Kirkon maahanmuuttaja-mania

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi Jeesus söi ja kaveerasi pakanain kans?
Luulenko olevani parempi Jumalan silmissä kuin joku toinen ihminen.
Entä Sinä?
Huikkasen välistä vaikket multa kysyny.
Syödessä ei oteta yhteyttä mihinkään jumaluuteen, syöminen on neutraalia.

Mä voin lähteä vaikka kuukauden patikkaretkelle Lappiin jonkun muslimin kanssa mutta en rukoile sen kans.

Ihmisen vapaata rukoiluahan ajatuksissaan omalle jumalalleen ei voi estää. Mutta jos eriuskoisten kesken järjestetään yhteinen rukoushetki, niin se on sama kuin hyväksyisi sen toisen uskonnon.

Kristinuskon näkökulmasta se, että toisenuskoinen etsiytyy omaa jumalaansa rukoilemaan = se rukoilee riivaajaa, demonia joka tekeytyy jumalaksi.
Kaikki semmoisen innostaminen on kiellettyä Raamatussa, siellä ei päätä silitellä niiden kohdalla jotka rukoilee väärää jumaluutta.
Johan se tulee ekassa käskyssä "Älä pidä muita jumalia."

Paavali kysyykin jossain kirjeessään että kuinka voi käydä yhteen Kristus ja Beliar, Jumala ja epäjumalat? Ei mitenkään.
Kilpistyykö Sinun rukous ympäristötekijöihin, vai eikö Jumala kuuleSinua, jos ole patikkaretkellä

Btw, Ärsyttävä tyyppi: oletko uusi nikki, vai tällä palstalla joskus ollut Triplaisä? :)

Kilpistyykö Sinun rukous ympäristötekijöihin, vai eikö Jumala kuuleSinua, jos ole patikkaretkellä
Häh. Siis tarkoitin sitä että voin olla muutoin vaikka miten läheinen toisenuskoisen kans mut en harrasta yhteistä rukousta sen kans.

Syy on siinä että ei saa rukoilla ainuttakaan rukousta väärälle jumalalle ja siihen rohkaisu on ehdottomasti kiellettyä. Se on kuin työntäisi toisen jotakin hirviötä kohti, koska pimeyden voimat ovat semmoisia, ja kiinnostuneita meistä.

Ehkä.
Yritin vain sanoa, että Jeesus, Jumalan oma poika, ei katsonut itseään sopimattomaksi syntisten ja pakanoiden seuraan
Mikä oikeus mulla olis sanoa, että olen arvokkaampi kuin joku muslim?
Saahan sitä syödä vaikka puolikkaan härän niiden kanssa, ei se ole kiellettyä.

Häh. Siis tarkoitin sitä että voin olla muutoin vaikka miten läheinen toisenuskoisen kans mut en harrasta yhteistä rukousta sen kans.

Syy on siinä että ei saa rukoilla ainuttakaan rukousta väärälle jumalalle ja siihen rohkaisu on ehdottomasti kiellettyä. Se on kuin työntäisi toisen jotakin hirviötä kohti, koska pimeyden voimat ovat semmoisia, ja kiinnostuneita meistä.
Sitä mä yritän sanoa, että jos Rukoilet Sun Jumalaa niin sillon rukoilet Häntä, et mitään belsebuubia.
Vai kuinka Sinä sen näet?

En ole Echo enkä Echoksi tule.
Tuo on hyvä kysymys,vastaus riippuu ehkä hiukan siitä miltä kantilta kysymystä katsotaan.
Katolinen oppi sanonee, etä se on Jeesuksen ruumis ja veri.
Protestantit taasen näkevät ne enemmänkin kuvannollisina elementteinä

Tämä on vain mun arviointia.

Ehtoollisen asetussanoissa ei ole mitään kuvainnollista.
"Joka kerta"
Joten kaikki ateriat ovat ehtoollisia.

Sitä mä yritän sanoa, että jos Rukoilet Sun Jumalaa niin sillon rukoilet Häntä, et mitään belsebuubia.
Vai kuinka Sinä sen näet?
Niin. Mutta mä en saa yhtään rohkaista sitä toista rukoilemaan omaa jumalaansa. Yhteinen rukous olisi sitä.

Kuinkas olikaan sen ehtoollisen kanssa?
En ole kauhean perehtynyt siihen, mutta käsittääkseni se menee niin että jokainen vastaa siitä Jumalalle eli en lähtisi siitä ketään kyyläämään.

Tarkoitus on että oikeasti jokainen uskoisi siihen systeemiin kun alttarille tulee, sinne on vähän turha tulla jos ei niihin asioihin usko.

En ole kauhean perehtynyt siihen, mutta käsittääkseni se menee niin että jokainen vastaa siitä Jumalalle eli en lähtisi siitä ketään kyyläämään.

Tarkoitus on että oikeasti jokainen uskoisi siihen systeemiin kun alttarille tulee, sinne on vähän turha tulla jos ei niihin asioihin usko.

Eipä tuossa alttaria tarvita.
Kaste ja ehtoollinen ovat kaksi asiaa jotka Raamatun mukaan Jeesus itse asetti. Niiden ei kristitylle pitäisi olla mitenkään outoja.

Ehtoollinen muuten oli ihan oikea ateria eikä mikään symbolinen öylätti ja viinitilkka.

Eipä tuossa alttaria tarvita.
Kaste ja ehtoollinen ovat kaksi asiaa jotka Raamatun mukaan Jeesus itse asetti. Niiden ei kristitylle pitäisi olla mitenkään outoja.

Ehtoollinen muuten oli ihan oikea ateria eikä mikään symbolinen öylätti ja viinitilkka.
Niin oli oikea ateria.
Ajattelepa kanaan häät.
Oikeissa kristillisissä häissä jonkun pitäis muuttaa kaksisataa litraa vettä viiniksi ja ihmisten pitäis olla kännissä.
Ja mitä muutasiellävielä tapahtui.
Yritän sanoa, että emme voida kaikkea ottaa niin kirjaimellisesti, eikä se ole edes tarkoituskaan kristinuskon tarkoitus on se usko, ei teot, eikä tekemättä jättämiset.

Ne ateriat, jotka syödään tarkoituksellisesti ehtoollisina ovat vain ehtoollisia.Kaikki makkaran pätkät ja jalluryypyt eivätvälttämättä ole ehtoolisia.
No jos sä osaat syödä aterioita joissa Jumala ei ole läsnä ja sinun pitää erikseen mennä temppeliin syömään muodollinen ateria niin sit totisesti kandee avata se raamattu.

No jos sä osaat syödä aterioita joissa Jumala ei ole läsnä ja sinun pitää erikseen mennä temppeliin syömään muodollinen ateria niin sit totisesti kandee avata se raamattu.
En ymmärrä mitä tarkoitat
En yritä sanoa, ettei Jumala olis läsnä syödessäsi, mutta vain ehtoollinen on ehtoollinen, eikä sitä tarvitse mennä temppeliin syömään.
Sen voit syödä kai missä vain, yksin tai porukassa.

Njaa. Ei Jeesus sanonut mistään muusta että "Tämä on minun ruumiini" kuin leivästä, ja "Tämä on minun vereni" kuin viinistä jotka hän tarjos viimeisenä iltana ennen kuin alkoi rytinät. Sillä aterialla syötiin lammastakin mutta ei siitä ollut mitään kummemmin puhetta.

Jeesus oli monilla aterioillakin vaikkapa jonkun kodissa, mut tuo viimeisen illan ateria oli ainut jossa puhui noin.

Mutta sen uskon että ehtoollisleipä ei alun pitäen ollu mikään puolipaperinen läpyskä (no, säilyyhän ne hyvin) kuten öylätti, vaan ehkä semmoisen pita-leivän tyylinen.

Vapaissa suunnissa on ihana kun siellä kiertää semmoinen kunnon hiivaleipä josta otetaan pala. :)

OT, tutustuin netissä semmoiseen ruokavalioon kuin Shepherd's diet eli Paimenen dieetti.

Yks jenkkiläinen nainen oli menettäny ukkonsa sydän-ja verisuonitaudeille ja sama kohtalo oli sen siskolla edessä. No, tää nainen alkoi katsoa Raamatusta ja laittoi muistiin ihan kaiken että mitä siellä syötiin.

Sieltä löytyi kalaa, lammasta, nautaa, joitain kasviksia jne. Viljaa syötiin, mut se ei ollu samanlaista ravintoköyhää höttöä kuin nyt, vaan se alkuvehnäkin oli speltin ym.tapaista.
Ja yks jännä juttu oli, että Raamatun mukainen dieetti on hyvin lähellä Atkinsia: pitää syödä rasvaakin, ja se pitää kylläisenä.

Sen naisen sisko alkoi laihtua sen Paimenen dieetin jälkeen, tää nainenkin alkoi voida paremmin.

Pitäis kokeilla...:D