T
Toivotonta
Vieras
14-v. kissavanhus kävi eläinlääkärissä joitain viikkoja sitten laihtumisen vuoksi. Veriarvoissa oli vaikka mitä häikkää ja olennaisimpa kilpirauhasen liikatoiminta. Kissa syö, syö ja syö ja nyt olen kaksi kertaa päivässä antanut lääkettäkin, mutta tila ei muutu. 200g oli tullut lisää painoa ja kissa mouruaa koko ajan ruokakupilla! Tässä menee kohta talouskin vararikkoon, kun kissa syö ihan järjettömän määrän ruokaa mutta on silti kuin anorektikko
Eläinlääkäri sanoi, että lääke yleensä auttaa hyvin mutta ainakaan nyt ei ole mitään muutosta tapahtunut. Kissa on siis todella anorektisen näköinen, isorakenteinen mutta painaa vain muutaman kilon. Eläinlääkäri viimeksi jo kysyi, haluanko kokeilla lääkitystä eli osa varmaan olisi jo lopettanut kissan tuossa vaiheessa. Minä halusin kokeilla, jos apu olisi niin helpolla kuin parilla pillerillä päivässä tullut mutta nyt tämä alkaa olla henkisesti raskasta minullekin. Toinen on koko ajan hulluna nälissään vaikka syö, ja laiha, vaikka muutoin ok käytökseltään. Liikkuminen toki on kissalla jo myös vähäisempää. Missä kohtaa olisi oikeutettua valita eutanasia? Kerran olen joutunut yhden sairaan kissan lopettamaan, kun ehti mennä kotona niin huonoon kuntoon. Tämä on vielä jotenkuten ok kunnossa eikä vaikuta kärsivältä muun kuin tuon sairaalloisen nälkänsä kanssa ja tietysti hiekkalaatikon tarpeetkin on määrältään sellaiset, kun syö ja ne näköjään tulee kaikki yhtälailla uloskin..