Kirjat joista tehty elokuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UHU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UHU

Aktiivinen jäsen
29.10.2008
1 563
0
36
Siis kirja josta on tehty elokuva ja olet katsonut/lukenut ne molemmat. Oletko sitä mieltä että kirja on aina parempi kuin elokuva? onko merkitystä kumman version näet ensin? Heittäkää esimerkkejä!

Mun mielestä kirja on aina parempi! Jos näen leffan ensin ja luen kirjan vasta sitten, on kirja pilalla!

Esimerkkinä:
Irvingin Kaikki isäni hotellit -elokuva äärettömän huono!
Harrisin Pieni suklaapuoti -elokuva ok, mutta romantisoitu ehkä liikaa
Brownin Da vinci koodi -Kirja jännittävä, elokuva ei yhtään

P.s Rakastan sinua -kirjana tosi hyvä, elokuva vähemmän hyvä
Valkoinen Masai- Kirjana loistava, elokuvasta jäi puuttumaan jotain
Ja toi Da Vinci koodi samaten, kirja hyvä ja elokuva ei.

Vuorovetten prinssi - kirjana aivan mielettömän hieno, elokuvana ihan surkea, hävetti oikeen kattoa se
Taru sormusten herrasta - kirjana mahtava, elokuvana taaskin ihan mielettömän surkea jos ajatellaan juonen kannalta. Visuaalisesti toki upea, mutta ei sen varjolla pitkälle pötkitä.

Musta taas ne Kingin elokuvat on parempia kun kirjat mitä oon nähnyt/lukenut. Hänen kirjotus tyylinsä on jotenkin pitkäpiimänen mun makuuni.

Niin ja sellanen kirjasarja kun Maan lapset, sen ensimmäisesti osasta n tehty elokuva enkä tiennyt itkeäkkö vai nauraa sille, oli suorastaan hirveä. Kirjasarja sen sijaan on hyvä.

Katuvarpuset - hyvä sekä kirjana että leffana
Miehet elämässäni - kallistun ehkä kirjaan, vaikka leffakin hyvä

Sinkkuelämää - sarja hyvä, kirjaa ei jaksanut lukea
Lipstick Jungle (Kynsin hampain) - samat sanat kuin yllä

P.S. Rakastan sinua - kirja ihan ykkönen, leffa surkea kirjan luettua
Taru Sormusten Herrasta - kirja parempi, leffoissa liikaa sotakohtauksia
Harry Potter - kirjat parempia, leffoja kun on pitänyt roimasti tiivistää
Da Vinci Koodi - kirja tosi hyvä, leffa peruskamaa (ihan ok)

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Alkuperäinen kirjoittaja kingi:
Stephen kingin kirjat on lähes kaikki hyviä,mutta niistä tehdyt elokuvat ei niinkään...

Kyllä musta esim. Hohto on yks parhaimmista leffoista ikinä:D
Mut mä oon vaan mä;)

Muutaman Stephen Kingin kirjan lukeneena, ne kirjat on olleet ihan huippuhyviä, mutta leffat ei (paitsi tuo HOHTO tosiaan)... :D

Hevoskuiskaaja, kirja hyvä, leffa ihan tynkä.
The Outsiders, kirja aivan ihana, leffa naurettava.
Potter-leffoista en tykännyt yhtään, se vähä mitä katsoin.. kirjat hyviä.

Twilight-leffasta tykkäsin samoin kuin kirjasta.

Stephen kingin kirjat on lähes kaikki hyviä,mutta niistä tehdyt elokuvat ei niinkään...

Mut mä oon vaan mä;)

Carrie ja Piina ovat myös loistavia. Sen sijaan esim. Uinu uinu lemmikkini on leffana ihan surkea. Ai niin, Se on myös ihan huippuhyvä leffanakin!

Alkuperäinen kirjoittaja fani:

Mut mä oon vaan mä;)

Carrie ja Piina ovat myös loistavia. Sen sijaan esim. Uinu uinu lemmikkini on leffana ihan surkea. Ai niin, Se on myös ihan huippuhyvä leffanakin!

Jep.

Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Siis kirja josta on tehty elokuva ja olet katsonut/lukenut ne molemmat. Oletko sitä mieltä että kirja on aina parempi kuin elokuva? onko merkitystä kumman version näet ensin? Heittäkää esimerkkejä!

Mun mielestä kirja on aina parempi! Jos näen leffan ensin ja luen kirjan vasta sitten, on kirja pilalla!

Esimerkkinä:

Minä taas pidin Kaikki isäni hotellit-elokuvastakin! Kylläkään ei kirjaa voita.

Samaa mieltä Stephen Kingistä, ei löydy Hohdon voittanutta!:D Paitsi elokuva Stand By Me pohjautuu Kingin kirjaan, siitä elokuvasta tykkään paljon! Kyseinen elokuva tulee huomenna muuten Neloselta klo 19.00.;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:

Esimerkkinä:

Minä taas pidin Kaikki isäni hotellit-elokuvastakin! Kylläkään ei kirjaa voita.

Samaa mieltä Stephen Kingistä, ei löydy Hohdon voittanutta!:D Paitsi elokuva Stand By Me pohjautuu Kingin kirjaan, siitä elokuvasta tykkään paljon! Kyseinen elokuva tulee huomenna muuten Neloselta klo 19.00.;)

Joo, se on tosi hyvä leffa. Myös Vihreä maili ja Rita Hayworth - avain pakoon ovat hyviä. Painajainen on kirjana jännä, mutta leffana se Salem's Lot - ihan onneton viritelmä.

Olen sitä mieltä, että kirjat ovat lähes aina parempia kuin elokuvana. Ainoastaan elokuva Piano oli mielestäni just yhtä hyvä kuin kirjakin! Hämmästyin monta kertaa kun katsoin leffan, että just tuollaisenahan olin jotkut asiat kuvitellutkin kirjaa luettuani.

Yhteistyössä