Kirpputorin idea hävinnyt? Nykyään kiskurihinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuunen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiukkuunen akka

Vieras
Ennen oli ideana että tavaroista/vaatteista pitää päästä eroon niin ettei sitä tarvitse heittää pois ja näin päästään kierrätykseen.
Nykyään kirputori/huutonet tuntuu olevan paikka jossa yritetään tahkota rahaa ja jo lähtöhinnat on TÖRKEITÄ.
Mitä sitten jos on kuin uusi, se ei silti ole uusi. EN tarkoita että pitäisi ilman sysätä eteenpäin mutta olen työllä ja tuskalla yrittänyt etsiä hyvä kuntoista vaatetta kohtuuhintaan niin kirpparilta kuin huutonetistä. Vaihtoehdot ovat olleet nämä:Kulahtanutta, tai likaista ja rikkinäistä tyyliin 1e kpl (hei haloo nää ei ole markkoja) ja jos on esimerkiksi ok kuntoinen vaikkapa body merkkinä vaikka TUTTA niin hinta on 3-4e ja kaupassa ehkä samaa hintaluokkaa ainakin meillä.

Kirpputorilla huonokuntoista merkkivaatetta vasta törkeesti hinnotellaankin.Olin nauruuni tikahtua kun Reimatec haalari joka oli polvista kulunut ja samoin takapuolesta, kenkälenksut pilalle venyneet ja hinta 20e!!! Näin toki ihan ok kuntoisen jossa toki oli käytön jälkiä hintaan 65e!

Huutonet aivan mahdoton paikka myös. En tiedä mistä löytyisi hyvä ja edullinen paketti meidän tytölle.

Oma mielipiteeni tässä. Mielelläni kuulisin muiden mielipiteitä myös.

Oon täysin samaa mieltä. Musta 4-5e "kuin uusi" bodysta on todella paljon. Just huutonetiä katselin kun etsin pojalle paitoja ja hinnat oli 5e ylöspäin! Kirpparilla sama homma ja etenkin merkkivaatteet ovat aivan ylihintaisia. Monelle taitaakin nykyisin olla pääasia saada vaatteista enemmän rahaa kuin mitä itse on niistä maksanut...

juuri eilen kävin kirpputorilla. Löysin: Tytölle talvitakin (ihana nallepuh-kauppatakki ), Erittäin hyväkuntoisen juhlamekon, Toisen juhlamekon (Brio ), Ihaa aasi-pehmolelun (iso ), 4 kpl nukkekodin asukkaita (nuket ), Farkkuhaalarit (kuin uudet ) ja Benettonin mekon (kuin uusi ) Kaikki nämä oli yhteensä 30 euroa. Ei mikään paha minusta. Tokihan joillakin hinnat on pilvissä, mutta minä ohitan ne pöydät surutta. Yleensä täältä on löytänyt ihan huipputavaraa muutamalla eurolla! Itse laitan hinnat 1-5 euroa. Haalarit ym. takit max 7 euroa (ovat yleensä huippukunnossa )

vaikka tarkentaisin että huutonet on huutokauppa, ei kirppis. siellä voi saada romppeistaan hyvänkin hinnan. kirpputorin idea on toki kierrätys, tämän soisi myyjien muistavan hinnoitellessaan.

Ei oo pakko ostaa. Jos kukaan ei osta, tuollaiset myyjät katoaisi nopeasti.

Kyllä se kysyntä vaikuttaa tarjontaan. Huutiksessa on paljon ostajia jotka maksaa käytetystä jopa 50% uuden hinnasta.

Ja mistään ei löydy ilmaiseksi kivaa ja edullista pakettia sun tytöllesi, kuin ei muittenkaan.

Monella on kirpparilla ajatuksena kierrätys mutta samalla myös ajatus saada rahaa uusien vaatteiden ostoon. Mikis niitä edes veisi kirpparille jos niistä ei mitään saa? Helpompi siinä tapauksessa viedä johonkin keräyslaatikkoon ja välttyä hinnoittelun ja järjestelyn vaivalta.

Tuo kirppiksellä myyminen kun ei ole ilmaista, täällä vkon pöytä yli 40e, ja jos laitan lapsen vaatteet nyt vaikka 0,50 -1e , pitää myydä 60kpl ennenkuin pöydän hinta on maksettu...ja toisaalta tuntuu hölmöläisen hommalta kantaa sinne alla euron tavaraa, usein olen katsellut kasaa pieneksi jääneitä, ja lopulta käynyt kippaamassa fidalle. Ehkä niistä olisi sen 100e saanut, mutta siitä - 42 e- bensakulut ja hinnoitteluun menee pari iltaa...

[QUOTE="kirppismyyjä";22036390]Ei oo pakko ostaa. Jos kukaan ei osta, tuollaiset myyjät katoaisi nopeasti.

Kyllä se kysyntä vaikuttaa tarjontaan. Huutiksessa on paljon ostajia jotka maksaa käytetystä jopa 50% uuden hinnasta.

Ja mistään ei löydy ilmaiseksi kivaa ja edullista pakettia sun tytöllesi, kuin ei muittenkaan.

Monella on kirpparilla ajatuksena kierrätys mutta samalla myös ajatus saada rahaa uusien vaatteiden ostoon. Mikis niitä edes veisi kirpparille jos niistä ei mitään saa? Helpompi siinä tapauksessa viedä johonkin keräyslaatikkoon ja välttyä hinnoittelun ja järjestelyn vaivalta.[/QUOTE]

Ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin: EN tarkoita että tavaraa pitäisi sysätä ilmaiseksi eteenpäin ja toinen kohta jossa toivoin löytäväni vaatepaketin edullisesti, en ilmaiseksi.

Itse olen myynyt kirpparilla varmaan 20 kertaa. Ja hinnoitteluperiaate 0,10e-1,5e vaate. Voittoa pöytähinnan jälkeen jäänyt n. 200e euroaikaa ja se on ehkä ollut minimi.Paljon on tosiaan mennyt että pussikaupalla on saanut lisätä ja kaappeihin tullut tilaa=)

Osta uutena sitten jos ei käytettynä kelpaa.
Hyväkuntoisesta käytetystä saa maksaa mutta jos kunto on oikeasti hyvä, on se sen arvoista koska uusi maksaa kuitenkin enemmän plus ekologinen näkökulma.
Itsekästä kuvitella että saisi lähes uudenveroista pilkkahintaan. Vaatteiden merkitys ei ole ihmisille enää sama kuin vielä 20 vuotta sitten.

ei ole kannattavaa, maksat pöytävuokrasta itsesi kipeäksi, ja saat just sen pöytävuokran, ja ehkä pikkasen yli, kannatavaako? ja hinnat oli sen max euron.

Olen iloinen että on monia mielipiteitä. Näin se menee. Muutos kuitenkin on tapahtunut ainakin tääläpäin reilussa 5:ssä vuodessa.
Oma periaatteni kuitenkin on se että olen maksanut mitä hyvänsä vaatteista niin myin ne "pilkkahintaan" eli en lähde sillä asenteella myymään että "Minä oon maksanut tästä 50e joten tästä pitää saada 30e". Ehkä siksi kirpputorilla saanutkin paljon kiitosta tästä tyylistä että pois vain hinnalla millä hyvänsä.

Tätä mä kans ihmettelen jos puku on maksanut vaikka 60 euroa, niin en mä sitä 5 eurolla myy, jos se on hyväkuntoinen.

Kyllä minä ainakin myyn. Mitä minä sillä pienellä haalarilla siellä kaapissa teen. Vie vaan tilaa. Mieluummin otan sen 5 euroa kuin, että lojuu nurkissa. Ihan turha yrittää myydä kirpputorilla haalaria yli 20 eurolla. Minusta siinä ei ole mitään järkeä.

Minusta ihminen on "idiootti" jos myy kalliilla saamatta mitään kaupaksi eikä tajua laittaa sitten hintaa alemmas. Mutta jos myynti vetää, niin eiköhän hintataso ole ok. Se tarkoittaa että ihmiset ovat valmiita maksamaan tuotteista pyydetyn hinnan. Kirppis on sinänsä hauska paikka että välillä siellä menee tavara hyvin kaupaksi, vaikka itse ei osaa yhtään arvostaa sitä. Se että tavara ei kelpaa jokaiselle kävijälle ei oo minusta ongelma.

Toki minustakin huutonetin hinnat ovat kovia suosituista tuotteista - mutta jos tuotteita haluaa moni, niin pitääkö se myydä sille joka oli nopein, jos jonossa on kymmenen muuta jotka haluavat ostaa sen kovemmallakin hinnalla? Sitten pitää vaan miettiä onko oma tahto riittävä ja maksaa enemmän vai tyytyykö johonkin muuhun.

Kovat lähtöhinnat voi johtua siitä, että joka ikinen ostaja mankuu alennusta ja mahdollisiin postikuluihin osallistumista. Lisäksi osa hyvistä vaatteista menee suoraan jäälleenmyyntiin.

Ja todellakin käyttämättömiä ei myydä parilla eurolla.

Vertaa hintoja uusien hintoihin niin ei ole sullakaan enää marisemista kirpparihinnoista.

Mulla kans viimeksi voiton puolella sen reipas 300 ekee. Onhan siitä vaivaa, mutta en mä ajattele sitä vaivana, vaan joku saa edullisesti hyväkuntoista pojan vaatetta jne.

minä jos näen kirpparipöydässä yhdenkin ylihinnoitellun vaatteen niin siirryn heti seuraavaan. en edes viitsi tuhlata aikaani niihin pöytiin. ja kyllä niitä edullisiakin löytöjä tekee paljon.

Taitaa kaikki ne vetää vesimeloonin nenään jotka on niitä kovanluokan hinnoittelijoita.
Minä en jaksa myydä missään vaan vien suoraan kierrätykseen, ja voitteko kuvitella ILMAISEKSI!Sinne on menny Remua ja Reimaa ja toivottavasti joku vähävaraisempi ne on sieltä saanut.

Tämä voi olla seurausta myös siitä että jotkut ostaa halvalla toisen pöydästä ja myy omallaan kalliimmalla. Se saa kyllä nostamaan hintoja niin ettei kukaan vedä välistä.

Meilläpäin juuri nämä trokarit ostavat kaikki parhaimmat ja halvimmat lastenvaatteet ja myyvät omissa pöydissään kiskurihinnoin. Nämä haaskat ovat kirpparilla heti aamulla ja kiertävät uusien myyjien pöydät ensimmäisenä. Tää on musta tosi väärin, enkä ikinä osta trokarien pöydästä mitään.

Yhteistyössä