kirppis vaatteet/2plus kirppari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Onko muut huomannu et jotkut pitää käytetyillä vaatteilla sun muilla tavaroilla 2plussan kirpparilla ja ihan yleensäkkin kirppareilla aika kovia hintoja?! Itse mitä olen mm.lastenvaatteita myynyt,ajatuksena on ollut päästä niistä eroon eikä tienata niillä...tottakai hyväkuntoisesta vaatteesta pitää jokunen euro saadakkin,mutta kohtuus kaikessa!! Onkohan monilta unohtunut kirppari-ajatus?

Aika monet tienaa myymällä.
Joskus saa ihan uutta ja merkkivaatetta käyttämättömänä halvemmalla Outleteista ja aleista kuin mitä kirpparilta tai käytettynä.
Jotkut ostaa alesta, käyttää ja myy sitten voitolla.

Joo, kyllä joillain on tuo kirppari ja yleensäkin kierrätyksen ajatus hämärtyny ihan kokonaan, ja enemmänkin kyse on nykyään siitä että yritetään tienata käytetyllä tavaralla. Monesti tosiaan kaupasta saa uuden vaatteen euron pari kalliimmalla, mitä käytettyjä monesti myydään. Joskus saa käytettyä ja hyvää ihan halvallakin, mutta harvoin!
Ja se mua ainakin ihmetyttää, kun ihmiset myy tosi paljon tahraisia ja reikäisiä vaatteita, että oonko mä ihan outo, mutta mä en kehtaa edes ilmaiseksi antaa kenellekään sellasia, rikkinäiset (jos ei pysty siististi korjaan) meillä lentää samantien roskiin ja tahraisia vaatteita lapset pitää koti vaatteina sen mitä pidetään...tosin niitä ei meillä juuri edes ole, kun liotan kaikki tahrat heti tuoreena, niin ne lähtee puhtaaksi, mutta siis itse en kehtais myydä mitään likaista, saati että niistä pyydetään vielä joku vähintään 1-1,5??

Asiaa !
Jos myyn esim hintavan talvihaalarin, en rahasta siitä enempää kuin neljäsosan uuden hinnasta.
Arkivaatteiden hinnoittelu 1-2 euroa kirppareilla.
Risat roskiin ja tahraiset metsäkamppeiksi. En minäkään edes lahjoita rikkinäisiä.
Ostan usein kirppiksiltä, mutta en maksa lapsen vaatteesta kuin sen max 2 euroa. Harmittaa, kun reikäistä ja rikkinäistä myydään. Olen joskus vasta kotona huomannut reiät, rikkonaiset vetskarit, ym.

Ainahan saa pyytää, eri asia on kuka maksaa :)

Itse olen huuto.netistä löytänyt sellaisen myyjän, jolta oon ihan vakkariin ostanut aivan ihania, laadukkaita ja uudenveroisia lastenvaatteita järkihintaan. Monilta vaatefriikeiltä äideiltä voi ostaa ihania vaatteita, kun vaatteita on niin hirveästi, ettei niitä ehditä edes lapsella pitää. Ja niillä ei pahaa tee maksaa hirmusummia vaatteista :)

Mutta mitä tavallisiin kirppiksiin tulee, niin ne passaan täysin. Jaksoin siellö aluksi juosta, mutta jos isolla kirppiksellä, ainoaksi ostokseksi jää yksi paita, jos sitäkään, ei maksa vaivaa ajella toiselle puolelle kaupunkia.

Ihan samaa mieltä olen, että ihmiset myy aivan uskomattoman huonokuntoisia (ja likaisia!) vaattteita. Mutta kai niitäkin sitten joku ostaa..

Minä olen ihmetellyt huuto.netissä sitä, että moni kertoo vaatteissa olevista tahroista, mutta sanoo, että voi vielä lähteä tahranpoistoaineella. En ole itse saanut yhtään vanhaa jo vaatteeseen kuivunutta tahraa poistettu millään aineella. Tuoreena ne lähtee jos heti käsittelee. Kuvittelevatko nämä myyjät ihan oikeasti, että tahrat lähtee jälkikäteen vai sanovatko vain niin, että pääsevät sottaisista vaatteistaan eroon? Minä en ainakaan osta tosi pahasti likaantuneita vaatteita, mutta ehkä jollekin kelpaa.

Tiedän sellaisenkin myyjän huutiksessa, joka myi alennuksella ostamiaan haalareita kauhealla voitolla. Meillä oli samanlainen haalari ja kaupassa kerrottiin, että osa haalareita on nappivikaisia, joten sen takia hinta 3 eur. Vähän ajan kuluttua yksi täkäläinen myyjä myi niitä huutonetissä useamman n 15 eur kpl, eikä edes kertonut nappiongelmasta mitään ennen kuin joku kysyi asiasta. Sitten kuitenkin myönsi, ettei napit välttämättä pysy kiinni... Ihme touhua, ihan huijaamista tollanen.

Totta,se ei oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..

meille huuto.net on pelastus :heart: matkaa on paljon(reippaasti yli 100km) vaateliikkeisiin,ja huutonetistä olen monesti huutanut uusia vaatteita,esim.bodeja ja maksanu niistä 10e/kpl+pk:t. vaikka hintalapun hinta on ollu 7.90e.. ei harmita,oon ollu tietoinen siitä että tulen maksamaan enemmän ku liikkeestä ostettu,mutta jos alan laskemaan pensakulut siihen ku matkustetaan mutkin se reippaasti yli 100km,niin jään voitolle ja paljon ku ostan uuden bodyn kalliinmalla huutonetistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2006 klo 12:14 vieras kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt huuto.netissä sitä, että moni kertoo vaatteissa olevista tahroista, mutta sanoo, että voi vielä lähteä tahranpoistoaineella. En ole itse saanut yhtään vanhaa jo vaatteeseen kuivunutta tahraa poistettu millään aineella. Tuoreena ne lähtee jos heti käsittelee. Kuvittelevatko nämä myyjät ihan oikeasti, että tahrat lähtee jälkikäteen vai sanovatko vain niin, että pääsevät sottaisista vaatteistaan eroon? Minä en ainakaan osta tosi pahasti likaantuneita vaatteita, mutta ehkä jollekin kelpaa.

Mä oon joskus myynyt tahraisia vaatteita ja ostaja on jälkikäteen sanonut, että sai tahran kokonaan pois. Ettei tahran välttämättä tarvi olla ihan tuorekkaan.

Oon kans ihmetelly samaa ja joskus jopa erehdyin ostamaan vanhan talvipuvun ylihintaan (olisin saanu halvemmalla uuden) joka oli aika huonokuntoinen harmitti tietysti kauheesti ja vannoin et en ikinä enää osta ulkovaatteita muuten kun tosi halvalla. Toiset kyl huutonetis nostaa niitä hintoja ihan hirveesti, eli yli sen mitä sais uuden. No kaikki tavallaan

Tosiaan Huutonetissä hinnat nousee joskus ihan pilviin. Toisaalta sieltä saa monesti sellaista uniikkikamaa, mitä et mistään saa Suomessa ostettua.

Mutta oman kokemuksen mukaan isommat hankinnat käytettyinä kannattaa bongata näiltä nettikirppiksiltä (ei siis Huutiksesta), hinnat varsinkin ns. halutuissa merkeissä/malleissa eivät nouse niin pilviin. Riittää että oot ekana tarjoamassa hinnan, joka pyydetään :)

Mä oon selannu myös tota huutonettiä ja huomannu et monien käytettyjen vaatteiden hinta nousee pilviin.Joskus korkeemmalle mitä uuden hankkiminen! Kukin tavallaan,mut en vaan ite viiti käytetystä maksaa/pyytää ovh:ta!!!! Esim.ite olen myynyt kerran-pari pidettyjä vaatteita pilkkahintaan...kun se kuitenkin kerran on käytetty!!! Samoin tääl 2plussan kirpparilla,menee joillain nuo hinnoittelut överiksi...jos joku ostaa,niin sehän on ihan ok,mut mä en...

Yhteistyössä