Kissakysymys

Rauha kävi tänään steriloinnissa.Ajattelin kysästä teiltä joilla on kissa ett, miten huolehditte kissan puhtaudesta kun sillä on kauluri.Eihän se ite pysty itteään nuoleen.Joskus oon sitä harjannu ,mut riittääkö se?Voisko sitä pyyhkiä esim .kostealla, vai suuttuuko siitä?
 
Meille ei kummallekaan annettu kauluria, no onneksi eivät tarvinneetkaan.

Kokeile vaan kostealla paperilla (lämpimällä tietenkin) jos suuttuu, niin sitten vaan harjaile. Eihän se kauluri niin kauan ole, että aivan kuonaseksi edes pääsee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Rauha kävi tänään steriloinnissa.Ajattelin kysästä teiltä joilla on kissa ett, miten huolehditte kissan puhtaudesta kun sillä on kauluri.Eihän se ite pysty itteään nuoleen.Joskus oon sitä harjannu ,mut riittääkö se?Voisko sitä pyyhkiä esim .kostealla, vai suuttuuko siitä?
Meidän kissalla SUOSITELTIIN pitämään kauluria korkeintaan iltaan asti ja sitten tietty jos nyppii tikkejä, mitä ei tehnyt ... Mutta varmasti voit kokeilla pyyhkäistä jollain kostealla takamausta jos vaan päästää sut lähelle, meillä kartettiin mua(mähän olin se paha joka lääkärille vei..) muutaman päivän ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitku:
Kiitti,tota kauhistelinkin ett onpa pitkä aika.Tän viikon oon kotona ,mut ens viikolla joutuu oleen yksin.Vois vaikka juuttua jonnekin sen kaulurin kans.Siinä sit kökötä koko päivä :eek:
Ei se kuule enää ens viikolla muista ees niitä tikkejä.. :D
 
marslady
Meidän Viiru ei antanut kauluria olla ollenkaan. Tehtiin sitten miesten kerraston lahkeesta sellanen kaulaan asti ulottuva takki sille. sen antoi olla sen viikon ajan. Kurja kyl, kun pissas alleen ja aina tuli nukkuu viel viereen. ei antanut vaihtaa sitä takkia. sai kärsiä pääkivusta sit :( kun takin sai ottaa pois niin potilas oli salamana terve, vaikka siihen asti kulki kuin olis kuoleman kielissä ollut. tajus itsekin, että nyt on joku outo juttu tapahtunut.
 
kauluri on miusta niin inhottava kapistus että olen tehnyt milloin mitäkin eläimille etteivät pääse nuolemaan haavaa ja nyppimään tikkejä.
meillä tuo kissa neiti oli leikkaus hetkellä niin pieni että se mahtui tennissukkaan. siihen vaan jalanreijät ja terä pois... se toimi täysin eikä vaivannut ollenkaan kissaa niinku kauluri... :D
 
Mä tein aikoinaan kisuille kaulurin sijasta sellaset kokopuvut, ihan arviolta leikkasin vanhoista pitkiksistä/paksuista sukkahousuista jalkojen reiät ja pujotin kissan päälle, käytännöllinen ja veikeän näköinen :D
 

Yhteistyössä