Kirjoitin sitten suutuspäissäni eilen illalla miehelle kirjeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
huono on sävy kirjeessäkin, jos tarkoitus on haluta rakentavaa keskustelua aikaseks jne.

No jos minä TUOSSA TILANTEESSA olisin kirjoittanut tuon kirjeen sille s**tanan äijälle niin rakentava keskustelu olisi kyllä monin verroin vaikeampaa sen jälkeen kuin tuon ap:n kirjeen jälkeen!

Oikein ihailen kuinka hyvin ap pitää kiukkunsa kurissa ja pysyy asiassa!

Kiitos. Lapsuuden perheeni oli hieman ongelmallinen, joten olen oppinut (välillä huonon) tavan rauhottua sitä enemmän mitä vihaisempi olen. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan...

Ymmärrän. Minunkin lapsuuskotini oli ongelmallinen (väkivaltainen), minä en kuitenkaan koskaan oppinut säätelemään omaa aggressiotani vaan sanoin kyllä lapsenakin kovasti vastaan. Ja nyt aikuisena kun onneksi nykyinen kotimme EI ole väkivaltainen niin kyllä silti aina tulee kuitenkin miehelle tarvittaessa sanottua. Kun oikein sanomisen makuun pääsee niin siitähän ei loppua tule ja varsinkin, jos vielä oikein ASIASTA pääsee sanomaan!

Laitoiko kirjeen miehellesi sähköisesti eli onko jo saanut sen?

Oma mieheni ei tekisi minulle tuollaista temppua minkä sinun miehesi on sinulle tehnyt! Pitäisin tuollaista ERITTÄIN pöyristyttävä vetona, olisi ukko itse kuinka stressaantunut tahansa! Pitää miehen silti olla MIES eikä mikään teinipelle!

Mä en luota suhun enää. Mulle parisuhteessa tärkeintä on ehdoton luottamus. Varmasti osaat ynnätä, mitä tää nyt tarkottaa.

Mun ei enää tee mieli halata sua. Ei se tunnu miltään.

Kyllä mä varmaan sua rakastan, tai oon ainaki kiintyny, mutta mitään suurta tunteiden paloa ei enää ole. Totta helvetissä suhteet arkipäivästyy ja kaikkea, mutta kyllähän nyt mun pitäis sua edes lämmöllä voida ajatella!

Ja ei, tästä ei voida puhua myöhemmin. Tästä puhutaan NYT.
Jos saisin mieheltäni tällasen meilin, alkaisin pakkailla kamoja. Kaikki on ohi, paskaako tässä enää yrittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mä en luota suhun enää. Mulle parisuhteessa tärkeintä on ehdoton luottamus. Varmasti osaat ynnätä, mitä tää nyt tarkottaa.

Mun ei enää tee mieli halata sua. Ei se tunnu miltään.

Kyllä mä varmaan sua rakastan, tai oon ainaki kiintyny, mutta mitään suurta tunteiden paloa ei enää ole. Totta helvetissä suhteet arkipäivästyy ja kaikkea, mutta kyllähän nyt mun pitäis sua edes lämmöllä voida ajatella!

Ja ei, tästä ei voida puhua myöhemmin. Tästä puhutaan NYT.
Jos saisin mieheltäni tällasen meilin, alkaisin pakkailla kamoja. Kaikki on ohi, paskaako tässä enää yrittämään.

Samoin.

" Ja ei, tästä ei voida puhua myöhemmin. Tästä puhutaan NYT. "

Huoh... mies ei ehtinyt NYT, joten miksi edes yrittäisi puhua koskaan asioista, kun nainen todennut, ettei asiasta voi puhua.

jessus

1. Tossa kirjeessä ei tehdä yhtään käytännön ehdotusta asioiden parantamiseksi, jankutetaan vaan että näin ei käy ja näin ei voi jatkua.

2. Tossa kirjeessä tehdään selväksi että mies on kaikessa väärässä. Yhtään mainintaa mistään viasta ap:ssa ei ole.

3. Tosta kirjeestä ei mitenkään päin saa käsitystä että mitään tunteita enää ois jäljellä, vaan että ap haluaa vaan omilla säännöillään toimivan perheen, vaikkei ukosta enää välitä. Ukolle on määritelty tarkka sivurooli perheeseen. Käsikirjoitus on ap:n

4. Kaikki mahdollinen tapahtuu ap:n säännöillä. Asioista keskustellaan NYT (kun toinen on reissussa). Asiota käsitellään kirjoittamalla (koska ap haluaa). jne.

Uskoisin että tuon jälkeen ei kukaan keksi juurikaan syitä kuvitella että olisi mitään pelastamisen arvoista pelastettavissa. Eikö nyt edes yhtä etäisesti lämmintä asiaa voinut tuohon kaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Ja muutamalle mulle tiedoksi, minä en nalkuta. En jaksa vaivaantua.

siis toi kirjehän oli yhtä pitkää nalkutusta.

No kerroppa viisaana miten olisi pitänyt asia esittää?

Tämä on taas tätä kuuluisaa "akkojen välistä ystävyyttä"!

Osa ämmistä on niin katkeria kuka mistäkin syystä että ne yrittää etsiä aina sen oletetun "heikon lenkin" ja nyt on joku saanut sinut tähtäimeensä ja purkaa vihaansa sinuun kun omaan ukkoonsa ei uskalla!

Nalkutuksesta voin sanoa että miehesi on sitä kyllä käytöksellään ansainnut jahka naamansa näyttää, sinä silti todennäköisesti yrität keskustella rakentavasti ja välttää avioeron. Mutta enpä uskalla paljon vetoja lyödä sen puolesta että tulet onnistumaan. Tuollaisten teinin tasolle jämähtäneiden vastuunpakoilijoiden kanssa on toivotonta keskustella! Itsellä ei ole heistä suoraa kokemusta mutta siskon ex-mies oli juuri niitä joille kaverit oli aina etusijalla ohi vaimon ja lasten!

Osa ämmistä on niin katkeria kuka mistäkin syystä että ne yrittää etsiä aina sen oletetun "heikon lenkin" ja nyt on joku saanut sinut tähtäimeensä ja purkaa vihaansa sinuun kun omaan ukkoonsa ei uskalla!

Nalkutuksesta voin sanoa että miehesi on sitä kyllä käytöksellään ansainnut jahka naamansa näyttää, sinä silti todennäköisesti yrität keskustella rakentavasti ja välttää avioeron. Mutta enpä uskalla paljon vetoja lyödä sen puolesta että tulet onnistumaan. Tuollaisten teinin tasolle jämähtäneiden vastuunpakoilijoiden kanssa on toivotonta keskustella! Itsellä ei ole heistä suoraa kokemusta mutta siskon ex-mies oli juuri niitä joille kaverit oli aina etusijalla ohi vaimon ja lasten!

Vaikuttaa että se olet sinä, jolla katkeruutta lapsuudesta ja ties mistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja cera:

No minä edes tiedän mistä se johtuu jos sitä on? Tiedätkö sinä vai onko sulla itselläs vielä terapiat pahoin kesken?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä kirje!

Kun jotkut sanovat, että kirje on nalkutusta, niin mulle on tullut sellainen kuva (ei tästä, vaan ajan saatossa), että kun nainen sanoo vaikka vain kerran miehelle jotain arvostelevaa, se on heti joidenkin mielestä nalkutusta.

Joo, meil oli just miehenkaa hirvee riita ku mie aina nalkutan ja mies vaan sanoo asista.

Ja se "jos en saa harrastaa kunnolla (=niin paljon kun lystään), ei mun kannata harrastaa ollenkaan"-argumentti on oikeesti typerintä mitä oon pitkään aikaan kuullu ja tosi lapsellisesti sanottu.

Tää on kyllä aika typerästi ja lapsellisesti sanottu. Esim. mä lopetin vasta erään harrastuksen, koska en kerinny sinne kun kerran viikossa, ja kyseessä oli laji jossa ei ole mitään mieltä käydä jos ei pysy muun ryhmän mukana. Ei kannattanut harrastaa ollenkaan kun koko ajan on muita jäljessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ikävää että pitää ämmitellä toisia.

Sitä se on, kun ei näe itsessään niitä vikoja, vaan muissa.
Muut on sitä ja tätä, kun ovat eri mieltä....

En ymmärrä en. Ap:n mies on täys**** monen mielestä, kuten me "muut" naisetkin =/

Alkuperäinen kirjoittaja cera:

No minä edes tiedän mistä se johtuu jos sitä on? Tiedätkö sinä vai onko sulla itselläs vielä terapiat pahoin kesken?

Miksi ulkoistat?

Jotenkin nyt vaikuttaa vahvasti siltä että yksi ihminen kirjoittelee monella eri nikillä! Lyhyitä nimimerkkejä ja samankaltainen kirjotustyyli. Kai siitäkin jotain tyydytystä saa, seksuaalistakin ehkä, jos ja kun omaa miestä ei oo...

1. Tossa kirjeessä ei tehdä yhtään käytännön ehdotusta asioiden parantamiseksi, jankutetaan vaan että näin ei käy ja näin ei voi jatkua.

2. Tossa kirjeessä tehdään selväksi että mies on kaikessa väärässä. Yhtään mainintaa mistään viasta ap:ssa ei ole.

3. Tosta kirjeestä ei mitenkään päin saa käsitystä että mitään tunteita enää ois jäljellä, vaan että ap haluaa vaan omilla säännöillään toimivan perheen, vaikkei ukosta enää välitä. Ukolle on määritelty tarkka sivurooli perheeseen. Käsikirjoitus on ap:n

4. Kaikki mahdollinen tapahtuu ap:n säännöillä. Asioista keskustellaan NYT (kun toinen on reissussa). Asiota käsitellään kirjoittamalla (koska ap haluaa). jne.

Uskoisin että tuon jälkeen ei kukaan keksi juurikaan syitä kuvitella että olisi mitään pelastamisen arvoista pelastettavissa. Eikö nyt edes yhtä etäisesti lämmintä asiaa voinut tuohon kaivaa?

1. kirje on jo nyt pitkä, en halunnut venyttää entisestään. Keskustelu on käsittääkseni dialogi, ei monologi, joten odotan ensin että mies vastaa tuohon, ennenkuin sääntöehdotuksia alan latelemaan.

2. eiköhän mies osaa kertoa mikä minussa mättää. Vai arvailemaanko tässä olisi pitänyt ruveta? Mieluummin lottoan.

3. Paljoa tunteita ei olekaan. Olemme silti avioliitossa ja se merkkaa minulle jotain. Aika paljonkin. Olen todellakin valmis tekemään työtä suhteen eteen, enkä heti vain pakkaa kamojani, kuten monilla tuntuu nykyään olevan tapana.

4. Asioita käsitellään NYT, koska nyt on viimeinen hetki. Aina on lykätty ja sanottu, että puhutaan sitten myöhemmin. Ja kirjallisesti siksi, kun selvästikkään puhuminen ei suju. Minulle se ei ole ongelma puhua, miehelle on.

Alkuperäinen kirjoittaja OOkkonääneitsyt?:
Jotenkin nyt vaikuttaa vahvasti siltä että yksi ihminen kirjoittelee monella eri nikillä! Lyhyitä nimimerkkejä ja samankaltainen kirjotustyyli. Kai siitäkin jotain tyydytystä saa, seksuaalistakin ehkä, jos ja kun omaa miestä ei oo...

Kuka sä niistä nikeistä olet?

Alkuperäinen kirjoittaja be:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ikävää että pitää ämmitellä toisia.

Sitä se on, kun ei näe itsessään niitä vikoja, vaan muissa.
Muut on sitä ja tätä, kun ovat eri mieltä....

En ymmärrä en. Ap:n mies on täys**** monen mielestä, kuten me "muut" naisetkin =/

No ettepä tekään tekopyhät siveydensipulit itsessänne mitään vikoja näe, ettekä edes ap:n miehessä juuri muuta kuin että miesparka on ihan nurkkaan ahdistettu kun on nalkutettu ja tehty nyt keskustelukin ihan mahdottomaksi myöhemmin. Ap:tähän te täällä lauantai-iltanne ratoksi yritätte rusikoida. Eli tykkäätte tällaisesta perinaisellisesta kiusaamisesta!

Senverran olen opiskeluaikoina ollut akkavaltaisilla työpaikoilla töissä että kyllä tämä kanapsykologia on minulle ihan selvää ja hanskassa! Tästä syystä naiset työelämässäkin ovat mitä ovat! Miehiä mielistelemässä ja toisiaan selkään puukottamassa! Mutta siellähän olette, minä EN valmistunut perinteiselle naisalalle, thank God!

ap, huomaatko että miehellesi on tyrkyllä liuta hyviä naisia jos päädytte eroon. nämä tän palstan louskuttajat on niitä tosinaisia, huoria sängyssä, emäntiä keittiössä ja mikä tärkeintä, ovimattoja eteisessä!

1. kirje on jo nyt pitkä, en halunnut venyttää entisestään. Keskustelu on käsittääkseni dialogi, ei monologi, joten odotan ensin että mies vastaa tuohon, ennenkuin sääntöehdotuksia alan latelemaan.

2. eiköhän mies osaa kertoa mikä minussa mättää. Vai arvailemaanko tässä olisi pitänyt ruveta? Mieluummin lottoan.

3. Paljoa tunteita ei olekaan. Olemme silti avioliitossa ja se merkkaa minulle jotain. Aika paljonkin. Olen todellakin valmis tekemään työtä suhteen eteen, enkä heti vain pakkaa kamojani, kuten monilla tuntuu nykyään olevan tapana.

4. Asioita käsitellään NYT, koska nyt on viimeinen hetki. Aina on lykätty ja sanottu, että puhutaan sitten myöhemmin. Ja kirjallisesti siksi, kun selvästikkään puhuminen ei suju. Minulle se ei ole ongelma puhua, miehelle on.

Kun toi asioita käsitellään "NYT" vaikutti siltä, että tosissaan nyt heti, eikä myöhemmin voi asiasta keskustella... et ehkä sitä niin meinannut, mutta sen kuvan sain, ettei asiasta voi enää myöhemmin alkaa keskustelemaan.

Yhteistyössä