Kirkasta verta pönttöön

  • Viestiketjun aloittaja :-/
  • Ensimmäinen viesti
:-/
Mulla tulee joskus kirkasta verta pönttöön, varsinkin kovan ulosteen jälkeen. Pitäisiköhän varata aika lääkärille, vai voinko luottaa siihen, että kyseessä on vuotavat peräpukamat?
 
yleisimmin
Yleisimmin syynä on juuri peräpukamat, mutta jos asia kovasti mietityttää, niin kannattaa käydä lääkärissä. Pukamia voi kuiteski hoitaakin, niin jos sulla vois vaikka hoitaa pois vaivaamasta.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja yleisimmin:
Yleisimmin syynä on juuri peräpukamat, mutta jos asia kovasti mietityttää, niin kannattaa käydä lääkärissä. Pukamia voi kuiteski hoitaakin, niin jos sulla vois vaikka hoitaa pois vaivaamasta.
Mikäpä mua ei mietityttäis, taidan olla krooninen huolestuja. Kaikki oireet viittaa aina johinkin vakavaan sairauteen. :(

Mulla on gyne ensi viikolla, jospa hänelle mainitsisin tästä vaivasta. Tätä vuotamista on jatkunu ajoittain synnytyksen jälkeen eli vajaan vuoden ajan. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja :-/:
Mulla tulee joskus kirkasta verta pönttöön, varsinkin kovan ulosteen jälkeen. Pitäisiköhän varata aika lääkärille, vai voinko luottaa siihen, että kyseessä on vuotavat peräpukamat?

Noilla oireilla tulee hakeutua lääkäriin aina. Olipa kyseessä pukamat tai jokin muu syy, niin tilanne on varmistettava. Kirkkaan verenvuodon alkukohta on melko lähellä peräaukkoa eli voi olla haavauma, pukamat tai sitten jokin ikävämpi syy ja siksi sen arvion tekee lääkäri. Sinulla on jo pitkään kestäneet oireet, pikaisesti varaa aika!
 
minulla
Minulla vuotaa joskus kans pukamat jos on vatsa kovalla tai vastaavasti jos olen ripulissa. Erään ripulin aikana säikähdin todella, kun verta hulahti pönttöön reilusti. Menin lääkäriin ja lääkäri tunnusteli, että pukamia on (itse en silloin edes älynnyt, että on pukamia). Uloste tutkittiin ja siinä ei ollut verta. Ja nyt on taas edellisen synnytyksen jälkeen ovat pukamat vaivanneet enemmän ja vähemmän jo reilun vuoden ja välillä tulee verta.

 
On tullut jo toistakymmentä vuotta. Aikanaan on tehty paljon tutkumuksia eikä ole löytynyt mitään vakavaa. Pukamia (ei sitten ollutkaan) hirtettiin. Persuolen limakalvoa on leikattu (prolapsi kuulemma). Vaiva jatkuu, mutta elän sen kanssa. Ei ole ollut lääkäreitä ja leikkelyistä apua.
 

Yhteistyössä