Erosin joskus 18veenä, ei napannut sanoma, enkä halunnut näinollen kannattaa seurakuntaa rahallisesti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:Olen eronnut kirkosta 16- vuotiaana. En ole koskaan uskonut jumalaan tai muutenkaan ollut kiinnostunut uskonasioista. Varsinkin silloin kun black metal tuli elämääni 14- vuotiaana niin kiinnostus satanismiin oli kova. Kun ulkonäköni muuttui asenteellisempaan suuntaan, myös hihhulit alkoivat pyöriä kimpussa. Siitä vähitellen alkoi inhottamaan kirkko instituutiona ja kristityt aatteessaan. Kirkon tapa suhtautua naisiin ja homoseksuaaleihin on naiivi, puhumattakaan kristittyjen tavasta hoitaa ajattelupuoli raamatun kautta. Tuntuu etteivät kristityt (ja muut uskontokuntien edustajat ) ylipäätään ajattele itse mitään. En tarkoita edellisellä lauseella, että kaikkien uskovaisten ajattelu hoituu raamatun kautta.
Joku kysyi tuolla aikaisemmin lasten kastamisesta. Tulevaa lastani ei todellakaan kasteta, vaikka suku pakanallista nimeämistä kovasti vastustaakin. Saa lapsi sitten myöhemmin päättää haluaako kirkkoon myöhemmin liittyä. En sitä liittymistä hyväksy, mutta miksi sitä silloin yrittäisin estää, kun itsekin omasta elämästäni päätän?
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:sitten eläkeestä aikanaan kun srk mummokerhoihin maailmaa parantamaan? Niinhän se on että elämässä on eriaikoina erilaiset tarpeet
En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit... Niin, voi olla että liityn joskus uudelleen seurakuntaan, jos tunnen vetoa evankelisluterilaiseen kirkkoon.
Vaan mä kyllä luulen, että jos siellä vaellusleirillä "lipsahtaisi joku sana" Allahista, niin aika moni kristitty kiskaisisi henkitorvensa täyteen torvisieniä.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:haittaako tuo jos luonnosta lipsahtaa joku sana siihen kuka luonnon on luonut tai vaellusta
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja fanta:Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:sitten eläkeestä aikanaan kun srk mummokerhoihin maailmaa parantamaan? Niinhän se on että elämässä on eriaikoina erilaiset tarpeet
En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit... Niin, voi olla että liityn joskus uudelleen seurakuntaan, jos tunnen vetoa evankelisluterilaiseen kirkkoon.
kun sanoit että kun lapset oli pieniä ja oli kerhot ja muut eli rahalle sai vastetta. eli jos sitten vanhuksena jossakin vanhusten kerhossa käy. En tarkoita välttämättä mitään virsienveisuukerhoa vaan jotakin muutakin, maailmahan muuttuu ja saattaa olla että sitten aikanaan virkeät seurakuntavanhukset käväisee vaikka Vatikaanin taideaarteita katsomassa porukalla yms. tai ihan mitä vaan.
mutta jos eroamisesi kirkosta johtui isommista syistä kuin siitä ettet enää saanut vastetta rahoillesi, eri juttu sitten.
mutta itse olen miettinyt että ei ainoastaan pienet kerhoikäiset lapset vaan sitten vähän isommille vaikka ne yökahvilat ja vaellusleirit (tiedän yhden vaellushullun papin jonka skr järjestää noita nuorten vaellusjuttuja ja käsittääkseni se luonto yms on pääasia siellä ja haittaako tuo jos luonnosta lipsahtaa joku sana siihen kuka luonnon on luonut tai vaellusta ja erämaassa selviämistä verrataan johonkin muuhunkin selviytymiseen elämässä)