Kirppareilla kävijät, hinnoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä on maksimihinta minkä maksaisit siististä

vauvan bodysta (50-80cm)?
vauvan housuista (50-80cm)?
haalarista (reimatec, reima, remu)?

ja minkä verran ihmiset yleensä noista kirppiksellä pyytävät?

Vauvan sisävaatteista normisti 0,50 mutta tosi kivoista max 1-2 e. Tänään jätin ostamatta 98 cm poikien hyväkuntoisen autot t-paidan hintaan 1,50 e, miellytti silmää muttei lompakkoa.
Haalareista kunnosta riippuen max. n. 10 e.
Pyytää voi ihan mitä vaan :)

• Tykkää
Reactions: kaffetauko
[QUOTE="vieras";25060600]Vauvan sisävaatteista normisti 0,50 mutta tosi kivoista max 1-2 e. Tänään jätin ostamatta 98 cm poikien hyväkuntoisen autot t-paidan hintaan 1,50 e, miellytti silmää muttei lompakkoa.
Haalareista kunnosta riippuen max. n. 10 e.
Pyytää voi ihan mitä vaan :)[/QUOTE]

hmm.. en mä sit ainakaan noita haalareita myy, on kuitenkin sen verran siistissä kunnossa että 10 euroa on ihan liian vähän 100 euron puvusta. Eihän tonne kirpparille mitään kannata viedä kun saat myydä ensin sen 50 bodya että saa pöytävuokran hoidettua.. että taas piti rueta..!

Haalarit kannattaa myydä huuto.netissä =). Itse saatan hyväkuntoisesta vauvan bodysta maksaa 2 euroa, housuista maks 2,5e.. riippuu niin paljon, onko käytön jälkiä, nukkaa yms..

[QUOTE="vieras";25060621]hmm.. en mä sit ainakaan noita haalareita myy, on kuitenkin sen verran siistissä kunnossa että 10 euroa on ihan liian vähän 100 euron puvusta. Eihän tonne kirpparille mitään kannata viedä kun saat myydä ensin sen 50 bodya että saa pöytävuokran hoidettua.. että taas piti rueta..![/QUOTE]

Se on kyllä totta, ettei pelkillä vaatteilla, pienillä bodeilla yms, mitään tiliä tee. pitäis olla jotain isompaa vauvatavaraa tai sit useampi hyvä kuntoinen puku tms, että edes jotain saa.
Mutta jos puvut todella hyiä, voit kyllä yrittää pyytää 15 euroa tai jopa 20 euroa. Voihan olla että ostaja osuu kohdalle..

On siis todella siistejä vaatteita ja erityisesti noi haalarit.. reiman pukuun kuuluu lisäks hattu ja hanskat ja töppöset, uutena ostettu ja lapsi istunu joko rattaissa tai pulkassa nuo päällä, eli eivät ole menneet miksikään (ei kulumia missään, ei tahroja, ei nukkaa) ja sit nuo reimatecit myös uudenveroisia, koska ovat pientä kokoa ja lapsi istunut rattaissa tai kaukalossa ne päällään (kokoa 68cm ja 74cm). Onkohan noista 30 euroa liikaa kirpparilla, asusteineen? huuto.netistä saisin varmasti kyllä enemmän, mutta helpompi nyt myydä näin kun pöytä jo on.

Bodyt ym. suurin osa bamsea, tai disney-kuosisia henkkamaukan.. lisäks p.o.p.:n vaatteita, burberryä ym.

Mut meneekö kirpparilla tällänen ns. laatutavara?

[QUOTE="vieras";25060621]hmm.. en mä sit ainakaan noita haalareita myy, on kuitenkin sen verran siistissä kunnossa että 10 euroa on ihan liian vähän 100 euron puvusta. Eihän tonne kirpparille mitään kannata viedä kun saat myydä ensin sen 50 bodya että saa pöytävuokran hoidettua.. että taas piti rueta..![/QUOTE]

Mitä sä sit odotit? Että voit myydä ne uuden hinnalla?

Itse oon pyytänyt bodeista 0,50 - 2,00 euroa rriipuen kunnosta, merkistä ja kuosista, housuja 1,00 - 4,00 euroa ja talvihaalareista 10 - 20 euron haarukalla.

Mitä sä sit odotit? Että voit myydä ne uuden hinnalla?

Itse oon pyytänyt bodeista 0,50 - 2,00 euroa rriipuen kunnosta, merkistä ja kuosista, housuja 1,00 - 4,00 euroa ja talvihaalareista 10 - 20 euron haarukalla.

No en, urpo! Ärsyttää vaan se, että köyhät on kärkkymässä 5 euron haalareita (uudenveroisia) josta myyjä on maksanut sen satkun. Olen täs kysellyt nimittäin useammalta ihmiseltä (köyhiä) et paljonko maksais, niin vastaukset on lähes vaatteesta kun vaatteesta et no 50 senttiä. Jo potkuhousut maksaa kaupassa sen 15 euroa, sit ne pitäis muutaman käytön jälkeen myydä 50 sentillä, 3 euroo nyt on ihan liikaa!

Jos kymmenen euroa on maksimihinta haalarista, kyllä mä uudenveroisesta puvusta haluaisin saada sen 20 euroa ainakin, mut sehän on kirppiksellä liikaa.

Mun mielestä vaan törkeää ja tavaran arvon alentamista.
(ja yllättäen nää tutut on sit kuitenkin tulossa haalimaan kaikki parhaat päältä, toki alennetuin hinnoin kun ollaan sentään ystäviä..)

Mä olen antanut kavereille ja tutuille ihan ilmaiseksi. Myös kirppikselle olen antanut vaatteita ja leluja ilmaiseksi. Ei ne nyt sori vaan mene kaupaks jos sä pyydät haalarista 30 euroa, 15 eurolla saattaa jo mennä. Mutta jos kerta menis huutiksessa enemmällä, niin myy siellä äläkä valita.

Kerran oli ihan hirveesti vaatetta ja tavaraa myytävänä ja sain melkein 500 euroa. Aina ajattelin, että millä hinnalla ite ostaisin ja hyvin meni siis kaupaksi. Haalarista pyysin 9e, se meni heti ja oikeestaan ei haittaa yhtään vaikka olisin ehkä saanut enemmänkin jos olisin pyytänyt. Koska uskon, et meni tarvitsevalle, niinku kaikki muutkin ja myin ainoastaan hyväkuntoista vaatetta ja tavaraa kohtuuhinnoin.

[QUOTE="vieras";25060989]No en, urpo! Ärsyttää vaan se, että köyhät on kärkkymässä 5 euron haalareita (uudenveroisia) josta myyjä on maksanut sen satkun. Olen täs kysellyt nimittäin useammalta ihmiseltä (köyhiä) et paljonko maksais, niin vastaukset on lähes vaatteesta kun vaatteesta et no 50 senttiä. Jo potkuhousut maksaa kaupassa sen 15 euroa, sit ne pitäis muutaman käytön jälkeen myydä 50 sentillä, 3 euroo nyt on ihan liikaa!

Jos kymmenen euroa on maksimihinta haalarista, kyllä mä uudenveroisesta puvusta haluaisin saada sen 20 euroa ainakin, mut sehän on kirppiksellä liikaa.

Mun mielestä vaan törkeää ja tavaran arvon alentamista.
(ja yllättäen nää tutut on sit kuitenkin tulossa haalimaan kaikki parhaat päältä, toki alennetuin hinnoin kun ollaan sentään ystäviä..)[/QUOTE]

Minkä takia nimittelet ihmistä, joka vastaa sulle täysin asiallisesti?

Tavaran rahallinen arvo laskee aina puoleen, kun viet sen kaupasta pois. Seuraavaksi hinta laskee, kun otat hintalaput irti. Jokainen käyttökertä osaltaan laskee hintaa.

Mulle kirpparilla myyminen (ostan sellaisista vaatteita ani harvoin, tavaroita enemmänkin) on ekologinen teko, ei ensi sijassa rahankeruuta. Taloudellista hyötyä siitä ei ole. On mun henkilökohtainen valinta ostaa lapselle vaikka 10 euron arvoinen paita. Se kuluu tietyn verran käytössä, tai sitten ei, kun lapsi kasvaa. Mutta ei ole tullut mieleenkään kiukutella, etten saa siitä kirpalla kuin sen 2 - 3 euroa. Se vaan on kirppareiden henki ja hintataso.

Oikeasti merkkituotteista voi kyllä pyytää hiukan enemmän, mutta ei niitäkään kannata ylihinnoitella.

No kyllä tosi hyvistä haalareista voi sen 20 e saada asusteineen. Itse olen kerran 15 tai 20 maksanut yhdestä vauvanhaalarista asusteineen raskaushuuruissa kun oli niin söpö. Samoin voit sisävaateista saada enemmän kuin 50 senttiä, mutta ei sun pöytäsi varmaan heti tyhjene. Me käymme kerran kesässä Hietsussa tyhjentämässä komeroita. 0,50-1 e sisävaatteista tuntuu olevan ihan normihinta, vaikka paremmista voi varmaan pyytää ja ehkä saadakin enemmän. Jostain hyvistä popeista oon pyytänyt n. 2-3 e. Mitään ei tarvitse tuoda takaisin kun ajaa kotiin Lähetystorin keräysluukun kautta. Kaverit saa tulla penkomaan vapaasti, kun ei noilla kirppiskeikoilla vielä rikastumaan ole päässyt, vaan tarkoitus on vaan saada tavara kiertoon. Mutta jos en jostain raaski "ilmaiseksi" luopua niin laitan huutikseen.

Yhteistyössä