Ei se kummius mihinkään peruunnu..
Ja mä kyllä näen kummiuden ihan samana kuin esim. avioliitto. Se on vaan pala paperia, itse sitä sitoudutaan siihen...
Jep samaa mieltä. Niinku aikaisemmin totesin, se on lapsen vanhempien ja kummin välinen asia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei se kummius mihinkään peruunnu..
Ja mä kyllä näen kummiuden ihan samana kuin esim. avioliitto. Se on vaan pala paperia, itse sitä sitoudutaan siihen...
Alkuperäinen kirjoittaja Näköjään riippuu papista;28727385:Meillä on 4 kummi kirkkoon kuulumaton ja kyllä hänen nimensä lukee muiden kummien kummitodistuksessa, ja sai jopa oman kummitodistuksenkin. Osa papeista hyväksyy kirkkoon kuulumattomia myös ja osa ei. Sylikummiksi ei olisi kirkkoon kuulumaton päässyt.
Tiedätkö että joudut kadotukseen ja palat ikuisesti helvetin tulessa? Oletko ajatellut sitä?Hyvä hetki poistua keskustelusta kun himouskovaiset saapuu paikalleD Auta armias millainen tuomitseminen siitä tulee kun kirkkoon kuulumattomana haluan silti lapselleni kummit.
Tiedätkö että joudut kadotukseen ja palat ikuisesti helvetin tulessa? Oletko ajatellut sitä?
Tiedätkö että joudut kadotukseen ja palat ikuisesti helvetin tulessa? Oletko ajatellut sitä?
Ei synnissä elävä ja vailla pelastusta oleva voi tietenkään olla mikään kummi. Ystävä tai toveri voi olla mutta sekin on vähintäänkin kyseenalaista ja vanhempien kannattaisi tarkkaan harkita minkälaiselle seuralle lapsensa altistavat.
Pyh.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28727262:Jos oikein muistan, niin kummiutta ei voi peruuttaa, mutta uusia kummeja voidaan lisätä myös jälkikäteen. Siis kirkon mukaan.
Jaa no minä en asiaan ota kantaa, kun en kuulu kirkkoon enkä usko edes koko Raamatun stooriin, mutta jostain muistaakseni olen lukenut, että uusia kummeja voisi lisätä, muttei vanhoja poistaa. Voin olla väärässäkin.Kirkon mukaan maailmankaikkeuden loi myös olento joka nyt sattuu olemaan muka jotenkin mystisesti mieshahmo vaikkei jumalalla muka ole muotoa eikä hahmoa. Kirkon mukaan myös Jumalan kaveri Lucifer on suurin paha maailmassa vaikka Jumala kirkon "kiistattoman totuuden kirjan" eli Raamatun mukaan tappoi tuhansia kertoja enemmän ihmisiä kuin Saatana. True story.
Eli en nyt lähtisi kirkolta asiaa kysymään.
Tänä päivänä ei kummin tarvitse edes olla kirkkoon kuuluva. Ehkä ennen vanhaa se oli ehdoton vaatimus. Kummius on nykyään vaan tapa, ei enää ns uskonnollisten asioiden opettaja lapselle.