Kirpputorivaatteiden hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirpparille menijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kirpparille menijä

Vieras
Hei,

huomenna pitäisi viedä kirpputorille myyntiin pojan vaatteita ja niitä on kauhea läjä kun olen kaikki vaatteet säästänyt yli kolmen vuoden ajan.
Nyt iski iso ongelma elikkäs hinnoittelu? Minkälaisia hintoja olette laittaneet bodeihin, housuihin, shortsiasuihin jne? Toiveena kun olisi se, että ei kaikkia tavaroita tarvitse tuoda kotiin takaisin.

Onko täällä jollain kokemusta Adam& Ewa kirppiksestä vaasassa? Käykö väkeä paljon ja onko homma muutenkin toiminut?

Olen muualta, mutta kirppareista on kokemusta ostajana ja myyjänä.

Musta näyttää siltä, että monien mielestä kirpputorilla kaiken täytyy olla halpaa. Tunen muutamia, jotka haluaa kaiken korkeintaan eurolla - siis oli mitä vaan. Tai isommista asioista voi maksaa jopa muutaman euron. Itse taas kierrätän mieluummin kuin tuhlaan luonnonvaroja. Lasten vaatteet ei usein kulu käytössä ja ovat hyvälaatuisia kirpputorillakin. Tietysti on likaista ja rikkinäistäkin tavaraa, sellaista en kyllä osta halvallakaan. Tuunausmielisille ehkä? Mutta hyvälaatuisesta, ehjästä ja siististä maksan mielelläni esim. puolet "ovh":sta. Kirpparilla näkee kyllä välillä sellasia hintoja - kuten Huutonetisttäkin esim. - että saman tavaran saa uutena kaupasta halvemmalla!

Mutta että siis puolet uuden hinnasta hyvästä käytetystä on mulle ok. Jos on erikoisempaa kivaa, maksan enemmänkin mieluummin kuin ostan uutta turhaan. Ja jos on halpaa, tulee ostettua sellaistakin, mitä ei välttämättä muuten tulisi. Esim. varavaatteita lapselle, jos muuten vaatteet on jo hommattu. Ja sitten olen ostanut jotain "löytöjä" odottamaan tulevaa, isompia kokoja. Niistähän ei aina tiedä, sopivatko oikeaan (vuoden)aikaan eli löytyykö käyttöä, siksi ei aina tee mieli maksaa paljon.

Itse sain mielestäni edullisesti hinnoitellen kyllä paljon tavaraa myynnistä takaisin. Myin esim. erittäin hyväkuntoisia, vähän käytettyjä lasten goretex-talvikenkiä hintaan 12 e (maksoin niistä uutena 69 e) - ei mennyt kaupaksi syksyllä. Jotkut jutut kyllä menivät heti, ne olivat pääasiassa itse tehtyjä. Ihan mukavaa, että löytyy käyttäjiä, kun oma lapsi kasvaa hurjaa vauhtia.

Sitten oli paljon tavaraa, joiden hinnaksi laitoin 40 senttiä esim. ja alessa oli lopulta 20 senttiä eikä mennyt kaupaksi, esim. käsintehtyjä käyttämättömiä vauvan villatumppuja, pikku sukkia, sukkahousuja jne. Ei ollut vaivan arvoista hinnoitella pikkutavaroita. Kaikki oli muuten täysin ehjää, puhdasta ja siistiä, nukatonta jne, paljon käyttämätöntäkin oli.

Musta näyttää, että esim. lapsen paidan ja bodyn hinta kirpparilla on 2 - 3 euroa, että menee kaupaksi. Talvihaalareista saa jotain, jos ovat uudenveroisia tai lähes ja on oikea merkki. parikymppiä vedenpitävästä Reimatecistä, ehkä?

Olen muualta, mutta kirppareista on kokemusta ostajana ja myyjänä.

Musta näyttää siltä, että monien mielestä kirpputorilla kaiken täytyy olla halpaa. Tunen muutamia, jotka haluaa kaiken korkeintaan eurolla - siis oli mitä vaan. Tai isommista asioista voi maksaa jopa muutaman euron. Itse taas kierrätän mieluummin kuin tuhlaan luonnonvaroja. Lasten vaatteet ei usein kulu käytössä ja ovat hyvälaatuisia kirpputorillakin. Tietysti on likaista ja rikkinäistäkin tavaraa, sellaista en kyllä osta halvallakaan. Tuunausmielisille ehkä? Mutta hyvälaatuisesta, ehjästä ja siististä maksan mielelläni esim. puolet "ovh":sta. Kirpparilla näkee kyllä välillä sellasia hintoja - kuten Huutonetisttäkin esim. - että saman tavaran saa uutena kaupasta halvemmalla!

Mutta että siis puolet uuden hinnasta hyvästä käytetystä on mulle ok. Jos on erikoisempaa kivaa, maksan enemmänkin mieluummin kuin ostan uutta turhaan. Ja jos on halpaa, tulee ostettua sellaistakin, mitä ei välttämättä muuten tulisi. Esim. varavaatteita lapselle, jos muuten vaatteet on jo hommattu. Ja sitten olen ostanut jotain "löytöjä" odottamaan tulevaa, isompia kokoja. Niistähän ei aina tiedä, sopivatko oikeaan (vuoden)aikaan eli löytyykö käyttöä, siksi ei aina tee mieli maksaa paljon.

Itse sain mielestäni edullisesti hinnoitellen kyllä paljon tavaraa myynnistä takaisin. Myin esim. erittäin hyväkuntoisia, vähän käytettyjä lasten goretex-talvikenkiä hintaan 12 e (maksoin niistä uutena 69 e) - ei mennyt kaupaksi syksyllä. Jotkut jutut kyllä menivät heti, ne olivat pääasiassa itse tehtyjä. Ihan mukavaa, että löytyy käyttäjiä, kun oma lapsi kasvaa hurjaa vauhtia.

Sitten oli paljon tavaraa, joiden hinnaksi laitoin 40 senttiä esim. ja alessa oli lopulta 20 senttiä eikä mennyt kaupaksi, esim. käsintehtyjä käyttämättömiä vauvan villatumppuja, pikku sukkia, sukkahousuja jne. Ei ollut vaivan arvoista hinnoitella pikkutavaroita. Kaikki oli muuten täysin ehjää, puhdasta ja siistiä, nukatonta jne, paljon käyttämätöntäkin oli.

Musta näyttää, että esim. lapsen paidan ja bodyn hinta kirpparilla on 2 - 3 euroa, että menee kaupaksi. Talvihaalareista saa jotain, jos ovat uudenveroisia tai lähes ja on oikea merkki. parikymppiä vedenpitävästä Reimatecistä, ehkä?

vastauksestasi. Pitänee siis pistää vaatteet hyvin edullisiksi jotta välttyy tuolta takaisin tuomiselta. Kiitos paljon kaikista neuvoista.

Viimeksi muokattu:
Sitten kannattaa vielä laskea, jääkö käteen mitään pöytävuokran ja mahdollisen provikan jälkeen... Sen verran itse laskin tuotteille hintaa, ettei ainakaan tarvitse itse maksaa myynnistä. Polkuhintaan meni, mutta jotain tuli käteenkin, kun oli paljon tavaraa. Jotenkin kurjaa, ettei hyvälläkän tavaralla ole mitään arvoa tai edes käyttöä. Tai tiedä siitä, laitoin myymättä jääneet tavarat UFF:ille. Niitä oli paljon.

Mulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia kirppiksiltä. Hyvää tavaraa on myynnissä aika vähän. Jos tuurilla satut paikalle kun joku laittaa tavaraa pöytään niin voit tehdä löytöjä. Olen törmännyt lähinnä nukkaisiin, tahraisiin, reikäisiin, venyneisiin, haalistuneisiin jne vaatteisiin, joista kuitenkin pyydetään järjettömiä hintoja. Marimekon body, jossa on iso mustikkatahra rinnassa 7 €. Olkoot vaikka kuinka marimekkoa, mutta jotain järkeä sentään! Tai äitiyspakkauksen toppahaalari vuodelta 1990 10 €. No, ainahan voi koettaa onneaan...

Huuto.netissä joistain vaatteista maksetaan käsittämättömiä hintoja. Esim. nukkaantuneesta bodysta enemmän kuin uudesta. Joten jos bisnestä haluaa tehdä niin huutis on oikea osoite. Kirppikselle en muutenkaan veisi merkkivaatteita, koska huutiksessa tai muuten myyden niistä saa enemmän.

Maksaisin itse: bodysta tai paidasta max. 3 euroa jos on ihan kulumaton, vähemmän jos yhtään käytön jälkiä, housuista tai puserosta ehkä 4 jos tosi hyväkuntoisia. Toppapuvusta korkeintaan 20, saa olla tosi priima. Kengistä 10. Kestovaipasta ehkä 4 euroa.

Noilla hinnoilla olen löytänyt hyviä vaatteita. Jos kalliimmaksi menee niin löytyy alennusmyynneistäkin. En ikinä maksaisi puolta hintaa käytetystä, koska alestakin saa uutta samalla rahalla.

Ihan älytöntä tosiaan että kulahtaneista ja venyneistä marimekon vaatteista pyydetään hirveitä hintoja. Laatu ei ole uutenakaan lainkaan hintoja vastaavaa (raitapaidat ja -bodyt), saatika sitten käyttetyinä ylileveiksi venyneinä.

Hinnat vaihtelevat alueittain. Itse käyn kirppiksillä Keski-Uudellamaalla (lähinnä Järvenpää, Kerava, Tuusula) ja täällä kilpailua on sen verran paljon, että kauhean kovia hintoja ei voi laittaa tai vaatteet eivät mene kaupaksi.

Tuotteen hinnassa pitäisi näkyä se, että monellako lapsella se on ollut, onko merkkituote ja missä kunnossa vaate on (kuluneisuus, tahrat). Jos on taitava pyykkäri ja osaa esim. Kloritella poistaa tahrat vaatteista, niin silloin tahraiset vaatteetkin voivat olla hyvä löytö (jos tahraisuus hinnoiteltu tuotteeseen esim. body 0,20 e) ja näppärä ompelija pystyy paikkaamaan rikkinäiset polvet toppapuvusta. Jos vaatteet ovat pääsääntöisesti saatuja ja jo valmiiksi kulahtaneita, niin minusta ei maksa vaivaa viedä vaatteita lainkaan kirppikselle.

Täällä meillä päin bodyjä saa 1-2 eurolla ellei kyse ole tosi siististä merkkituotteesta. Ostin juuri 92 cm Remun gore-toppapuvun ja maksoin siitä 8 euroa. Jotkut pyytävät 20 euroa, mutta ne tahtovat jäädä myymättä. Kengät eivät meinaa täällä mennä millään kaupaksi, joten itse yritin myydä Gore Tex -kenkiä (Ecco jne) 5 eurolla, mutta en saanut kaupaksi. Pistin kengät huutonettiin ja sain niistä 15-20 euroa parilta!!!

Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että ei voi käsittää miksi tahraisesta paljon pidetystä kuluneesta Marimekon Unikko-paidasta pyydetään 4 euroa. Toisaalta kannattaa pitää oma linja ja miettiä jo etukäteen, että paljonko on valmis maksamaan tuotteesta. Itse en esimerkiksi osta paljon käytettyjä vaatteita ollenkaan, vaan vaatteella pitää olla käyttöikää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirpparille menijä;10775426:
Hei,

huomenna pitäisi viedä kirpputorille myyntiin pojan vaatteita ja niitä on kauhea läjä kun olen kaikki vaatteet säästänyt yli kolmen vuoden ajan.
Nyt iski iso ongelma elikkäs hinnoittelu? Minkälaisia hintoja olette laittaneet bodeihin, housuihin, shortsiasuihin jne? Toiveena kun olisi se, että ei kaikkia tavaroita tarvitse tuoda kotiin takaisin.

Onko täällä jollain kokemusta Adam& Ewa kirppiksestä vaasassa? Käykö väkeä paljon ja onko homma muutenkin toiminut?

Että Olivia & Oscar ~ muotia naisille ja lapsille, uutuuksia joka viikko~ :ssä näin lasten/vauvojen bodyja myynnissää 4 € hintaan.. Eli halvemmalla kuin kirpparilla (?) :) Tais olla jonkinlainen loppuunmyynti tms.. Oli siellä jotain muutakin lasten vaatteita halvalla..

Yhteistyössä