kissa-allergiset, oletteko ottaneet koiran? kokemuksia kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
itsellä kissa-allergia lievänä, esim. vanhempieni kissat eivät aiheuta oireita koska olen niiden kanssa aina ollut. verestä kissa-allergia-arvo marginaalisesti koholla nuorena, koira normaali.

uskaltaisitteko ottaa koiran?

-
Ei kannata ottaa koiraa. Todennäköisyys koira-allergian puhkeamiselle on suuri kun yksi eläinallergia jo taustalla. Kurjaa olisi mahdollisesti hetken päästä laittaa koira pois...

W
Minä en sinuna ottaisi. Sinulla on jo havaittu eläinallergiaa (kissa). Allergiat voivat aina pahentua ja mutuna sanoisin tuon kissa-allergian lisäävän myös mahdollisen koira-allergian puhkeamisen riskiä. Korjatkoon joku jolla on tarkempaa tietoa.

Itselläni vain on kokemusta koira-allergian puhkeamisesta myöhemmin vaikka vuosi ennen koiran tuloa testit näyttivät puhdasta. On aina todella raskasta joutua luopumaan lemmikeistä allergian vuoksi, enkä siksi lähtisi edes asialla leikkimään.

Viimeksi muokattu:
syjh
Mä olen vahvasti allerginen koiralle, mutta kissan kanssa pystyn olemaan ja en sille myöskään ole allerginen ja kokeillut olen molempien kanssa asumista. Kaikki niin riippuu omasta tilanteestasi.

"vieras ap"
niin no itse mietin asiaa siltä kantilta, että kissa-allergiani on todettu lievänä silloin nuoruusiässä (oisko n. 11-12v sitten) eikä allergia ole pahentunut. voin käydä kylässä kissakodeissa, pitää sylissä ja paijata, pesen vain lopuksi kädet enkä hiero silmiäni. en siis huomaa olossani sitä, jos olen kissojen kanssa tekemisissä. omiin lapsuudenkodin kissoihin olen tottunut kokonaan, nukunkin niiden kanssa ja olo on ok. voisi tietty olla myös vieraiden kissojen kanssa.

sillä ajattelin että voisin ehkä koiran ottaa. kun en koirallekaan oireile ollenkaan. enkä ollut testin mukaan myöskään allerginen.

ylipäätään mietin noita allergiatestejä ja niiden järkevyyttä, sehän on tosiasia että testi voi näyttää allergiaa vaikkei kyseessä ole allergia, ja olla näyttämättä mitään vaikka henkilöllä olisi allergia. ennemmin suositellaan menemään omien oireiden perusteella. siitepölyille oireilen selkeästi ja tarvitsen lääkitystä silloin.

Yhteistyössä