Kirpputorin idea hävinnyt? Nykyään kiskurihinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuunen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just tulin kirppikseltä ja siellä oli tosi hyväkuntonen Reimatecin haalari 6 e. Oisin ostanut mutta oli tyttöjen malli, siellä se odottaa ottajaansa :) Samanmerkkinen välikausihaalari oli 7 e. Ostin sit vain mitä olin lähtenyt hakemaankin eli oloasun 3 e sis saman sarjan paita ja housut ja liki uuden veroisen valkoharmaan hupparin myös 3 e sekä kauniit nahkaiset vauvankengät 2 e :)

On siellä niitä hulluja hintoja pyytäviäkin, mut onneks isolla kirppiksellä löytyy kaikkia hintaluokkia.

Taitaa kaikki ne vetää vesimeloonin nenään jotka on niitä kovanluokan hinnoittelijoita.
Minä en jaksa myydä missään vaan vien suoraan kierrätykseen, ja voitteko kuvitella ILMAISEKSI!Sinne on menny Remua ja Reimaa ja toivottavasti joku vähävaraisempi ne on sieltä saanut.

Mä kierrätän kans ilmaiseksi eteenpäin, en jaksa nähdä vaivaa alkaa myymään kirpparilla.

Taitaa kaikki ne vetää vesimeloonin nenään jotka on niitä kovanluokan hinnoittelijoita.
Minä en jaksa myydä missään vaan vien suoraan kierrätykseen, ja voitteko kuvitella ILMAISEKSI!Sinne on menny Remua ja Reimaa ja toivottavasti joku vähävaraisempi ne on sieltä saanut.

Muistaakseni kierrätyskin pistää hinnan tavaroille, ei niitä saa sieltä ilmaiseksi.

Tämä voi olla seurausta myös siitä että jotkut ostaa halvalla toisen pöydästä ja myy omallaan kalliimmalla. Se saa kyllä nostamaan hintoja niin ettei kukaan vedä välistä.

Osaksi näin, mutta suurin syy on tuo monenkin jo mainitsema korkea pöytävuokra. Eli idea ei ole hävinnyt, eikä myyjät ei ole ahneita, vaan ahne on se kirpparin pitäjät, joka laittaa pöytävuokrat tajuttoman korkealle, jolloin se näkyy myös vaatteiden hinnassa. Onneksi itse asun "maalla", jossa puhutaan n. 15€ viikkohinnoista, jolloin jaksaa vielä nähdä sen rahtaamisen vaivan ja pitää hinnat alhaalla.

Kyllä minä ainakin myyn. Mitä minä sillä pienellä haalarilla siellä kaapissa teen. Vie vaan tilaa. Mieluummin otan sen 5 euroa kuin, että lojuu nurkissa. Ihan turha yrittää myydä kirpputorilla haalaria yli 20 eurolla. Minusta siinä ei ole mitään järkeä.

Mutta miksi myydä se haalari 5 eurolla, jos siitä kuitenkin voisi saada vaikka 15€? Meinaan että ne rahat jotka mä kirppiskelträ saan, niin ne rahat menee suoraan lasten uusiin, isompiin vaatteisiin.

Mun mielestä ois varsin tyhmää myydä priimakuntoinen puku vitosella, koska samalla hinnalla en kirppikseltä isompikokoista priimakuntoista pukua löydä kuin ihan älyttömän hyvällä tuurilla. 15 eurolla sellaisen jo voikin löytää.

No jos johonkin UFFille viet niin ei varmasti mene vähävaraisille! Menee niitten omalle kirpparille tai kaatopaikalle. Mä vien mieluummin sitten vaikka ota ilmaiseksi -laatikkoon sinne kirpparille, sieltä todennäköisemmin menee tarvitsevalle.

Hei haloo! Käy katsomassa mitä ne vaatteet kaupassa maksaa ja käy sieltä ostamassa, jos kirpparihinnat ei kelpaa. Eikä se kirpparilla myyminen niin kovin halpaa puuhaa ole, pöydät maksavat aikalailla, osa ottaa vielä provisiota kaikesta myydystä eli saa myydä aika lailla, että edes omilleen pääsee. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin kyllä ne kauppojen hinnatkin on nousseet.

Joillakin on kyllä surkeaa ja kulahtanutta myynnissä turhan kovaan hintaan, mutta kyllä paremmasta tavarasta, joka vastaa lähes uutta, pitää olla vähän maksamaankin. Juuri katselin yhdellä kirppisellä, missä pyydettiin yli 10 v vanhoista kulahtaneista vaatteista (meidän esikoisella oli vastaavia aikoinaan) montaa eroa, itse olisin miettinyt, että laittaisinko parillakymmenellä sentillä kaupaksi vai heittäisinkö menemään.

Tulee loiset mieleen, kun täällä palstalla aina riittää valittajia, että on kirpputori-idea hukassa, kun niistä pyydetään heidän mielestään liikaa. Aina voi olla ostamatta, jos ei hinta miellytä.

No jos johonkin UFFille viet niin ei varmasti mene vähävaraisille! Menee niitten omalle kirpparille tai kaatopaikalle. Mä vien mieluummin sitten vaikka ota ilmaiseksi -laatikkoon sinne kirpparille, sieltä todennäköisemmin menee tarvitsevalle.

juuri viikonloppuna näin miten kierrätyskeskuksen laatikkoon ja laatikon ulkopuolelle jätetyillä pusseilla oli lauma mammoja penkomassa parhaat päältä. Ei tosiaankaan olleet mitään hädänalaisia. Varastivat ilmaiseksi lahjoitettua tavaraa ja varmaankin osa niistä löytyy tällä viikolla kirpparipöydistä..

Yleensä kysyntä ja tarjonta määrittelevät hinnat. Yleensä myydään eniten maksavalle.

Jos myy alle "torihintojen" ammattimyyjät nappaavat ne omiin kokoelmiinsa ja myyvät edelleen "kunnon" hinnalla.

Hei, itse pääasiassa ostan uutena, kun joku täälä suuttui ja viittasi että "osta uutena niin tiedät". Pakko on ostaa uutena kun ei ole mikään järki ostaa kirpparilta jos hinnat on törkeitä. Harvoin enää löydän käytettynä KOHTUU hintaista,onneksi on sellaisia helmi myyjiä joilla vielä hinnat kohdallaan..

Niin ja se kierrätys minne minä vien ei ole mikään ketju vaan kaupungin oma. Siellä kaikki vaatteet on 0,05e-1e kengät jahaalarit mukaan lukien.

juuri viikonloppuna näin miten kierrätyskeskuksen laatikkoon ja laatikon ulkopuolelle jätetyillä pusseilla oli lauma mammoja penkomassa parhaat päältä. Ei tosiaankaan olleet mitään hädänalaisia. Varastivat ilmaiseksi lahjoitettua tavaraa ja varmaankin osa niistä löytyy tällä viikolla kirpparipöydistä..

HYI olkoon. Missä paikkakunnalla näin? Täälä meillä viedään suoraan sisälle työntekijöille.Ei jätetä pihalle mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;22037130:
HYI olkoon. Missä paikkakunnalla näin? Täälä meillä viedään suoraan sisälle työntekijöille.Ei jätetä pihalle mihinkään.

Ja sitten ne työntekijät karsii siitä parhaat itselleen. Nähtyä ja koettua tämäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;22037104:
Hei, itse pääasiassa ostan uutena, kun joku täälä suuttui ja viittasi että "osta uutena niin tiedät". Pakko on ostaa uutena kun ei ole mikään järki ostaa kirpparilta jos hinnat on törkeitä. Harvoin enää löydän käytettynä KOHTUU hintaista,onneksi on sellaisia helmi myyjiä joilla vielä hinnat kohdallaan..

Niin ja se kierrätys minne minä vien ei ole mikään ketju vaan kaupungin oma. Siellä kaikki vaatteet on 0,05e-1e kengät jahaalarit mukaan lukien.

Siis jos uuden toppahaalarin saa hintaan 80€ ja saman saa käytettynä, mutta priimakuntoisena hintaan 30€, niin ostat sen uuden?

Vai mikä olisi mielestäsi kohtuuhinta?

Mä itse kyllä kiljuen ostasin 30 eurolla 80 euron puvun jos se olisi priimakunnossa. Ja itseasiassa olen maksnautkin yli 50€ eräästä takista esikoiselle. Uutena se maksoi 85€, mutta koska oli ihan priima, niin maksoin mielelläni sen 50€ käytetystä.

Siis jos uuden toppahaalarin saa hintaan 80€ ja saman saa käytettynä, mutta priimakuntoisena hintaan 30€, niin ostat sen uuden?

Vai mikä olisi mielestäsi kohtuuhinta?

Mä itse kyllä kiljuen ostasin 30 eurolla 80 euron puvun jos se olisi priimakunnossa. Ja itseasiassa olen maksnautkin yli 50€ eräästä takista esikoiselle. Uutena se maksoi 85€, mutta koska oli ihan priima, niin maksoin mielelläni sen 50€ käytetystä.

Ensinnäkin en kyllä periaatteesta osta mitään mahdottoman kallista kaupastakaan.mutta ylipäänsä pöyristelen esim Reiman käytettyjä hintoja. Juu kestävä ja hyvä merkki, mutta minun kantani on se että KIRPPARILLA KIRPPARI HINNAT.
Tietysti jos välttämättä haluaa tietyn merkkisen/kuosisen niin sitten ymmärrän jos on valmis pyytämään/maksamaan useamman kympin.

Mä mielusti maksan kirpparillakin "ylihintoja" kuten huutiksessa. Minusta kirpparin idea ei koskaan ole ollutkaan mikään "ilmaseksi pois nurkista" vaikka kirppareita olen kiertänyt 20 vuotta.

Just eilen ostin käytetyn, mutta siistin Tutan bodyn 5 eurolla. Kyllä se kaupassa maksaa paljon enemmän. Toisaalta olin ikionnellinen kun ostin joku päivä sitten siistin Reimatecin haalarin 5 eurolla mikä oli tosilöytö :D Välillä maksaa enemmän, välillä vähemmän. Mä olen ainakin tyytyväinen ostaja.

maksan ihan mielelläni reilustikin joistain ihanista käytetyistä vaatteista. Puolet ovh:sta -- joskus enemmänkin. Mielummin tutkin niitä pöytiä, joissa hyvää ja siistiä, uudehkoa tavaraa ja hinnat suht korkeat kuin niitä joissa likaisia, nukkaantuneita tai tosi vanhoja vaatteita parillakymmenellä sentillä... Kukin tavallaaan. Itse myyn huutiksessa parhaat ja nyt loput kirpparilla (n. kerran vuodessa) --- ja saan kyllä hyvin rahaa.

Totta ja monilla kirppareilla myydään sitten ihan upouuttakin tavaraa alkuperäispakkauksessa ja niistä on tullut sellaisia jälleenmyyjien paikkoja. Olen lopettanut ko. kirppareilla käymisen. Mieluiten käynkin nykyään kierrätyskeskuksissa. Niissä hinnat kohdillaan.

Onko 5 senttiä sitten ainoa oikea hinta? Minusta on ihan naurettavaa nähdä vaivaa hinnoitella tuollaisia tuotteita - tuleehan siitäkin kustannuksia (paperi, langalla/hakaneula). Tuolla hinnalla annan tavarat mielummin pelastusarmeijalle.

Ehkä ihmiset jotka kirpparihinnoista valittavat vaan ajattelevat, millä hinnoilla itse myisivät tuotteita, itse en _kehtaisi_ mennä myymään korkealla hinnalla käytettyä parhaat päivät nähneensä vaatetta tms. Pöytävuokrat ovat kovat, se on totta, mutta kyllä siinä joku järki pitää olla hinnoissa ettei joudu myyjänä naurunalaiseksi.

Itse myyn joskus harvoin vaan huutiksessa, ja olen tosiaan tyytyväinen, jos käteen jää esim. 10e 50e maksaneesta vaatteesta, pääsee eroon ja joku tarvitseva saa, kierrätys kunniaan! 50% alkuperäisestä hinnasta en edes kuvittele saavani. Huutis onkin huutokauppa ja siellä hinta voi nousta kysynnän mukaan, mutta kirpparille mieluummin laittaisin sen omasta mielestä järkevän hinnan, joka ei varmasti ole 50% "arvosta". Riippuu tietenkin kunnosta, mutta näin yleisesti ottaen. Vertaan aina mielessäni, mitä maksaisi uutena ja jos saan uutena maksamalla vähän lisää niin en osta kyseistä käytettyä. Ehkä en ole tarpeeksi ekologinen ajatusmaailmaltani...

Ehkä ihmiset jotka kirpparihinnoista valittavat vaan ajattelevat, millä hinnoilla itse myisivät tuotteita, itse en _kehtaisi_ mennä myymään korkealla hinnalla käytettyä parhaat päivät nähneensä vaatetta tms. Pöytävuokrat ovat kovat, se on totta, mutta kyllä siinä joku järki pitää olla hinnoissa ettei joudu myyjänä naurunalaiseksi.

Itse myyn joskus harvoin vaan huutiksessa, ja olen tosiaan tyytyväinen, jos käteen jää esim. 10e 50e maksaneesta vaatteesta, pääsee eroon ja joku tarvitseva saa, kierrätys kunniaan! 50% alkuperäisestä hinnasta en edes kuvittele saavani. Huutis onkin huutokauppa ja siellä hinta voi nousta kysynnän mukaan, mutta kirpparille mieluummin laittaisin sen omasta mielestä järkevän hinnan, joka ei varmasti ole 50% "arvosta". Riippuu tietenkin kunnosta, mutta näin yleisesti ottaen. Vertaan aina mielessäni, mitä maksaisi uutena ja jos saan uutena maksamalla vähän lisää niin en osta kyseistä käytettyä. Ehkä en ole tarpeeksi ekologinen ajatusmaailmaltani...

Voihan niitä myydä, mutta ei niitä kukaan osta. Miksi ostaisi? Jos taas ostaa niin ostajan milestestä hinta on kohdillaan.

itse en _kehtaisi_ mennä myymään korkealla hinnalla käytettyä parhaat päivät nähneensä vaatetta tms.

johtuu osittain siitä, että ihmiset ei vieläkään käsitä markan ja euron eroa. jos ennen t-paidan sai kirpparilta 3 markalla, niin nyt siitä vaaditaan 3 euroa. ei kukaan olis maksanut ennen t-paidasta 18 markkaa, koska kymmenellä markalla sai jo uusia. eli 3x 6 = 18. tai jos ennen ulkoilupuvusta voi pyytää sen 20 markkaa, niin nyt pyydetään sitten 20 euroa. en mä ainakaan käytetystä ala tollaisia hintoja maksamaan.

Mä myös nauroin ääneen kirpparilla kun vilkaisin aivan likaista, polvista ja pepusta melkein puhki kulunutta Reimatecciä, hinta 40 euroa!!! Joo, maksaahan se yli satasen uutena, mut ei tollasella loppuunkulutetulla ole enää mitään arvoa olispa ollu kuinka kallis hyvänsä uutena, jotain rajaa sentään... Toisaalta välillä oon löytäny haalarin jossa vain pientä käytönjälkeä vitosella. Yleensä riittää kun kurkkaa kirpparipaikasta yhden vaatteen hinnan, tietää kannataako penkoa vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22037816:
johtuu osittain siitä, että ihmiset ei vieläkään käsitä markan ja euron eroa. jos ennen t-paidan sai kirpparilta 3 markalla, niin nyt siitä vaaditaan 3 euroa. ei kukaan olis maksanut ennen t-paidasta 18 markkaa, koska kymmenellä markalla sai jo uusia. eli 3x 6 = 18. tai jos ennen ulkoilupuvusta voi pyytää sen 20 markkaa, niin nyt pyydetään sitten 20 euroa. en mä ainakaan käytetystä ala tollaisia hintoja maksamaan.

Ihan totta! Mä myin juuri vauvanvaatteet pois (palstan mittapuun mukaan) pilkkahintaan ja pääsin kaikista eroon! :) eivät ne tuolla autotallin perällä mitään tuottaneet ja jäi käteenkin yli 200€! Esimerkki vauvanhaalarista: mietin mitä voisi pyytää ok kuntoisesta pippi - toppahaalarista kunnes näin samalla kirpulla samanlaisen ruttuisena ja likaisena 12€ hintaan! Hinnoittelin 6€ ja ostaja löytyi oitis vaikka mun mielesta sekin kallis hinta. Laitoin vaan esille siihen sikakalliin viereen ;)

Itse kierrätän enimmäkseen enää perheen sisällä kun hinnat on niin hirveitä kirppiksellä. Ostan sitten uutena kestäävää ja laadukasta niin jää pikkusiskolle hyväkuntoista vaatetta. Lisäksi ärsyttää kun ihmiset eivät silitä tai edes PESE kirpputorikamojaan! Likaiset lumput kierrän kaukaa.

Nykyään pöytävuokrat on niin huimia että pakko laitta senki takia vähän hintaa jotta ei miinukselle mene. Mä en osta niitä ylihinnoteltuja tahrasia roskiskamoja vaan ostan vähänkäytettyä ja sopuhintaan :D Jos vaate mua miellyttää niin maksan toki enemmänki, kuitenki max. puolet uuden hinnasta...

Yhteistyössä