[QUOTE="vieras";25060989]No en, urpo! Ärsyttää vaan se, että köyhät on kärkkymässä 5 euron haalareita (uudenveroisia) josta myyjä on maksanut sen satkun. Olen täs kysellyt nimittäin useammalta ihmiseltä (köyhiä) et paljonko maksais, niin vastaukset on lähes vaatteesta kun vaatteesta et no 50 senttiä. Jo potkuhousut maksaa kaupassa sen 15 euroa, sit ne pitäis muutaman käytön jälkeen myydä 50 sentillä, 3 euroo nyt on ihan liikaa!
Jos kymmenen euroa on maksimihinta haalarista, kyllä mä uudenveroisesta puvusta haluaisin saada sen 20 euroa ainakin, mut sehän on kirppiksellä liikaa.
Mun mielestä vaan törkeää ja tavaran arvon alentamista.
(ja yllättäen nää tutut on sit kuitenkin tulossa haalimaan kaikki parhaat päältä, toki alennetuin hinnoin kun ollaan sentään ystäviä..)[/QUOTE]
Minkä takia nimittelet ihmistä, joka vastaa sulle täysin asiallisesti?
Tavaran rahallinen arvo laskee aina puoleen, kun viet sen kaupasta pois. Seuraavaksi hinta laskee, kun otat hintalaput irti. Jokainen käyttökertä osaltaan laskee hintaa.
Mulle kirpparilla myyminen (ostan sellaisista vaatteita ani harvoin, tavaroita enemmänkin) on ekologinen teko, ei ensi sijassa rahankeruuta. Taloudellista hyötyä siitä ei ole. On mun henkilökohtainen valinta ostaa lapselle vaikka 10 euron arvoinen paita. Se kuluu tietyn verran käytössä, tai sitten ei, kun lapsi kasvaa. Mutta ei ole tullut mieleenkään kiukutella, etten saa siitä kirpalla kuin sen 2 - 3 euroa. Se vaan on kirppareiden henki ja hintataso.
Oikeasti merkkituotteista voi kyllä pyytää hiukan enemmän, mutta ei niitäkään kannata ylihinnoitella.