Kirjotin eilen down-lapsesta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 13:43 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 15:44 helläheluna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 15:43 vieras kirjoitti:
:hug: :hug: Olette mielestäni ajatelleet asiaa erittäin kypsästi ja omia voimavaroja miettien. Minä työskentelen vaikeasti vammaisten/sairaiden lasten kanssa sairaanhoitajana ja tiedän kyllä mitä se arki lasten on. En todellakaan hauku teitä, koska asia on todella vaikea. Paljon voimia teille! :hug:
mä en kyllä luokittele down lasta vaikeasti vammaiseksi...
no ei sinulla ole siihen ammattitaitoakaan.

mua sitten ottaa kaaliin nämä downista ja onnellisuusgeenistä höpöttäjät. on toki tosi, että osa downeista on vain lievästi vammaisia. mutta on paljon myös pahempia tapauksia ja downin mukanaan tuoman sairaudet ja niiden riski ei todellakaan kyllä hymyilytä.

itse tekisin ehdottomasti abortin. mutta sinä ap teet ihan miten itse haluat. etkä saa kuunnella muiden paasaamisia, keskustelette miehesi kanssa ja toivottavasti päädytte teille oikeaan ratkaisuun :hug:
Kukahan täällä on onnellisuusgeenistä höpöttänyt? Ei kannattaisi lukea rivien välistä, jos ei osaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 13:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 22:09 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 21:24 vieras kirjoitti:
Sinuna tekisin abortin. Tai en siis olisi enää lapsia tehnyt, jos olisi jo 3- ja 1-vuotiaat kaksoset, eikä mitään apua. Siinähän on jo liikaa lapsia ja työtä minulle.

Adoptiota en harkitsisi lapsen kannalta. KUka hoitaa hyvin rumaa ja sairasta lasta? Ehkä oma äiti, mutta heillälkin rajalliset voimat, varsinkin jos on 4 todella pientä lasta kuten teillä.

Eilisiä ketjuja en ole lukenut, mutta jos teillä ei ole voimia hoitaa itse tai ette tiedä palkkaako kunta teille jonkun työntekijän hoitamaan, (koska eihän kukaan voi yksin jaksaa hoitaa kahta 3-vuotiasta ja kahta 1-vuotiasta ja down-lasta) niin tekisin lapsen parhaaksi abortin. Sairasta ja rumaa lasta ei kukaan ulkopuolinen hoida hyvin.
Tähän en muuta kommentoi kuin sen, että hyi, miten rumasti kirjoitat. Sairasta ja RUMAA lasta. Ootko vähän vajaa? :headwall:
En halunnut eilen kirjoituksellani loukata ap:ta. Sanoa vain oman rehellisen mielipiteen asiaan. Down-lapset eivät vastaa länsimaista kauneusihannetta. Minun näkemys on että lapset ovat siksi osaksi niin rakkaita kun ovat niin kauniita, useimmat. Mutta down-lapsi?

Olen miettinyt, voisinko nähdä down-lapsen kauniina jos tutustuisin. Ehkä. Mutta totuus nyt on vain, että ainakin minulle kauneus on tärkeää. Rumat ja kuolaavat vanhukset ja sairaat kaipaavat hoitajia senkin vuoksi, että olisi hiton raskasta katselle koko ajan rumaa naamaa. harva jaksaa sitä tehdä oli palkka mikä tahansa.Olen miettinyt tuota uraa itseni kohdalle, ja rehellisesti sanoen, olisi palkka mikä tahansa, en jaksaisi katsella vanhuksen vääristynyt kuolaavaa naamaa. Tai down-lasta.
Aika harva meistä vastaa länsimaista kauneusihannetta...että ehkä meistä sitten suurin osa on rumia... :headwall:
Minuu ainakin ahdistaisi, jos näkisin suurimman osan ihmisistä rumina... :headwall:
 
Voi h****n helmiäinen!!!! Mä en ole koskaan suuttunut tällä palstalla kenellekkään näin armottomasti, tunnen suurta häpeää, että kehtaat vielä sanoa olevasi hoitoalan ammattilainen. Sinun nimenomaan pitäisi tietää, että down-syndroomaa sairastavia on erilaisia, toiset pärjäävät tuetussa asumisessa mainiosti, toiset ovat vuoteenomia.

Oma lapseni on "vammainen", mutta vamma näkyy hänessä ainoastaan tulevaisuudessa apuvälineiden käytössä kulkemisen suhteen. Vakavampiakin vammoja on, tämä vamma todettiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja asenteeni oli: Toisilla korvakierre, toisilla MMC. Näillä eväillä lähdettiin elämään.

Toivon ap:lle voimia päätöksen suhteen ja lapsenne saattaa olla niitä helppohoitoisempia down-lapsia, mistäs sen tietää ja yhteiskunta tukee aika hyvin. Mutta älä huoli, puheet lastenkotiin jäämisestä ovat turhia. Vammaisillekin lapsille löydetään suomessa koti, erittäin harva jää laitokseen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:39 sh-äiti kirjoitti:
Olen työssä kehitysvammalaitoksessa sairaanhoitajana, ja jostain on mukaani tarttunut tälläinen runo, jonka halusin tähän liittää.
"Taivaassa hartaasti neuvotellaan, on lapsi syntyvä maailmaan.
Enkelit luojalta utelevat, ketkä tällaisen lapsen haluavat.
Hän erikoinen on luonteeltaan, ei kehity kyllin nopeaan,
Hän tarvitsee hoivaa ja rakkautta, hellyyttä, huolenpitoa.
Hän ei kenties opi lukemaan, eikä hienoja sanoja sanomaan,
hän on mielellään omissa oloissaan, häntä vammaiseksikin kutsutaan.
Siis rakas jumala, mietithän huolella, missä turvaisa koti ois lapsella,
etsi hänelle sellaiset vanhemmat, jotka juuri hänelle sopivat."

Toivon sinulle ap paljon jaksamista ja voimia tässä elämäntilanteessa. Vaikeillakin asioilla on tapana järjestyä.
:hug:
Kaunista, kaunista, niin kaunista.... Tämän pistän muistiin..
 
tilanne on ehdottomasti vaikea.. meillä kävi niin, että suvussani on todella paljon kehitysvammaisia, ja minulla siis näin ollen suuri riski saada itsekin sellainen.. mutta tiesin, että päätös olisi minulle liian vaikea, jos tutkimuksissa selviäisi että lapseni on vammainen.. enkä halunnut joutua siihen tilanteeseen että joutuisin valitsemaan, vaan halusin rakastaa lastani, oli se millaien tahansa, joten en siis halunnut mitään tutkimuksia.. suku minulle tuosta paasasi kun en mitään tutkimuksia halunnut. muut terve poika sieltä kumminkin syntyi, vaikka olin jo vakuutellut itselleni mielessäni, että lapsestani tulisi varmasti kehitysvammainen, ja olin siihen jo varautunut.. vaikka terveen lapsen sainkin, niin ymmärrän täysin että tilanne on vaikea.. toivon niin kovasti, että päättäisitte kuitenkin pitää lapsen.. mutta jos toisin päätätte, niin jokatapauskessa suotte lapsellenne mahdollisuuden perheeseen ja onneen antamalla hänet jollekin joka häntä haluaa :hug:
 

Yhteistyössä