kiropraktikko, omt vai osteopaatti? Kovat kivut on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "raisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"raisa"

Vieras
En tiedä mitä teen. Kova kipu kaularangassa.
Myös lihakset kovat, jännittyneet.
Liikkeitä pitää varoa.
Lähete fysikaaliseen on, mutta mikä hoito
auttaisi parhaiten..
Olisiko kiropraktiikka turvallista?

En enää jaksa tätä.Olen niin kipeä.

Olisin kysynyt minkälainen sun vaivasi oli?
Ainoastaan hyvin hellävaraiselle hierojalle voisin
mennä koska kesällä kun kävin tutulla hierojalla,
piilossa olleet kivut pamahtivat esiin..
Ja ne olivat viikkoja.

Mulla oikeesti pamahti selkä. Kun olin kyykyssä ja tein kiertoliikkeen ja vielä nostin samalla laatikkoa.Niin seljässä tuntu sellanen napsahdus ja sätteet tuntu molemmille puolille alaseljässä. Siihen jäin enkä päässy mihinkään. Mun selkä oli oireiillu jo jonkin aikaan esim. hiihtäminen oli tosi kivuliasta kun potkasin taaksepäin. mut aina se sit jotenkin parani mut tää viimeinen kerta oli paha. Siitä sit lääkäriin ja kipulääkettä ja lihastarentouttavaa kankkuun ja viikon sairasloma. Sit kun se akuutti oli saatu pois niin menin naprapaatiile ja oli kyllä tosi hyvä. Joku hermo jäänny pinteessen. Sai sen auki ja sitte menin hieroojalle et saatiin lihakset rennoksi.

Kiertoliikettä ja nostoa ei saa tehdä samaan aikaan.
Mulla on luultavasti myös hermopinne alaselässä ja
jalassa. Tuntuu aamulla selvästi.
Myös käsikipuja on.

Odotan aikaa julkisen puolen fysioterapiatutkimukseen.

[QUOTE="raisa";29014997]Kiertoliikettä ja nostoa ei saa tehdä samaan aikaan.
Mulla on luultavasti myös hermopinne alaselässä ja
jalassa. Tuntuu aamulla selvästi.
Myös käsikipuja on.

Odotan aikaa julkisen puolen fysioterapiatutkimukseen.[/QUOTE]

Asia on siis hoidossa.

Tavallaan on, mutta ensin tutkitaan ja eihän ne mitään hoitoja tee
julkisella puolella. Ehkä vain jotain ohjeita.
Jaksaminen on huonoa, kumartuminen sattuu.
Eikä ole sitä rahaa laittaa hoitoihin.

[QUOTE="raisa";29015078]Tavallaan on, mutta ensin tutkitaan ja eihän ne mitään hoitoja tee
Eikä ole sitä rahaa laittaa hoitoihin.[/QUOTE]

Miksi olet antanut itsesi mennä noin huonoon kuntoon?
Heti kun tuollainen ilmenee, pitää mennä hoitoon;hierojalle, osteopaatille tai kiropraktikolle! Kyllä jokaisella on sen verran varaa, ellei halua että kivut ja tilanne jatkuu? Mitä kauemmin joku hermo on puristuksissa, sitä suurempi mahdollisuus että kivusta tulee kroonista. Eihän julkisella puolella osata tehdä tämänkaltaisissa tapauksissa yhtään mitään. Mene nyt äkkiä osteopaatille tms, joka osaa katsoa mikä hermo on puristuksissa, ja mistä kipu on peräisin. Tyhmä olet, jos vain odotat.

[QUOTE="raisa";29015078]Tavallaan on, mutta ensin tutkitaan ja eihän ne mitään hoitoja tee
Eikä ole sitä rahaa laittaa hoitoihin.[/QUOTE]

Mitä hoitoja suomesta saa yksityiseltä puolelta tule- ongelmiin?
Rehellisesti? Maksamalla saa toki tutkimuksia, mutta jotain ongelmaa löydyttyä tulee yksityiseltä lähete julkiselle puolelle.

[QUOTE="vieras";29015107]Miksi olet antanut itsesi mennä noin huonoon kuntoon?
Heti kun tuollainen ilmenee, pitää mennä hoitoon;hierojalle, osteopaatille tai kiropraktikolle! Kyllä jokaisella on sen verran varaa, ellei halua että kivut ja tilanne jatkuu? Mitä kauemmin joku hermo on puristuksissa, sitä suurempi mahdollisuus että kivusta tulee kroonista. Eihän julkisella puolella osata tehdä tämänkaltaisissa tapauksissa yhtään mitään. Mene nyt äkkiä osteopaatille tms, joka osaa katsoa mikä hermo on puristuksissa, ja mistä kipu on peräisin. Tyhmä olet, jos vain odotat.[/QUOTE]

Kiitos paasauksesta. Olet oikeassa. Oon kärsinyt niskavaivasta 20 vuotta.
Oon etsinyt apua hierojilta. Eivät hiero niitä jännityskohtia koskaan.
Elokuussa kävin jäsenkorjaajalla, oli hyvä mutta toiste en mennyt (liian kallista).
Oon etsinyt netistä tietoa ja jotkut pelottelee kiropraktiikalla.

Nyt huono rahatilanne. Velkaa ottamalla voisin hoitaa.
Lisäksi mun on vaikea suoda itselleni apua.
Vasta ääritilanteessa kun on pakko.

Mitä hoitoja suomesta saa yksityiseltä puolelta tule- ongelmiin?
Rehellisesti? Maksamalla saa toki tutkimuksia, mutta jotain ongelmaa löydyttyä tulee yksityiseltä lähete julkiselle puolelle.

Joo, ehkä jos on syytä jollekin radikaalimmalle toimenpiteelle, kuten leikkaukselle, mutta jos saat lähetteen fysikaaliseen hoitoon / fysioterapeutille, niin ei siinä lähetteessä lue, pitääkö sun mennä julkiselle fyssarille vai yksityiselle. Lähetteen saatuasi sulla on oikeus valita, minne sen kiikutat. Meillä julkiselle sektorille ei edes oteta, koska siellä on niin paljon vanhuksia ja muita, jotka on etusijalla, vaan se on automaattisesti mentävä yksityiselle fysioterapeutille. Ja hyvä niin, koska meillä on ainakin yksi tosi hyvä ja mulle tuttu fyssari, joka on "erikoistunut" erityisesti selkävaivasten hoitoon ja hänelläkin tuppaa olemaan silloin tällöin jonoa...

[QUOTE="sara";29015188]Kiropraktikolle.Mulla oli vuosikausia kipua selässä ja yhden käsitteyn jälkeen kivut katosi![/QUOTE]

Hyvä kun kerroit. En ymmärrä miksi tk:ssa lääkäri varoitteli
hoidoista mutta suositteli hierontaa.
Miten kävi?
Kun menin kesällä hierojalle ja kerroin tilanteestani kyllä,
kauheat kivut alkoivat niskasta käteen.
Joka päivä tuli niskalukko jolloin en voinut liikkua!

[QUOTE="raisa";29015366]Hyvä kun kerroit. En ymmärrä miksi tk:ssa lääkäri varoitteli
hoidoista mutta suositteli hierontaa.
Miten kävi?
Kun menin kesällä hierojalle ja kerroin tilanteestani kyllä,
kauheat kivut alkoivat niskasta käteen.
Joka päivä tuli niskalukko jolloin en voinut liikkua![/QUOTE]

En menisi heti ensimmäiseksi kiropraktikolle, vaan kunnes se ranka on tutkittu, että mikä siellä mättää, sillä se "niksauttaja" voi tietämättömyyttään aiheuttaa vaikka suurempaa vahinkoa. Jos et kestä edes kevyttä hierontaa, niin kuulostaa siltä, että siellä vois olla myös tulehdustila päällä?!? Oletko saanut lääkityksen siihen? Ensin se mahdollinen tulehdus pitää saada sieltä pois, ennen kuin sitä voi alkaa edes käsittelemään.

[QUOTE="yyhoo";29015445]En menisi heti ensimmäiseksi kiropraktikolle, vaan kunnes se ranka on tutkittu, että mikä siellä mättää, sillä se "niksauttaja" voi tietämättömyyttään aiheuttaa vaikka suurempaa vahinkoa. Jos et kestä edes kevyttä hierontaa, niin kuulostaa siltä, että siellä vois olla myös tulehdustila päällä?!? Oletko saanut lääkityksen siihen? Ensin se mahdollinen tulehdus pitää saada sieltä pois, ennen kuin sitä voi alkaa edes käsittelemään.[/QUOTE]

Ei koko rankaa ole tutkittu. Magneettikuvauksen tuloksia odottelen.Se on niskasta.
Tietty vois sen jlk mennä johonkin.
Kiropraktikon pitäisi osata, onhan niillä
pitkä koulutus.
Jäsenkorjaajakaan ei tehnyt tuhoa.
Mutta hieroja ei varonut yhtään.

[QUOTE="yyhoo";29015445]En menisi heti ensimmäiseksi kiropraktikolle, vaan kunnes se ranka on tutkittu, että mikä siellä mättää, sillä se "niksauttaja" voi tietämättömyyttään aiheuttaa vaikka suurempaa vahinkoa. Jos et kestä edes kevyttä hierontaa, niin kuulostaa siltä, että siellä vois olla myös tulehdustila päällä?!? Oletko saanut lääkityksen siihen? Ensin se mahdollinen tulehdus pitää saada sieltä pois, ennen kuin sitä voi alkaa edes käsittelemään.[/QUOTE]

kiropraktikko kuvaa ja tutkii ennenkuin alkaa niksauttamaan ýhtään mitään!Jos on koulutettu kiropraktikko...

OMT-fysioterapeutti tai osteopaatti. Tuosta lähetehommasta fyssarille... Helsingissä jos menet yksityiselle sulla pitää olla SV3-lähete. Julkiselle puolelle on omat lähetteet. Näin ainakin ollut vuosi sitten, onko muuttuneet? Suosittelen OMT:tä, tutkitaan tilanne, sen jälkeen päätetään kuinka lähdetään hoitamaan: mobilisointi, manipulaatio, MET, pehmytkudoskäsittely mm...Yleensä käytetään useampaa tekniikkaa

Uusimmat

Yhteistyössä