KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23734928]
Kaikki, jotka sanovat Aamunkoita parhaaksi: lukekaa herran tähden enemmän...[/QUOTE]

No herran tähden kun makuja on erilaasia! Mä en tajua miksi tässäKIN pitää nuputtaa jotakin kun voisi keskittyä vain siihen omaan asiaan.

Ja kyse oli VIIME vuoden parhaimmasta kirjasta jonka on lukenut. Ei koko elämän aikana luetuista kirjoosta ja sä et tuon vastauksen perusteella tiedä mitä kukin on lukenut ja kuinka paljon. ARGH!!!!

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Minkä kirjan olet lukenut enemmän kuin kolme kertaa? :)
Näit on monta...

Ainakin "Elämän ja kuoleman virta", se on tullut luettua suunnilleen kerran vuodessa jo kymmenen vuotta.

Sitten Stephen Kingin novellikokoelma (minnehän se on muuten kadonnut...?) olikohan nimi "ennen aamunkoittoa"..

Lastenkirjoista:
-Urhea pikku Mörkyli (super <3)
-Vampyyrivaarin tarinoita
-Karra KArhu ja meri
...ym.

Paras... hmm. Sofi Oksasen Puhdistus teki myös viime vuonna suuren vaikutuksen kun luin sen taas uudelleen. Uutuuksista paras oli varmaankin Anja Snellmanin Parvekejumalat.

Tunnetasolla lähimmäksi ja siksi parhaiden joukkoon pääsi Simo Rallin Ralli radalla.

En siis osaa nimetä vain yhtä teosta :).

Viime vuonna paras lukemani kirja oli Mende Nazerin Orja.

Enemmän kuin kolme kertaa on tullut luettua Tuire Kaimion pennun kasvatus ja ylipäänsä koiran omistamiseen ja kasvatukseen liittyvät kirjat. :) Tosin tämän tyyppisiä ei tässä taidettu hakea, joten... Useampaan kertaan on tullut luettua Outi Pakkasen, Leena Lehtolaisen, Tuija Lehtisen ja Anna-Leena Härkösen tuotantoa, sekä tietysti Patricia Cornwellia.

Muoks. Yksittäiset kirjat, joihin silloin tällöin on tullut palattua on "Nancy", "Viikkoja, kuukausia" ja "Selibaattipäiväkirjat". Ja tottakai jo lapsuudesta tutut suosikit: Tiina-sarja ja Astrid Lindgrenin kirjat.

Viimeksi muokattu:
"AnneK"
Viime vuoden paras lukemani kirja taisi olla tuo Twilight-sarja. Ei mulla tainnut tulla muuta luettuakaan. Ostin koko sarjan Suomessa käydessäni. Yleensä mä olen lukenut paljon, mutta nyt on mennyt vähemmän.

Ja enemmän kuin kolme kertaa on tullut luettua varmaan kaikki mun omistamani kirjat - ja niitä on paljon. Mä en asu Suomessa, joten olen koonut itselleni oman kirjaston. Maintaan nyt vaikka joitain lemppareita eli Irvingin Ystäväni Owen Meany, Steinbeckin Eedenistä itään, Potterit, TSH, paljon fantasiaa eli Dragonlancea, Forgotten Realms, Eddingsiä jne. jne.

Minkä kirjan olet lukenut enemmän kuin kolme kertaa? :)
Mä olen sellainen että jos miellyn johonkin kirjaan oikeen niin saatan lukea vaikka heti uudestaankin. Kirjoja joihin palaan uudestaan ja uudestaan on mm.
Deporah Spungen: Nancy (musta tuntuu että joka kerta tulee joku uusi näkemys).
Winston Groom: Forrest Gump- kunnian mies (tää on vaan niin naurettava ja itkettävä kirja).
Tuija Lehtinen: Roskisprinssi (kehtaiskohan sen vielä 3kybäsenä käydä lainaamassa, en oo toviin lukenutkaan)
Potterit oon vasta kaks kertaa vetäny läpi, mutta tiedän että tulen vastakin lukemaan.

Yhteistyössä