kissan leikkauksesta

vieras
Älä odota juoksua, se ei pahimmassa tapauksessa mene ohi ollenkaan... Kisu voi ehtiä alkaa merkkailla ja se tapa voi jäädä päälle. Sitäpaitsi juoksu on hemmetin rasittavaa aikaa omistajalle ja kissalle ja naapureille. Kissa voi myös laihtua juoksun aikana eikä sitten ole niin hyvässä kunnossa leikkauksesta toipumista ajatellen.
 
Nii,mitesköhän tuosta merkkailusta pääsis sit eroon.Meinaa joudun nytkin välillä suihkuttamaan kissakarkotetta yhteen paikkaan ,kun välillä kuseksii siihen,samperi |O .Useimmiten onneksi tekee hiekalle mutta välillä siihen yhteen paikkaan.
Toiv tuo leikkaus korjaa tilanteen vielä.
 
catimatic
Uroskissallehan ei tule juoksua, vaan ovat seksuaalisesti "aktiivisia" ihan koko ajan.
Uroskissan leikkauksessa ei ole muita muttia kuin se, että jos leikataan "liian" nuorena niin pää jää pieneksi ja myöskin kissan ruokailun kanssa kannattaa olla todella tarkkana kastroinnin jälkeen. Kastroiduilla uroskissoilla on tapana kehittää itselleen virtsakiviä (struviittikiteitä), jos ruokavalio on väärä. Oikeaan ruokavalioon saat kyllä ohjeen eläinlääkäriltäsi.
Uroskissan kastrointi on vielä suhteellisen simppeli operaatio, piuhat vaan solmuun eikä edes tikkejä tarvita, joten menoksi vaan. 8 kk on muistaakseni ihan hyvä ikä kastroinnille, kannattaa kuitenkin vielä eläinlääkäriltä varmistaa.
 
vieras
catimatic: ei jää liian pineksi, toi on vanha uskomus joka on todistettu vääräksi. uroskissoja voi leikata jo luovutusikäisenä.

kysy kotitonttu eläinlääkäriltä vinkkejä pissailuun, voi johtua sairaudesta, likaisesta hiekasta, levottomasta pissapaikasta... aika monestakin syystä
 
catimatic
Kyllä mun mielestä nartunkin voi leikata 8kk ikäisenä, eläinlääkäriltä kannattaa varmistaa tuokin.

Ja kyllä mun kokemuksen mukaan nuorena leikatun uroksen pää jää pieneksi, eihän se liian pieni oikeasti ole, mutta ei sillätavalla miehekäs kuin leikkaamattoman uroskissan tai vasta parivuotiaana leikatun uroskissan pää. Eli kyse on estetiikasta, ei mistään mikä haittaisi kissan terveyttä, anteeksi etten heti tarkentanut mitä asialla tarkoitin.
 
toinen vieras
Meille sanottiin narttu kissan leikkaamisesta, että ois hyvä että ois ollu yks juoksu. Isontaa hiukan kohtua, kuulemma, ja on näin ollen helpompi leikata. Se leikkau ku o nartuille vähä isompi operaatio...
 
juu ei haitta,sitku.Kysy ihmeessä vaan.Ainakin musta ikä on sama.
Mulla on epäilykset tuon pissailun syystä.Peiliinhän tuota yleensä on katottava.
Lieneekö syynä,että mun nuorimmainen on vähän mustis sille kissalle joten joudun vahtimaan sitä.
 
catimatic
oletko kokeillut tuohon merkkailuun sitä että siirtäisit (jos siis mahdollista) kissan hiekka-astian siihen kohtaan mihin merkkailee? Etikka on myös sellainen aine, joka peittää kissan merkkauksen jättämän hajun alleen ja kissa ei ihan niin helposti haista "merkkejään".

Mun useista uroskissoista vain yksi on harrastanut merkkailua, kaveri kastroitiin vasta nelivuotiaana (näyttelykissa) ja merkkailu loppui siihen, mutta ainahan ei käy yhtä onnekkaasti.
 
juu itse asiassa etikka on mulla kanssa tehonnu aina vähäksi aikaa kunnes haju katoaa.
Mutta josko se leikkaus tosiaan auttais.
Tuleeko teille muuten nettihyökkäys yrityksiä?Mulle tulee vähä väliä tieto että estetty joku finn scan hyökkäys..tai joku
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Meille sanottiin narttu kissan leikkaamisesta, että ois hyvä että ois ollu yks juoksu. Isontaa hiukan kohtua, kuulemma, ja on näin ollen helpompi leikata. Se leikkau ku o nartuille vähä isompi operaatio...
Onpa sulla ollut tumpelo lääkäri. Tuo kohdun suureneminen on vaan haitaksi oikeasti, on suurempi riski menettää enemmän verta eli huonompi ennuste.
 
Meillä leikattu poika kissa, joka ennen leikkausta merkkaili. Se loppui muutamaksi kuukaudeksi, kunnes alkoi uudestaan, aina samaan paikkaan. Siihen auttoi kissanhiekkamerkin vaihto tai ruuan vaihto, vaihdoin molemmat samaan aikaan enkä viitti sit entisiä merkkejä enää käyttää, kun en tiedä mistä johtui.
 

Yhteistyössä