Kissaihmiset,apua,kissalla synnytys käynnissä ja

• Viestiketjun aloittaja apuaapua
  • Ensimmäinen viesti
apuaapua
6 pentua pihalla...näyttää väsyneeltä...kesti kauan et putsas sen 6 pennun...miten mä voin auttaa sitä??
Tulin vasta n. tunti sit töistä kotiin ja 6 pentu sillon tuli pihalle...
Mistä mä tiedän et ei masus enää oo yhtää pentuu?Apua!

paha sanoa kun ei ole kokemusta mutta saatko tunnusteltua mahaa että tuntuuko siellä vielä jotain......ja eiks pentuja vois putsata jollain märällä kankaalla ettei kisuäidin tarvi koko pentuetta nuolla kokonaan.....
ite ehkä tekisin noin..ja kyllä sen huomaa sitten jos niitä pentuja ei enäää tule jos ei näytä emo enää hetken päästä nääntyneeltä..eiks kissanpoikia yleensä tule joku 5-7kpl muutenki..

PahaSilmä
Hui... Mulla ei oo kissoja ikinä ollut, mutta kannattaakohan painella masua varovasti, että tuntis onko siellä vielä niitä? Kuus on kai aika monta, voiko niitä olla enemmänkin?

älä vaan koske
niihin pentuihin.Mahaa toki voit painella jos kissasi antaa.Kissanpennut ovat todella herkkiä ja eivät kestä riepottamista.Seuraile tilannetta ja soita eläinlääkärille jos näyttää pahalle.Kissat tuppaavat kyllä pärjäämään.Onnea perheenlisäyksistä! :flower:

tässä olis apua
Pidä kissaasi tarkasti silmällä viimeinen tiineysviikko. Varmista että se on tottunut synnytyspesään. Älä päästä sitä piiloon tai omille teilleen. Kissan käytös kertoo kyllä, milloin synnytys on lähellä. Polttojen edellä se saattaa kieltäytyä syömästä tai oksentaa. monta kertaa poikaset syntyvät yöllä.

1. Naaras alkaa hengittää raskaasti, läähättää tai kehrätä, mutta ei kivusta. Joskus emättimestä tulee kirkasta vuotoa. Ensimmäinen vaihe saattaa kestää kuusikin tuntia, yleensä tosin vähemmän.

2. Kun naaras alkaa ponnistella synnytys on edennyt toiseen vaiheeseen. Pistä aika muistiin ja ota yhteyttä lääkäriin, jollei ensimmäinen pentu synny puolessa tunnissa.

3. Jos kaikki sujuu hienosti, pentu sikiöpusseinenn tulee maailmaan 15 - 30 minuutin kuluttua. Useimmat pennut syntyvät pää edellä, joku myös takajalat edellä.

4. Kun pentu on syntynyt, emo repii sikiökalvon ja auttaa hengityksen alkuun nuolemalla. Synnytyksen kolmannessa vaiheessa tulevat jälkeiset, jotka emo yleensä syö.

5. Yleensö emo osaa toimia vaitomaisesti oikein. Se puree napanuoran poikki.

6. Anna emon nuolla poikaset heti puhtaiksi. Se saattaa pitää parin pennun jälkeen lepotauon ja jatkaa sitten sunnyttämistä.

7. Vastasyntynyt poikanen saattaa tarvita apua nisälle löytääkseen. Katso että poikaset ovat lähellä emon vatsaa ja alkavat imeä mahdollisimman pian.

8. Kissa synnyttää keskimäärin 6 - 8 poikasta, ja synnytys saattaa kestää monta tuntia. Jos emo vaikuttaa uupuneelta, sille voi antaa hiukan maitoa tai jotain herkkuruokaa.

9. Kun pennut ovat syntyneet, jätä kissaperhe lepäämään. Vie vesi-, ruoka- ja hiekka-astia emon lähelle. Se ei luultavasti halua jättää pentujaan.

HUOM!

Kokematon emo saattaa tarvita apua synnytyksessä. Jos emo hylkii poikastaan tai poikanen juttuu synnytyskanavaan, tarvitaan nopeaa apua, jottai poikanen menehdy. Varmista, että eläinlääkäri on tavattavissa synnytyksen aikoihin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 18:44 tässä olis apua kirjoitti:
Pidä kissaasi tarkasti silmällä viimeinen tiineysviikko. Varmista että se on tottunut synnytyspesään. Älä päästä sitä piiloon tai omille teilleen. Kissan käytös kertoo kyllä, milloin synnytys on lähellä. Polttojen edellä se saattaa kieltäytyä syömästä tai oksentaa. monta kertaa poikaset syntyvät yöllä.

1. Naaras alkaa hengittää raskaasti, läähättää tai kehrätä, mutta ei kivusta. Joskus emättimestä tulee kirkasta vuotoa. Ensimmäinen vaihe saattaa kestää kuusikin tuntia, yleensä tosin vähemmän.

2. Kun naaras alkaa ponnistella synnytys on edennyt toiseen vaiheeseen. Pistä aika muistiin ja ota yhteyttä lääkäriin, jollei ensimmäinen pentu synny puolessa tunnissa.

3. Jos kaikki sujuu hienosti, pentu sikiöpusseinenn tulee maailmaan 15 - 30 minuutin kuluttua. Useimmat pennut syntyvät pää edellä, joku myös takajalat edellä.

4. Kun pentu on syntynyt, emo repii sikiökalvon ja auttaa hengityksen alkuun nuolemalla. Synnytyksen kolmannessa vaiheessa tulevat jälkeiset, jotka emo yleensä syö.

5. Yleensö emo osaa toimia vaitomaisesti oikein. Se puree napanuoran poikki.

6. Anna emon nuolla poikaset heti puhtaiksi. Se saattaa pitää parin pennun jälkeen lepotauon ja jatkaa sitten sunnyttämistä.

7. Vastasyntynyt poikanen saattaa tarvita apua nisälle löytääkseen. Katso että poikaset ovat lähellä emon vatsaa ja alkavat imeä mahdollisimman pian.

8. Kissa synnyttää keskimäärin 6 - 8 poikasta, ja synnytys saattaa kestää monta tuntia. Jos emo vaikuttaa uupuneelta, sille voi antaa hiukan maitoa tai jotain herkkuruokaa.

9. Kun pennut ovat syntyneet, jätä kissaperhe lepäämään. Vie vesi-, ruoka- ja hiekka-astia emon lähelle. Se ei luultavasti halua jättää pentujaan.

HUOM!

Kokematon emo saattaa tarvita apua synnytyksessä. Jos emo hylkii poikastaan tai poikanen juttuu synnytyskanavaan, tarvitaan nopeaa apua, jottai poikanen menehdy. Varmista, että eläinlääkäri on tavattavissa synnytyksen aikoihin
tuo kissa ei oo mitää pesää ees yrittänyt tehä vaikka on lakanoita yms jättäny sil et vois tehä.Tytön sänkyyn pyöräytti,tyttö sille tuttu ja turvallinen,pennusta asti nukkunut siel sen tyynyllä...
Äsken tuli sellainen verilimamöllykkä jonka kissa söi mutta vatsassa tuntuu joku kova joka pullistuu "pinnalle"välillä.
Huh...10 vuotta sitten olin mukana kissan synnytyksessa mut en muista siitä mitään =(
Voi kyllä ne on söpöjä :heart:
2 valkoista joilla harmaa täplä päässä ,1 musta ja loput tummia raidallisia :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:39 Valtsu kirjoitti:
Mulle voisit laittaa sitä kissanpennun tuoksua pullollisen postissa tulemaan :heart:

Onnitukset perheenlisäyksen johdosta :flower:

Joko on kodit tiedossa lapsukaisille? =)
2 varmaa...kummityttö jo valitsi omansa..äitiin jo lupaili sille mut nyt on isästään kii..lupasin et ei se haukua :D

saas nähä...loput sit myydään hyviin koteihin..mä oon tarkka :)

koitetaas kuvaa uudestaan

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:47 Tänäpänä Nikitön kirjoitti:
\
Mulle voisit laittaa sitä kissanpennun tuoksua pullollisen postissa tulemaan :heart:

2 varmaa...kummityttö jo valitsi omansa..äitiin jo lupaili sille mut nyt on isästään kii..lupasin et ei se haukua :D

ei hiiva..nyt näyttäs silt et osasin :LOL:

jos eilien päivä oli suolesta,niiku oli joka asian suhteen ni tää on sit kai parempi =)

\
\

voih, miten söpöjä :heart:

\
\

Hyvä kun oot tarkka (sillon varmaan tiedät myös kissan luovutusiän =) ) Ja hinta on tosiaan hyvä ottaa, kaikki ei valitettavasti vieläkään ota :(

Ihania pentusia :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:53 Valtsu kirjoitti:
\
\

Hyvä kun oot tarkka (sillon varmaan tiedät myös kissan luovutusiän =) ) Ja hinta on tosiaan hyvä ottaa, kaikki ei valitettavasti vieläkään ota :(

nää olis nii hyviä kesäkissoiksi ottaa mutta turha luulla.Mä en haluis ensinnäkää luopuu yhstäkää ja nyt jäin niin jumiin tuohon joa ,löyty vaatekomerosta...mä haluisin pitää ne kaikkia :whistle: Vähä vaikeet vaa....
Voi että...ihan itku tuli ku se yks löyty viel...emo äsken lähti juomaan tohon koiran kupil.ei klevannu oma muki tuol olkkaris...tunki viel syliin...vähän rautaset hajut nyt mun housuis :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:59 Tänäpänä Nikitön kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:53 Valtsu kirjoitti:
\
\

nää olis nii hyviä kesäkissoiksi ottaa mutta turha luulla.Mä en haluis ensinnäkää luopuu yhstäkää ja nyt jäin niin jumiin tuohon joa ,löyty vaatekomerosta...mä haluisin pitää ne kaikkia :whistle: Vähä vaikeet vaa....
Voi että...ihan itku tuli ku se yks löyty viel...emo äsken lähti juomaan tohon koiran kupil.ei klevannu oma muki tuol olkkaris...tunki viel syliin...vähän rautaset hajut nyt mun housuis :saint:

Tuosta syystä meillekään ei pentuja tullut (vaikka mahdollisuus olisi ollut), koska en olisi ainoastakaan pystynyt luopumaan ja sit toisaalta se hyvien kotien löytyminen ois voinu olla tosi vaikeeta :/

Kuinkas lapsukaiset ja tuore äiti jaksaa tänäään?

Voi vitsit kun on söpösiä! Mulle voi tuollaisen raidallisen ja vaaleen pistää heti varaukseen. Oon ite ollut tosi monessa kissan synnytyksessä mukana ja tosi monet kissanpennut maailmalle lähettänyt. Tälläin maalla lapsuuteni viettäneenä. Meidän pennut olivat aina ne suosituimmat, koska olivat loistavia hiirikissoja, lempeitä, mutta silti sitkeitä ja viekkaita veijareita. Vieläkin kotiin soitellaan, että olisiko teillä myydä hiirikissaa, mutta valitettavasti emokissa kuoli onnettomuudessa. :'( Nyt siitä on jäljellä kauniit muistot ja yksi pennuista, joka on sekin jo varsin mainio kolli. Hiirikissan taitojaan ei kyllä niin ole käytännössä päässyt näyttämään, kun ei poistu omasta pihasta mihinkään, niin seurankipeä se on. Tottakai, kun on käsinruokittu, kun emo kuoli sen ollessa ihan pieni. Voi miten ihanalta kissanpennut tuoksuukaan.. :heart:

Yhteistyössä