Kirjoitit minusta hyvin, siis siinä mielessä, että tunteesi ja ajatuksesi tulivat hyvin esille, aika rankasti kyllä. Olen itsekin kirjoittanut tuollaisia kirjeitä suuttumuksen tai pahan mielen aallon harjalla. Ja jos saa sanoa, niin niistä on ollut hyötyä nolla. Toinen ei voi sitä minun pääni sisäistä tilaa nähdä paperilta tai sähköpostista. Ja jos on jossain toisaalla, ei voi asialle mitään, paitsi kenties pahentaa sitä kirjoittemalla vielä pahemmin. Sanotut sanat ja kirjoitetut sanat, niillä on mielestäni eri painoarvo. Kumpiakaan ei saa koskaan takaisin, mutta jos sanotaan, edes puhelimessa, tai mieluiten tietty kasvotusten, on mahdollista reagoida toisen reagointiin. Kun kaataa toisen niskaan kaiken yhdellä kertaa, silloin yleensä tulee vaan märkä ja kylmä. Mutta toisaalta (olen palstan toisaalta-nainen ) on nämä avautumiskirjeet joskus toimineetkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Lähetin sähköpostilla ja pistin tekstarin perään että katsoo mailit. Ei vissiin vielä ole lukenut.
Nyt en kirjottaisi samoin, en kirjottaisi ollenkaan. Antaisin asian olla. Olen niin kyllästynyt kaikkeen paskaan.