kirpaisi ikävästi kun poitsu kutsui toista äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
exä ja sen nyxä oli kahvilla ja poitsu sitten kutsui tätä nyksää äidiksi.. tiedän että poitsu on pieni ja voi mennä sekaisin, mutta pahalta se silti tuntui.. :(
varsinkin tilanteessa missä mä olen paikalla, ymmärrän että siellä isänsä luona poitsulla voi vahingossa lipsahtaa äiti kun sen naisen oma poika kutsuu tietty sitä äidiks.. mutta.. huoh.. miten sais tän harmituksen pois..?

Älä välitä, meillä lapsi saattaa touhuissaan sanoa ketä tahansa paikalla olevaa naista äidiksi. "Hei äiti" on enempi sellanen puhuttelu, "Hei sinä siellä".

Ymmärrän tuskasi :( Mutta positiivista on kuitenkin se, että olette kaikki hyvissä väleissä. Monessa erouusperheessä aikuisetkin taantuu eikä yhteistä kahvihetkeä voida edes kuvitella.

Ei tuo ole oikeasti iso juttu (siis vaikka itsestä niin tuntuisi). Pienillä (ja miksei välillä isommillakin) menee usein sanat sekaisin. Kyllä meilläkin lapsi välillä sanoo vahingossa mummua äidiksi, minua isäksi tai isiä äidiksi. :hug:

Älä välitä minun lapsi sanoi ennen kaikkia miehiä isiksi :) Oli vähän joskus noloja tilanteita ulkona. Sinä sentään olet hänen ainoa oikea äiti eikä sitä etua kukaan voi viedä sinulta pois.

Meillä poika saattaa leikin touhussa kutsua minua mummoksi ja mummoa äitiksi ja ukkia isiksi. sanat voi menna sekaisin. Kyllä varmasti pitää sinua omana maailman parhaana äitinään. Jos naisen oma poika kutsuu äidiksi niin sinunkin lapsesi kutsuu myös ilman että olisit hänelle toisarvoisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Älä välitä minun lapsi sanoi ennen kaikkia miehiä isiksi :) Oli vähän joskus noloja tilanteita ulkona. Sinä sentään olet hänen ainoa oikea äiti eikä sitä etua kukaan voi viedä sinulta pois.

Tääl sama.... isillä kun työvaatteet päällä ollu kun töihin tai töistä tulee niin jokainen vastaan tullut "uniformulainen" on saanut kuulla olevansa isi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Älä:
Älä välitä, meillä lapsi saattaa touhuissaan sanoa ketä tahansa paikalla olevaa naista äidiksi. "Hei äiti" on enempi sellanen puhuttelu, "Hei sinä siellä".

No ei kyllä tasan ole.Meidän yksikään neljästä lapsesta ei ole sanonut muita naisia äidiksi.Jos näin tapahtuu kuten ap,llä se tarkoittaa ettei äiti ole leimautunut tarpeeksi vahvaksi käsitteeksi mikä huono asia.

Minunkin tyttöni sanoi tänään mummoa äidiksi. Ja monesti avomiehenikin on ollut äiti. :D Usein siinä tilanteessa lipsahtaa ekana "äiti" kun on jotain vailla joltain aikuiselta. Mielestäni osoittaa ennemmin, että äiti on tärkeä, kun muitakin äidiksi sanoo.
Pahempi kai olisi, jos isän nyxä olisi vaikkapa Maija, ja lapsi sitten nimittäisi epähuomiossa omaa äitiä Maijaksi. :/

Sain kuulla olevani toisinaan iskä vaikka olenkin sisko :D Ymmärrän kyllä minkä takia menee sekaisin. Kyllä mä muistan kuinka noloa oli vahingossa koulussa sanoa esim opea äidiks, vaikka eihän se mitään tarkottanu.

kyl mie tiiän että johtuu just siitä että on niin pieni (2v) ja ymmärään et voi hämmentyä kun jotain muuta kutsutaan äidiksi.. se vaan tuntu pahalta kun mä olin kuitenkin paikalla.. kyl mie tiiän että se aikanaan oppii sitten kutsumaan nimeltä tätä nyxää.. tai ainakin toivon niin... poitsu ei kuitenkaan käytä isi sanaa meillä kotona mun miesystävästä koska puhutaan aina nimellä.. ja koska tällä miehellä ei ole omia laspuia niin sekaannusta ei synny.. eli mun pää kyllä käsittää mistä johtuu mutta tunteet on hassu juttu..

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:

No ei kyllä tasan ole.Meidän yksikään neljästä lapsesta ei ole sanonut muita naisia äidiksi.Jos näin tapahtuu kuten ap,llä se tarkoittaa ettei äiti ole leimautunut tarpeeksi vahvaksi käsitteeksi mikä huono asia.

Höpö löpö. Pitkään tarhantätinä olleena voin vakuuttaa ettei sellaista lasta olekaan joka ei jossain vaiheessa vahingossa kutsuisi hoitajia äidiksi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:

Höpönlöpön! Työssäni päiväkodissa kuulen miltei päivittäin äitiä aivan muiden, kuin omien lasteni suusta. Eikä kyse todella ole mistään äitikäsitteen ymmärtämättömyydestä, vaan silkasta vahingosta. Oletkos muuten ollut paikalla lastesi kouluissa tai päiväkodeissa, missä lapset ovat muita aikuisia puhutelleet? On heidänkin suustaan voinut vahingossa lipsahtaa äiti jollekin toiselle aikuiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja suru:
kyl mie tiiän että johtuu just siitä että on niin pieni (2v) ja ymmärään et voi hämmentyä kun jotain muuta kutsutaan äidiksi.. se vaan tuntu pahalta kun mä olin kuitenkin paikalla.. kyl mie tiiän että se aikanaan oppii sitten kutsumaan nimeltä tätä nyxää.. tai ainakin toivon niin... poitsu ei kuitenkaan käytä isi sanaa meillä kotona mun miesystävästä koska puhutaan aina nimellä.. ja koska tällä miehellä ei ole omia laspuia niin sekaannusta ei synny.. eli mun pää kyllä käsittää mistä johtuu mutta tunteet on hassu juttu..

Jos eksän nyksällä on lapsia jotka heillä ollessa kutsuvat naista äidiksi, helposti lapsi käyttää samaa puhuttelua.

Älä sure suotta. Sain eilen eräältä hoitolapselta hyvän vastauksen kun korjasin häntä kun kutsui minua äidiksi. Tyttö tokaisi vain näin:

- Miksi en voi sanoa sinua äidiksi kun kerran olet Villen äiti? Äiti on aina äitien nimi ja vasta vanhana niitä sanotaan mummuksi ja sinäkin olet pian vanha.

LASTEN SUUSTA SE TOTUUS TULEE :)

Yhteistyössä