Kirje toiselle naiselle

• Viestiketjun aloittaja Surkeus
  • Ensimmäinen viesti
tsemp
Aloittaja. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa, petettynä.

Ja totesin varsin nopeasti, että halveksin miestäni ja hänen vaikenemistaan, ja kumppania jonka kanssa minua petti, niin hirvittävästi, että ero on ainoa vaihtoehto. Kesti vuosia, ehkä kaksi kolme, tajuta, että lopulta ero lähti minusta.

Elä oma elämä. Mies ei ansaitse sinua. Se toinen nainen ei ansaitse sinulta yhtään mitään, ei vihaasi, ei arvostustasi, ei kateuttasi. Sellainen nainen joka puuttuu parisuhteeseen joka "on huonosti" on luokaton lutka, ei mitään muuta. Kunnon nainen vaatisi että mies selvittää suhteensa tilan loppuun ensin ja on sitten vasta available.

Mä olin toinen nainen kuukauden, pari. Ja pyydän anteeksi ja olen pahoillani! Toki tunnen myötätuntoa ja sääliäkin, ymmärrän, on AINA väärin pettää.

Joskus vaan oma etu menee kaiken edelle. Jokainen elää omaa elämäänsä.

No tästä oli jokin aika sitten iso juttu jossain lehdessä jossa pettäjät itse kertoivat, että ei suhteessa todellakaan tarvitse olla mitään vikaa ja päinvastoin olivat onnellisia ja tyytyväisiä suhteisiinsa...
No jos kerran ihan LEHDESSÄ on noin kirjoitettu niin pakkohan se on uskoa. Vielä jos se löytyisi internetistä niin sitten olisi aukoton tutkimus kyseessä!

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
poot
Pettämisestä ei voi syyttää kuin pettäjää. Suhteen toimimattomuudesta usein miten voi "syyttää" molempia. Pettäjä ei ota vastuuta suhteesta. Pettämällä suhdetta erittäin harvoin saadaan paremmin toimivaksi. Valitettavasti suhdetta ei yleensä saada toimimaan myöskään syyttämällä toista huonosta suhteesta, vuorovaikutuksesta puolisoiden välillä tms.

"noh"
Pettäminen on perseestä. Suoraselkäinen mies tekee asiat selväksi ennen kuin aloittaa uuden suhteen. Ja nainen myös. Ja fiksu ihminen ei sotkeudu sellaisiin joilla on edelliset suhteet selvittämättä.

Tietysti kusetetut on asia erikseen.

Kusetetuilla (niin niillä petetyillä vaimoilla ja petetyillä miehillä sekä lankaan lentäneillä lintusilla jotka siis luulee kultaansa sinkuksi) on se fiksuus puolellaan, että he ovat luottavaisempia, rehellisiä, ja siten myös vertaansa vailla fiksumpia ihmisiä kuin yksikään pettäjä.

Mieti edes sen yhden kerran, mitä olet tekemässä. Haluat olla se suuri pelastaja miehelleni, mutta samaan aikaan suhteenne vie minua yhä syvemmälle masennukseen. Minulla ei enää ole nälkä, en jaksa harrastaa tai tehdä mitään. Ehkä tästä vielä nousen, mutta juuri nyt en jaksa.
Ikävää, että miehesi pettää / on pettänyt sinua. Sinusta varmaan tuntuu todella hirveältä, en epäile yhtään. Tähän viimeiseen kappaleeseen liittyen haluaisin sanoa kuitenkin, että jos olisi niin, että miehesi ja sinun liitto olisi päättymässä ilman kolmansia osapuolia, sinusta luultavasti tuntuisi ihan yhtä pahalta ja vetämättömältä. Tai jos teillä olisi jokin muu suuri kriisi. Ei aina tarvitse jaksaa, eikä se ole häpeän aihe.

"Aina se ei mene niin, että pettämisiä tapahtuu vain suhteessa, jossa on jotain vikana. Myös suhteissa, joissa ei ole mitään vikaa, petetään. Hyvässä suhteessa ei pettämistä tehdä suunnitelmallisesti, mutta ihan varmasti sattumalta tapahtuvia pettämisiä sattuu myös niissä."

Itse lopetin 8 kuukautta kestäneen suhteen varattuun mieheen, jonka tilanne on juuri tämä, eli heidän liitossaan ei ole mitään sinänsä vialla. Mies vain oli "tylsistynyt" pitkän liittonsa tasapaksuisuuteen, ja minä osuin sopivasti kohdalle piristämään hänen elämäänsä. Eli näitä pettämisiä todella tapahtuu myös hetken mielijohteesta, valitettavasti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä