Kirjoja, jotka olet lukenut useammin kuin kerran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marischa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juh, myö keräillään Kingin ja James Pattersonin kirjoja. =)
Kingin kirjoja löytyy 29 ja pari Kingin ja Straubin yhteisiä, pari taitaa olla Kingin salanimellä kirjoitettuja. =)

Kyllähän suurin osa Kingin kirjoista on tosi hyviä.

Robin Cookin kirjat myös mun makuun ja niitäkin löytyy vino pino :) Kingin kirjoissa se hyvä puoli, et ovat usein paksuja kun raamattu eli luettavaa riittää muutamaksi illaksi tai viikoksi :D

Yllättävän moni lukee kyllä kevytpaskaa niinkuin Kingiä ja etenkin Sheldonia. No tuo moskaroska on toki myydyintä kamaa, bestsellereitä. Paska myy.

Kyllä mäkin oon muutaman Kingin lukenut, mut oikeesti että lukis useeseen otteeseen kertakäyttömoskaa?

Eiks kukaan lue enää korkeakirjallisuutta?

Robin Cookin kirjat myös mun makuun ja niitäkin löytyy vino pino :) Kingin kirjoissa se hyvä puoli, et ovat usein paksuja kun raamattu eli luettavaa riittää muutamaksi illaksi tai viikoksi :D

Juup, Cookin kirjat on kans aika hyviä, nuorempana tuli niitä luettua enemmän, nyt
en kyllä ole pariin vuoteen lukenut.

No juu, Kingillä kyllä riittää lukemista.
Ja nyt oon tykästynyt J.R Wardin mustan tikarin veljeskunta- kirjasarjaan.

Mie luvin 6 kirjaa viikossa, seitsemäs osa on viellä kesken. :D

Yllättävän moni lukee kyllä kevytpaskaa niinkuin Kingiä ja etenkin Sheldonia. No tuo moskaroska on toki myydyintä kamaa, bestsellereitä. Paska myy.

Kyllä mäkin oon muutaman Kingin lukenut, mut oikeesti että lukis useeseen otteeseen kertakäyttömoskaa?

Korkeakirjallisuus ei oikein iske. No Anna Kareninan olen lukenut kaksi kertaa, kelpaako se? Austenit ei varmaan ;)

Jaa, no toisen mielestä paskaa ja toinen tykkää.
Toisen mielestä siun lukemat kirjat voi olla paskaa.

• Tykkää
Reactions: Gaga
[QUOTE="vieras";26928665]ja oppi kirjat![/QUOTE]

kertaa. Lähinnä halusin vaan lukea lisää historiasta. Se kyllä näky sitten kokeissa. 9 vaikka en valmistautunut kokeisiin! Se on se kiinnostus.

Mä en juuri lue kirjoja kahta kertaa kuten en katso elokuvia kahta kertaa. Äkkiä muistan lukeneeni kahdesti vain Kingin Uinu uinu lemmikkini ja kolmesti Brontën Kotiopettajattaren romaanin. En tiedä miksi niin monesti tuon viimeisen, olin aika pieni kun luin sen ekan kerran ja se vaan oli niin vaikuttava, paikoitellen raskas ja ahdistavakin mutta muhun vetoaa sellainen.

Mää lasken joidenkin kirjojen kohdalla uusinnat kymmenissä. Olen jo lapsesta asti tykännyt lukea kirjoja moneen kertaan.

Moneen kertaan luemiani lastenkirjoja en taida jaksaa luetella. Astrid Lindgrenin kirjoja luen uudestaan vielä nyt aikuisenakin, viimeksi Ronjaa på svenska.

Sinuhe on suuri suosikki, mahtaiskohan johtaa toistotilastoa.

Ne muutamat tieteis- ja fantasiakirjojen julkaisusarjat jotka suomennettiin 60- 70- 80-luvulla on kahlattu läpi etu- ja takaperin. Lempiopuksia olivat esim Daniel Keyesin Kukkia Algernonille ja Cordwainer Smithin Planeetta nimeltä Shajol.

Klassikkoja ja korkeakirjallisuutta, hmm... No käykö vaikka se Sadan vuoden yksinäisyys. Ja Odysseia, jota rakastin lapsena :D

Mitähän tarkoitat korkekirjallisuudella?

Kelpaako Sota ja rauha (en tykännyt)
Victor Hugon Kurjat (tykkäsin)
Monet Mika Waltarin kirjat (yleensä tykkään, mutten kaikista)
tuntematon sotilas (tykkään)
Monte griston kreivi (rakastan)
ja paljon muutakin "parempaa" kirjallisuutta.

Luen myös hyvin paljon esimerkiksi Sidney Sheldonia ja muuta "hömppää" ja tykkään niistä.
Aina mielentilan mukaan.
Tällä hetkellä on menossa dekkarikausi.

Mahdolliset kielioppivirheet tässä kirjoituksessa eivät todista, etten lukisi paljon, vaan sitä,etten välitä pätkääkään mitä joku korkeakulttuurin harrastaja ajattelee.

Baskervillen koira.
Jotkut senkun häipyy.
Jotkut jää kesäksi kaupunkiin.
Joillekin senkun sattuu.
Hiljaiset sillat.
Ystävyyden avaimet.
Ajattele positiivisesti.
Kuolemaa väkevämpi.
Pieni kirja ihmisestä.
Pieni kirja rakkaudesta.
Elämänilon kirja.
Soul Mates

Suosittele jotain minkä olet lukenut useampaan kertaan. Siitähän tässä ketjussa oli kyse:). Vai eikö "korkeakirjallisuudessa" ole sinusta mitään useampaan kertaan luettavaa?

[QUOTE="vieras";26933578]Suosittele jotain minkä olet lukenut useampaan kertaan. Siitähän tässä ketjussa oli kyse:). Vai eikö "korkeakirjallisuudessa" ole sinusta mitään useampaan kertaan luettavaa?[/QUOTE]

Mutta esimerkiksi Monte griston kreivin luen parin vuoden välein, vaikka tarinan tunnenkin tarkkaan. samoin sinuhen ja Kurjat ja monet muut, on ne niin hyvin kirjoitettuja.
Mutta kuitenkin suurin osa lukemisistani on jonkun mielestä hömppää. Ja minusta ne on hyvää ajanvietettä.

Agatha Christiet moneen moneen kertaan varsinkin Poirotit, Luolakarhun klaanit (2 viimeisintä sontaa ja ne vain kerran), Törkytehtaan ja Seitsämän veljestä. Vähän hajontaa tässä mun lukumaussa:O

Onko sellaisia kirjoja, jotka olet lukenut useammin kuin kerran? Miksi luit kahdesti tai useammin saman kirjan? Tähän lasketaan mukaan myös se, jos olet lukenut jonkun kirjan kahdella (tai useammalla kielellä).

Pimeän poika – Wikipedia
Tämän. Mä olen lukenut sitä varmaan neljä, viis kertaa koska kaikki asiat ei ole menneet mun tajuntaan asti (lähinnä pyörii kysymys miksi joku voi olla tuollainen) niin joka lukukerralla on ymmärtänyt enemmän kirjan erikohtia jnejne.

Austenit, Brontet, amerikkalaisen Agnes Sligh Turnbullin kirjat - etenkin Satakieli, Montgomeryt, Lindgrenit, Alcottit. Nämä ovat suosikkikirjailijani, joiden kirjoja luen uudelleen ja uudelleen. Koska ne ovat sopivan kevyitä ja kauniita ja liikuttavia, sopivat luettavaksi pieninä pätkinä sieltä täältä. Eniten pidän tyttökirjoista, niihin on aikanaan syntynyt niin vahva tunneside. ITselleni ostan vain sellaisia kirjoja, jotka haluan lukea uudelleen, kirjasto on kertalukuisia varten hyvä. Joskus huomaan lainanneeni kirjan, jonka olen varmaankin lukenut aiemminkin mutta unohtanut.

Jotkut Kingin kirjat (Talismaani, Pimeyden Talo, Painajainen, Uinu uinu lemmikkini), Twilightit (aika teiniä, mutta on ne niin ihanaa hömppää), Manhattanin Blondit, True Bloodit. Nuo ainakin.

Mitkä TULEN lukemaan uudestaan: Potterit (luin vasta ensimmäisen kerran), Humisevan harjun, Vuorisen kirjat. Ja näitä varmaan tulee lisää.

Kuten tuossa jo joku mainitsikin, että on ne kestosuosikit joiden pariin sitä palaa, ja itsellä ne on nuo Kingit ja kaikenlaiset hömppäkirjat.

Miten te ehditte lukea kirjoja useampaan kertaan? Mä en ole lukenut varmaan mitään kahta kertaa ja silti en ehdi lukea kaikkea minkä haluaisin! Luen n. 50 kirjaa vuodessa.

[QUOTE="vieras";26926223]Sidney Sheldonin Jos huominen tulee. Hyvä tarina kostosta. Syyttömänä tuomittu nainen päättää kostaa niille, jotlka lavastivat hänet tuomittavaksi vankilaan. Voisin lukea kolmannenkin kerran, koska viime lukemisesta on niin pitkä aika. Muitakin Sheldoneita voisin lukea uudestaan.[/QUOTE]

Kuin myös. Ihan vastikään luin uudestaan kun kirpparilta löysin pokkarina ja ostin matkalukemiseksi. Tykkäsin todella paljon, ihanasti keksitty ne huijaukset. Sehän on tullut minisarjanakin tv:stä, sen haluaisin nähdä joskus vielä uusintana.

Yhteistyössä