Kissa ei syö *lisätty kysymys*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parafiiniöljyä mä annoin kerran jo, voisin varmaan antaa jo toisen annoksen.
Huomenna aamulla on eläinlääkärin soittoaika täällä, pirautan heti sille kun se aika on.

Lauantaina aamulla ruokahalua tuntui olevan reippaasti, illalla jonkun verran. Sunnuntai ja maanantai meni aika vähällä ruualla ja nyt alkaa olla jo tosi heikkoa tuo syöminen.

lemmikkipalstojen ihmiset osaavat varmaan nauvoa tääl netissäkin. Ne jotkut ovat huiman tietäviä...kannattaa kysyä sieltä,että mikä kissaasi vaivaa,jollet ole jo kysynyt?!

onko hampaissa jotain poikkeamaa, se voi olla yksi syy. Kissa ei kestä kuin pari päivää syömättä :/ hae apteekista NutriPlus-geeliä jossa on kaikki mitä kissa tarvitsee tai sitten ronskisti pakkosyöttö :/ syömättömyys vaikuttaa jo 2 päivässä maksaan. maksaan koska kehon rasvat vapautuu sinne kun ruoasta niitä ei tule.

tuollainen tuubi

nutriplus_0704_7fb.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
onko hampaissa jotain poikkeamaa, se voi olla yksi syy. Kissa ei kestä kuin pari päivää syömättä :/ hae apteekista NutriPlus-geeliä jossa on kaikki mitä kissa tarvitsee tai sitten ronskisti pakkosyöttö :/ syömättömyys vaikuttaa jo 2 päivässä maksaan. maksaan koska kehon rasvat vapautuu sinne kun ruoasta niitä ei tule.

Täällä ei ole enää apteekki auki. :/ Ei tuo onneksi täysin syömättä ole ollut, aamulla meni vähän almoa ja pikkuisen raksuja.

Suuta katselin tänään aikaisemmin enkä mitään poikkeavaa siellä huomannut.

Jos väkisin jotain positiivista pitää etsiä niin tuo mies joka aikaisemmin melkein inhosi tuota kissaa on nyt kovin huolissaan ja rapsuttelee kissaa kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
lemmikkipalstojen ihmiset osaavat varmaan nauvoa tääl netissäkin. Ne jotkut ovat huiman tietäviä...kannattaa kysyä sieltä,että mikä kissaasi vaivaa,jollet ole jo kysynyt?!

En ole kysynyt, tuntuu niillä palstoilla olevan sen verran hiljaisempaa... Täällä on paljon porukkaa ja hyvä tahti viesteissä, ajattelin että kyllä täältä muutama kissatietäjä löytyy. :)

Ja kasvattajalle laitoin viestiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

Täällä ei ole enää apteekki auki. :/ Ei tuo onneksi täysin syömättä ole ollut, aamulla meni vähän almoa ja pikkuisen raksuja.

Suuta katselin tänään aikaisemmin enkä mitään poikkeavaa siellä huomannut.

Jos väkisin jotain positiivista pitää etsiä niin tuo mies joka aikaisemmin melkein inhosi tuota kissaa on nyt kovin huolissaan ja rapsuttelee kissaa kovasti.

jo ientulehdus tai joku roska ikenessä tekee kipeää kovasti. ota kissa kainaloon ja kuin antaisit pilleria laita ruokaa suuhun, pakko ressukan saada vähän edes energiaa. ja koitappas soittaa päivystävälle jos et muuta keksi

No niin. Se ei syö edes kinkkua. :o Parafiiniöljyä on mennyt, on muuten aika sotkuista hommaa...

Ja se otsikossa mainittu lisäkysymys: minkähän suuruiseen eläinlääkärilaskuun mun kannattaisi varautua? Mulla ei ole mitään käsitystä niiden tutkimusten hinnoista, tämä on mun ensimmäinen lemmikki joka tarvitsee eläinlääkäriä. :wave:

Paastoaako kissat samalla tavalla kuin ainakin jotkut koirat? Eli on välillä muutaman päivän syömättä.

Meidän kissalla on normaalisti ikuinen nälkä ja pohjaton ruokahalu. Nyt on mennyt pari päivää niin ettei ruoka meinaa maistua. Tuon katin tuntien mä olen vähän ihmeissäni ellen jopa hitusen huolissani... :/

Sama juttu! meidän kissa söi ennen hetkessä ruokansa mutta nyt se ei syö mitään! (ehkä hieman kissan raksuja) mutta minua alkoi huolestuttaa ja pelkään että meidän kissalle, Lumille käy jotain :'(

Paastoaako kissat samalla tavalla kuin ainakin jotkut koirat? Eli on välillä muutaman päivän syömättä.

Meidän kissalla on normaalisti ikuinen nälkä ja pohjaton ruokahalu. Nyt on mennyt pari päivää niin ettei ruoka meinaa maistua. Tuon katin tuntien mä olen vähän ihmeissäni ellen jopa hitusen huolissani... :/

Sama juttu! meidän kissa söi ennen hetkessä ruokansa mutta nyt se ei syö mitään! (ehkä hieman kissan raksuja) mutta minua alkoi huolestuttaa ja pelkään että meidän kissalle, Lumille käy jotain :'(

Näyttää olevan TOSI vanha avaus, mutta koska joku nosti tämän niin kommentoin.
Mulla on ollut monta kissaa, ja yksikään kissoistani ei ole lopettanut syömistä ilman syytä. Lievin syy on ollut hammaskivet. Vakavammat syömättömyyden syyt ovat olleet; syöpä, munuaisvaivat, sydänvika, virtsakiteet.
Suosittelen siis tämän ketjun nostaneelle kissan viemistä eläinlääkärille tutkittavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Paula:

Me käytiin just torstaina eläinlääkäris mm. ton syömättömyyden takia... Anto jonkun piikin jonka pitäis lisätä ruokahalua mut ei niin käyny.

Meijän edesmennyt kisu lopetti myös syömisen ja alkoi oksennella. Raukka laihtui hetkessä rajusti. Eläinlääkäri epäili kasvainta tai häikkää kilpirauhasissa... mutta piikki pyllyynhän siinä tuli kun oli jo niin vanha kissa :(

Meidän toinen kissa lopetti ihan yhtäkkiä syömisen ja kuoli siitä vuorokauden kuluttua, vain muutama tunti ennen kun olisin sen vienyt eläinlääkäriin. Varmaksi ei tiedetä mutta näin jälkikäteen oireiden perusteella epäilen että virtsatietulehdus olisi ollut :(

Alkuperäinen kirjoittaja zarian:
Niin ja lisään vielä että jostain kuulin että kissalla ei sais noita paastopäiviä olla. Koira kyllä pärjää toisinaan vähemmälläkin, mutta kissan pitäis kyllä syödä joka päivä.

Kissan elimistö on sellainen että jo kahden vuorokauden paasto sekottaa sen, ja kissa ei sitten enään ala syömään ilman eläinlääkärin apua. Näin ainakin mulle on eläinlääkäri kertonut.

Yhteistyössä