Kissan elin ikä?

Minkäs ikäiseksi teidät kissat ovat eläneet? Meillä on kaksi sisäkissaa (kesällä osittain häkissä pihalla) ja rupesin pohtimaan että kauankohan nuo vielä jaksais porskuttaa. Ikää ei tosin kisuilla ole vielä kuin 9v.
 
Mun syntymäkodissa oli ulkokissa, kävi siis vapaasti ulkona miten halus, ikää tällä kyseisellä kollilla oli 15 vuotta ku joudutiin nukuttaan pois, hampaat oli hyvät ja söikin ihan normaalisti mutta vanha ei opi uusia temppuja, viimenen talvi meni osaksi siihen että käytiin laatikolla mitä ei aikasemmin elinikänään koskaan tehnyt, keväällä alko sitten mennä pissa huti laatikosta, ei enää korvien väli pelannut että mihin pitää mennä, toukokuussa sitten lähti kissojen taivaaseen, tutuilla oli 17 vuotias sisäkissa...että elin vuosia on vielä tiedossa
 
Meillä neitikissamme tällä hetkellä 11,5v ja mun toinen kisu asustelee maalla mun vanhempien luona ja tämä herra on kohta 17 vuotta ja vielä vetreänä porskuttelee eteenpäin ja on hyvissä voimissaan.Nyt on tämä herra pysyny sisällä visusti ainoastaan valjaissa käytetty ulkona kun lähistöllä nähty ilveksejä.Nuorempana otti yhteen yhden ilveksen kanssa ja nuisto siitä on korvalehdessä.Ihme kun henki kulta säilyi. :wave:
 

Yhteistyössä