Kirpparihinnoittelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Miten paljon nykyään uskaltaa pyytää vaatteista kirpparilla, ja pitääkö olla melkein uuden näköistä että kukaan ostaa? Tuntuu, että ajat muuttuneet...
Jos. esim. lasten vanhoja t-paitoja laittaa myyntiin, meneekö ostajat muualle? Ja montakohan euroa kehtaa pyytää lasten hyväkuntoisista farkuista esim?

Tuo riippuu niin paljon paikkakunnasta ja tavaran laadusta. Jos kiertelet vähän sen alueen kirppareilla ja kattelet suunnilleen samankuntosten tavaroiden hintoja, niin saat nopeasti käsityksen sopivasta hintatasosta. Lisäksi kannattaa miettiä, että jos haluat varmemmin tavarasta eroon, niin sitten laitat hinnat vähän alemmas jne.

hyväkuntoisista farkuista 5-6e. t-paidat 50snt. eikä saa olla kulahtaineita. Hyväkuntoisia pitää olla mulle. ei reikiä, pienet tahrat ei haittaa, jos se huomioitu hinnassa.

joskus tuntuu, että se kaikkein nuhjuisin (ja puoli-ilmasisn) menee parhaiten kaupaksi! Jos yrittää jotain uutta/uudenveroista merkkituotetta myydä vähänkin kovempaan hintaan (no, esim. uutta remun haalaria alle puoleen hintaan) eu mee kaupaksi, täällä maalla näin siis!

vauvan vaatteet 0,50-2 euroa. Isompien lasten vaatteet 2-10 euroa laadusta ja kunnosta riippuen. Oikein kauniit ja hyväkuntoiset juhlavaatteet, haalarit ym. niistä olen valmis maksamaan jopa 20 euroa. näin täällä etelässä

Mitään kuluneita rytkyjä on turha lähteä myymään. Mieluummin vie vähemmän tavaraa myyntiin ja vain ne hyvät, kuin että tiskirätit pilaavat muidenkin vaatteiden myynnin, kun kukaan ei edes niiden vuoksi tarkemmin vilkaise myytäviäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Mitään kuluneita rytkyjä on turha lähteä myymään. Mieluummin vie vähemmän tavaraa myyntiin ja vain ne hyvät, kuin että tiskirätit pilaavat muidenkin vaatteiden myynnin, kun kukaan ei edes niiden vuoksi tarkemmin vilkaise myytäviäsi.

Totta. Jos loossissa on paljon krääsää ja kulahtaneita vanhoja kenkiä, niin sen tutkiminen jää helposti vain vilaisuksi. Jos tuotteet on nätisi ja tilavasti esillä, niin tutustuminen kirpparipöytään on ainakin minulla perusteellisempaa.

Jos taas hinnat on yleisesti vatteissa esim. yli 10 euron luokkaa, niin en viitsi katsella.

Mä tässä oon koittanut just hinnotella tavaraa kirppikselle. Aika vaikeeta se on. Ihan ilmaseks ei viitti antaa, mutta sillain kuitenkin ettei tarttis niitä takas kotio kantaa. Eli hinnat oon pitäny sillain 0,50-2e, joistain uutta vastaavista sit jokusen euron enemmän. Ja sit kun nyt aattelin myydä ä-pakkauksen toppahaalarit (vaikka se kai on palstan mukaan kiellettyä ) vuosilta 2006 ja 2007, niin mitähän vois pyytää? Epäilen kyllä et mahtaako mennä ees kesää vasten kaupaks, paitsi jos sattuu paikalle joku raskaana olija joka haluaa tietyn haalarin tulevalle vauvalleen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin,miksi äp-haalaria ei uskalla myydä? Uskaltaako kestovaippoja äitiyspakkauksesta?

Kyllä mä uskallan. Mutta sehän ei ole suotavaa, koska pakkauksen tavarat on "ilmaiseksi saatuja", niin niitä ei ole soveliasta myydä sitten. :D Näin siis monestikin täällä väitetään. Mutta mä myyn, kuhan nyt keksin sille kohtuuhinnan. Kestovaipat paan myyntiin euron kpl, siis noi pakkauksen.

Mä taidan olla valmis maksamaan enempi kuin moni muu?!

Vauvalle olen ostellut vaatteita vinot pinot ja harvan vaatteen olen saanut 0,50? hintaan. Bodyistä olen maksanut 1-3 euroa ja nuo 1 ? bodyt ovat LÖYTÖ sillä niitä harvemmin näen. Saattaa joku nuhruinen/tahrainen sillä iroota mutta niitä en halua.

Vauvan takeista olen maksanut 3,5-30 euroa, haalareista 5-10 euroa, housuista 1-5 euroa, paidoista 0,50-5 euroa, mekoista ja hameista 3,50-8 euroa ja sukista 0,50 euroa.

Ostan vain hyväkuntoisia vaatteita jotka ovat 2000 luvulta. Harvemmin ostan tavallisia yksivärisiä t-paitoja mutta erilaisia printtipaitoja tulee isommalle likalle (128cm) ostettu. Hänen t-paidoistaan en ole tainnut yli 2,5 euroa maksaa. Farkkuja olen ostanut 2,50-4 euron hintaan joskin pidän noita kyllä löytöinä. Huppareista maksan maksimissaan 5? mutta kyllä sillä hinnalla niitä on saanut.

Mä kiertelen kirppareilla mielellään usein, nykyään pääsee ihan liian harvoin, kun meidän lähellä ei oo kun yks kirppis. Mutta huonokuntoista en osta. Joskus oon ostanut puoli-ilmaiseksi siistejä vaatteita, joista myyjä ei ole viitsinyt korjata jotain pientä reikäää.

Lasten paita 0,2-2 ?, farkut 1-4 ?, verkkarit 0,5-1,5?, bodyt 0,2-2?, niin menee kaupaksi. Liian kallis pöytä karkoittaa ostajat!

Mun mielestä ehdottomasti ne ä-pakkaukset toppapuvut vaan myyntiin. Itse yritin myydä vuoden 2006 turkoosia toppapukua hatun kanssa 2 euron hintaan (erittäin hyväkuntoinen puku), mutta ei mennyt kaupaksi. Naapuriloosissa oli silloin 2007 beige toppapuku ja siinä tahra. Hinta 6 eur ja sehän meni :-(( itsekin olisin mieluusti ostanut tuon beigen toppapuvun ja kerran olikin hilkulla että ostanko (kirpparilla uuden hinta oli 10 eur). En ostanut, ostin Reiman ja Remun toppapuvut vauvalle 10 eur/kpl ja ovat erittäin hyväkuntoisia.

Mutta kyllä mä maksan mielelläni useamman euron hyvästä ja vähän erilaisesta vaatteesta. Omassa kirpparipöydässäni huomasin, että 20 senttiä maksavien vaatteiden (bodyja ja potkareita) laatikko oli melkein tyhjä. Sinne jäi paristakymmenestä vaatteesta yksi. Eli kaikki kauheat meni. Olivat ehjiä ja tahrattomia, mutta jotkut kovasti nukkaisia....

No pyytäisin euron siitä äp-puvusta. Miten muuten voisin osallistua noihin venäjälle meneviin pakkauksiin??? Kiinnostaa!

kannattaa kysyä omasta seurakunnasta osaavat varmasti neuvoa jos eivät itse tee. jokaiseen pakkaukseen tulee tietty määrä vaatteita esim. toppapuku, 2 bodya, potkuhousut yms. uutena ostetaan tuttipullo, saippua jne. myös lähetysapu niminen yhdistys vie venäjälle lastenkoteihin, vanhainkoteihin tavaraa jopa noutavat kotoa jos ei ole kamala matka ja tavaraa reilummin

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Niin,miksi äp-haalaria ei uskalla myydä? Uskaltaako kestovaippoja äitiyspakkauksesta?

Täällä on oltu vihaisia, kun joku on ottanut rahaa ilmaiseksi saamastaan tuotteesta.

Mäs sain kaupaksi äitiyspakkauksen kestovaipat, käytettynäkin. 8 euroa joku siitä neljän vaipan plus kuoren setistä maksoi. Sori vaan, mutta mitä mä niillä pieneksi jääneillä vaipoilla olisin tehnyt. Ei ole kavereissakaan ketään, kenelle olisin antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:

Täällä on oltu vihaisia, kun joku on ottanut rahaa ilmaiseksi saamastaan tuotteesta.

Voisiko tuota logiikkaa soveltaa myös muihin "ilmaiseksi" saatuihin tavaroihin, kuten lehtien näytenumerot, kylkiäisinä saadut tuotteet (ja näitähän riittää - lehdet, pehmolelut, astiat, pyyhkeet jne.), aikanaan lahjaksi saadut tavarat mille ei enää ole mitään käyttöä tai tilaa? Eikö näitäkään sitten saisi myydä ;) ?

Kyllä itseäkin on huvittanut kun on ns. mainostuotteita myynnissä kalliilla hinnalla (esim. muropaketista tullut peli 5 ?, enemmän kuin se muropaketti :D ), mutta en näe siinä mitään pahaa että joku ilmaiseksi saatu tuote vaikka siitä äitiyspakkauksesta myydään halvalla. Kunhan nyt ei tosiaan mitään älyttömiä hintoja rupea pyytelemään (pätee muuten muuhunkin kirpparihinnoitteluun).

Yhteistyössä