Kirje alkoholisoituneelle miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen vaimo

Vieras
"Rakas...
Olen surullinen ja peloissani. Sun elämäntyyli huolestuttaa mua todella paljon. Sä olet kuihtunut silmissä ja alkoholi on saanut susta liian suuren osan. Olet aina ollut maailman rakastavin isä ja aviomies, mutta menetät niin paljon hyviä hetkiä poissaollessasi.

Kukaan sun kavereista ei rakasta sua yhtä paljon, kuin sun oma perhe. Tällä hetkellä sun perhe kärsii. Et edes näe sitä.

Mä olen valvonut paljon öitä, kun olen susta poissaollessasi huolissani. Pelkään, että sulle tapahtuu jotain. Pelkään myös sitä, mikä on meidän tulevaisuus. Olen henkisesti riekaleina. Yritän uskoa parempaan huomiseen, mutta tiedän ettei se voi toteutua ennenkuin otat taas oman elämäsi ohjat käsiisi.
Rakastan sua niin paljon, että sattuu, mutta asioiden on muututtava. MEIDÄN perheen takia!"

Tämmöinen odottaa miestä aamulla kun herää. Kasvotusten en näitä asioita sano. Siihen ei ole tilaisuutta ollut enkä enää jaksa odottaa. En ala sen enempää siitä jankkaamaan pitäisikö nämä asiat keskustella kasvotusten vai ei. Halusin jollekin purkaa ajatuksiani. Ja kiitos jos jaksoit lukea. :)

Alkoholisti ei lopeta, ennenkin on pakko = perhe, koti, työ ja ystävät ovat menneet. Jotkut eivät sittenkään. Kauniisti kirjoitat, mutta ole varuillasi ettet mahdollista juomista. Älä ymmärrä liikaa ja lähde ajoissa jos ralli jatkuu. Lapset maksavat tätä velkaa kauan. Minä tiedän.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Alkuperäinen kirjoittaja Alkoholistin tytär;26804671:
Alkoholisti ei lopeta, ennenkin on pakko = perhe, koti, työ ja ystävät ovat menneet. Jotkut eivät sittenkään. Kauniisti kirjoitat, mutta ole varuillasi ettet mahdollista juomista. Älä ymmärrä liikaa ja lähde ajoissa jos ralli jatkuu. Lapset maksavat tätä velkaa kauan. Minä tiedän.

Kiitos tästä vastauksesta. Itse olen myös alkoholistin tytär, mutta olen ollut niin pieni isän raitistumisen aikaan, etten niitä aikoja muista. Mutta 2-vuotiaan lapsemme takia olenkin päättänyt, ettei tämä voi jatkua näin.

Jaksoin lukea. Meillä samankaltainen tilanne, sillä erolla vain että minä jo tiedän että mies rakastaa päihteitä enemmän kuin perhettään. Siksi ero on väistämättä edessä. Toivottavasti teillä menisi paremmin.

Itse tein aikanaan kapakan pöydän ääressä sen päätöksen jotta kun saan vaimon ja lapsen ette minua enään tässä näe iltaa notkumassa, toiset nauroivat ja kertoivat että sinusta ei ole siihen.. et voi lopettaa juomista!
Tuon valan vannoin 1996 nyt 2012 voin hyvällä mielellä kertoa kaikille että olen pysynyt sanoissani ja lopetin juomisen 2001. Sain perheen, vaimon ja pojan samallla kerralla nyt on jälkeenpäin perheeseen tullut tyttö.
Vaikka minulla ei ole omaa verta olevaa poikaa , on tämä poika ollut minulle kuin oma lapsi (pojan sanojen mukaan olen ollut Isä enkä isäpuoli).
Mutta jos lopettaa juomisen täytyy se tehdä kerralla ja unohtaa vanhat kalja kaverit, antaa itselle aikaa olla rakkaan puolison ja perheen tukena. voihan ottaa yhden tai kaksi saunan jälkeen kerran kuudaudessa mutta ei kuitenkaan niin että täytyy lähteä jatkamaan ja aamulla ei muista mitään.

toivon että saat itselle sen minkä olet menettänyt: miehesi jota rakastat

Olen juonut itse sen verran että sillä rahalla jonka kurkusta kaadoin olisin saanut uuden talon

[QUOTE="diu";26804724]Jaksoin lukea. Meillä samankaltainen tilanne, sillä erolla vain että minä jo tiedän että mies rakastaa päihteitä enemmän kuin perhettään. Siksi ero on väistämättä edessä. Toivottavasti teillä menisi paremmin.[/QUOTE]

Paljon voimia sinulle. :hug:

Itse tein aikanaan kapakan pöydän ääressä sen päätöksen jotta kun saan vaimon ja lapsen ette minua enään tässä näe iltaa notkumassa, toiset nauroivat ja kertoivat että sinusta ei ole siihen.. et voi lopettaa juomista!
Tuon valan vannoin 1996 nyt 2012 voin hyvällä mielellä kertoa kaikille että olen pysynyt sanoissani ja lopetin juomisen 2001. Sain perheen, vaimon ja pojan samallla kerralla nyt on jälkeenpäin perheeseen tullut tyttö.
Vaikka minulla ei ole omaa verta olevaa poikaa , on tämä poika ollut minulle kuin oma lapsi (pojan sanojen mukaan olen ollut Isä enkä isäpuoli).
Mutta jos lopettaa juomisen täytyy se tehdä kerralla ja unohtaa vanhat kalja kaverit, antaa itselle aikaa olla rakkaan puolison ja perheen tukena. voihan ottaa yhden tai kaksi saunan jälkeen kerran kuudaudessa mutta ei kuitenkaan niin että täytyy lähteä jatkamaan ja aamulla ei muista mitään.

toivon että saat itselle sen minkä olet menettänyt: miehesi jota rakastat

Olen juonut itse sen verran että sillä rahalla jonka kurkusta kaadoin olisin saanut uuden talon

Olipas kiva lukea, että suunta voi olla myös ylös päin, jos alkoholisti itse niin päättää. Toivonkin, että tämä kirje avaisi hänen silmänsä ajattelemaan itseään. Olisin voinut ladella enemmänkin kuinka p*ska olo mulla on, mutta en kuitenkaan halua, että vain mun oloa helpottaakseen lopettaisi, vaan juurikin itsensä takia.

Olipas kiva lukea, että suunta voi olla myös ylös päin, jos alkoholisti itse niin päättää. Toivonkin, että tämä kirje avaisi hänen silmänsä ajattelemaan itseään. Olisin voinut ladella enemmänkin kuinka p*ska olo mulla on, mutta en kuitenkaan halua, että vain mun oloa helpottaakseen lopettaisi, vaan juurikin itsensä takia.

Joo viisaasti teit kun et ladellut kovin paljon paskaa ja muista se että vika ei ole sinussa vaan aina siinä joka pulloon tarttuu, kyllähän se tekee kipeää kun lukee tuon kirjeen. Mutta kipeää sen kuuluukin käydä jotta viesti menee perille, mutta pidä kuitenkin mielessä se että vaikka kuin rakastat niin pidemmän päälle se ei ole sinulle ja lapsille oikein. Sinä kärsit ja lapset muistaa ikänsä millainen lapsuus oli, ja jos päätät lähteä uskon että lapsesi kiittää jossain vaiheessa elämää.

mutta aina kannattaa yrittää ensin etenkin lapsien ja itsensä tähden

koittakaa vaikka järjestää uusia reissuja joissa ei voi juoda lainkaan....

Minkä tyyppistä juominen on? Viikonloppuisin? Iltaisin? Pidempiä putkia? Kun isälläni oli putki päällä, ei perhe merkinnyt mitään. Tyhjiä sanoja, käytännössä siis ei. Olisi juonut vaikka asuntomme, jos olisi pystynyt (äitini sai estettyä jättilainat, joissa asuntomme olisi ollut panttina).

Selvinä kausina tietysti katui, mutta ehkä juuri siksi oli sitten todella äkäinen koko ajan. Toivon, että miehesi herää tajuamaan, mitä voi menettää - ennen kuin on liian myöhäistä. Voimia!

Yhteistyössä