Kirpputorin idea hävinnyt? Nykyään kiskurihinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuunen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostan paljon kirpputoreilta ja huutiksesta lapsille ja itselleni. Maksan vaatteista merkin ja kunnon mukaan. Esim. erittäin siististä Ticketin puvusta kirppiksellä 50e, huutiksessa ehkä 80e, silti edelleen saan puvun huomattavasti halvemmalla kuin uuden kaupasta.
Olen oman ajattelutavan yrittänyt kääntää niin, että sehän on lottovoitto, jos löydän tarvitsemani käytettynä. Jokatapauksessa ainakin lapset on vaatetettava, joten ekologista on ostaa käytettyä. Ja tässä käytetyssä sitten hyväksyn "kierrätyslisän".

Mutta ne nukkavierut vaatteet 90-luvun äitiyspakkauksista eivät ehkä ole kuitenkaan ole tällähetkellä niin kova sana, että talvihaalarista kannattaa paria kymppiä pyytää... :)

Vähän riippuu. Yksittäisten vaatteiden hinta voi olla huutiksessa naurettava, mutta paketteina kappalehinta voi olla jopa alakanttiin. Hauskoja ovat uusretro-kohteet, ihan tusinakamaa Lindexin hyllyltä ja maksetaan haalistuneista ym. 2/3 uuden hinnasta :D

Kirpparilta tekee hyviä löytöjä. Joillain kovat hinnat, mutta sinnepähän jäävät.Tytöille löydän paljon hyviä vaatteita esim.juhlamekkoja, jotka usein ovat priimakunnossa. Ns parempia kaupunkitakkeja löytyy myös halvalla.Kirpparilta löytyy usein samasta pöydästä monta juttua, jos vain makuasiat käyvät yhteen. Ihanaa, kun ei tarvitse kierrellä tav.kauppoja.

Mikä on yhdelle pieni hinta, on toiselle korkea.

Tarkoitan siis, että mä vissiin sitten myyn kalliilla ainakin osan mielestä...mutta toisaalta taas olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen myyntiini. Mä pääsin viimeksi 212:sta vaatteesta/tavarasta eroon ja sain PALJON lisätilaa kaappeihin sekä kivati rahaa joilla ostelin sitten uusia vaatteita.

Nyt kun olin MLL-kirppiksellä 2,5 tuntia myymässä, niin tein 120 euron tilin. Alta 20€ oli leluja, muut vaatteita. Jotta mun mielestä melko kova "tuntipalkka" eikä ne hinnat nyt ihan yläkanttiin voineet olla koska kauppa kävi mielestäni hyvinkin tiuhaan tahtiin.

Pääsääntöisesti ostan omasta mielestäni edukkaasti, mutta olen kyllä ostanut melko kalliillakin mikäli olen tuotteen välttämättä halunnut. Itse myyn about samalla hintaa, kuin mitä itse olen valmis maksamaan, ehkä hivenen edukkaamminkin.

Mä kävin just tänään ostamassa täysin uuden talvipuvun pojalle koska kävi niin kiukuttamaan noi huutonetin hinnat. Mieluummin maksan siitä uudesta sen uden hinnan, käytetty on käytetty.
Jos itse myyn jotain, niin myyn sillä periaatteella että tuote on jo kerran maksettu, on vaan mukavaa plussaa saada itselleen niistä muutama euro.

Kirppareilla ravaamisen ajatus taas jo puistattaa kun on nuo kaksi pientä mukulaa, enkä tosiaan ole katselija-tyyppiä vaan jos jotain lähden hakemaan, sen myös haluan saada.

Huutonettiä olen selaillut nyt kuukausia tuon talvipuvun merkeissä. Tytöllekin olisi ollut jukava löytää vk-puku, mutta onneksi ilmankin vielä pärjää. Muuten olisin varmaan senkin päätynyt ostamaan uutena...

Harva sitä riemukseen tappiolla tahtoo myydä, mutta siihen mulla on lääkkeenä se, että hinnat on alhaisia, tavara hyvää eikä lumppua ja sitä tavaraa on myynnissä (tarkka balanssi pitää olla, ei liian vähän, ei missään nimessä täyteen ahdettuna vaan sopivasti).

Mä huudan nimenomaan kirpputorin alkuajatuksen nimeen, pyytäkää huutiksessa enemmän.
Mun kipuraja on kirpparilla aika alhainen ja jos tuntuu maksavan kohtuuttomia niin se haalari tms jää sinne.
Mulle on aivan se ja sama mitä joku on jostain vaatteesta tai tavarasta uutena maksanut- pointti on se että se ei ole enää uusi eikä sitä siihen voi verrata.

Oikea ostaja kun kohtaa oikean tavaran oikealla hinnalla niin kyllä se kallis haalari menee toki kirppikselläkin, mutta mulle henk koht on turha perustella vaatteen merkkiä hintalapussa enkä ole edes ainoa.

Toinen asia joka sieppaa edellistä enemmän on keräilijöille tarjotut jutut- no en hemmetissä maksa 30 euroa muumilautasesta jota saa vielä Iittalan verkkokaupasta (vaikka muualta enää ei) ja jossa on ruokailuvälineillä aikaansaatuja harmaita naarmuja!

Joku roti sentäs tarttis olla......

Yhteistyössä