja kattilainen:
"PeeWee" mistä tuollaisia lootia saa ostettua?!?

ainakin Musti&mirri myy, mutta uskon että jo monet muutkin on ottanut valikoimiin

Kiitos vinkistä, näyttää siltä, että pellettejä aletaan testaamaan tässä taloudessa :D Miten olette tehneet vaihdokset hiekasta pelletteihin? Pikkuhiljaa vai kertarytinällä? Kyseessä sisäkissa, jolla kokemusta vaan astiasta...eli onko odotettavissa ongelmia?

Löysinkin linkin peeweestä, mutta siis toimii ihan pellettien kanssa ettei tartte ostaa tota tactia..sorry, tyhmä kysyy :ashamed:

http://www.delivet.net/peewee.php

Löysinkin linkin peeweestä, mutta siis toimii ihan pellettien kanssa ettei tartte ostaa tota tactia..sorry, tyhmä kysyy :ashamed:

ei tartte olla mitään tuollasta. ihan rautakaupasta haen säkin jota käytän

Odour buster on tässä taloudessa todettu parhaimmaksi kissanhiekaksi, paakkuuntuva ja ei päästä kyllä mitään tuoksuja.
Monet hiekat ja pelletit tuli käytyä läpi, vaan tuo on kyllä paras, kissat tykkää.

ei tartte olla mitään tuollasta. ihan rautakaupasta haen säkin jota käytän

Ok, kiitos! Jotenkin toi olis lähempänä mun sydäntä, kun on kyseessä luonnontuote ja eikös tuon pelletin voi viskata kompostiin? Yks katti taloudessa ja päivittäin kuitenkin putsataan astiaa, niin eipä se varmaan kovin kerkeä haisemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Eihän se edes kauaa ehdi laatikossa olla kun parissa päivässä menee 10kg :whistle:

tässä vielä eräs pelletin plussa. tuo 20kg säkki kestää meillä pari kk

Mies toi kerran lähikaupasta pikahätään pussillisen jotain pellettejä ja kisut ei sitä huolineet, niin ajateltiin ettei tuo pellettihomma taida meille sopia.. vai onko ne erilaisia pellettejä mitkäkin?

Yhteistyössä