Ä
ärriäiti
Vieras
Meillä on 3,5-vuotias tytär, oikein ihana ja fiksu lapsi. Itse taas olen ihan hirviö välillä. Neidillä on ollut uhmaa tässä puolen vuoden sisällä enemmän ja vähemmän ja pinnani kiristyy välillä niin, että saatan ottaa häntä kädestä kiinni turhan kovaa. Esim. jos pyydän/käsken tekemään jotain (pesemään kätensä, laittamaan vaatteet päälle jne....) ja hän vain lällättelee ja juoksee kikattaen karkuun, alan nähdä punaista ja haen hänet ja pidän tiukasti kädestä kiinni. En hermostu jos sattuu vahinkoja, maidot kaatuu pöydälle tms., hermot menee juurikin näissä tilanteissa kun tyttö temppuilee ja tekee kaikki kiusat mitä keksii. Huomiota hän sillä vain hakee, tiedän, mutta silti.
En ole mielestäni masentunut tai väsynytkään, kyllästynyt lähinnä jatkuvaan temppuiluun. Tunnen olevani välillä liian heikkohermoinen, pinnani palaa hetkessä. Tämä on tapahtunut siis tässä puolen vuoden sisällä, nimenomaan uhman aikaan, vaikka tiedän, että tämä on lapsen kehitykselle oikein tärkeä vaihe. Olen myös ruvennut karjumaan ja raivoamaan tuon kädestä kiskomisen lisäksi, mieskin tuntuu välillä pelkäävän minua. Lapsi ei taas niinkään...
IKINÄ EN OLE LASTANI LYÖNYT ENKÄ LYÖ, en ole väkivaltainen. Enkä ikinä halua satuttaa lastani, vaikka tiedän, että joskus jo kädestä liian kovaa kiinni pitäminen voi sattua. Ei meillä myöskään anneta luunappeja tai tukkapöllyä.
Tunnistaako kukaan itsessään samoja piirteitä..?
En ole mielestäni masentunut tai väsynytkään, kyllästynyt lähinnä jatkuvaan temppuiluun. Tunnen olevani välillä liian heikkohermoinen, pinnani palaa hetkessä. Tämä on tapahtunut siis tässä puolen vuoden sisällä, nimenomaan uhman aikaan, vaikka tiedän, että tämä on lapsen kehitykselle oikein tärkeä vaihe. Olen myös ruvennut karjumaan ja raivoamaan tuon kädestä kiskomisen lisäksi, mieskin tuntuu välillä pelkäävän minua. Lapsi ei taas niinkään...
IKINÄ EN OLE LASTANI LYÖNYT ENKÄ LYÖ, en ole väkivaltainen. Enkä ikinä halua satuttaa lastani, vaikka tiedän, että joskus jo kädestä liian kovaa kiinni pitäminen voi sattua. Ei meillä myöskään anneta luunappeja tai tukkapöllyä.
Tunnistaako kukaan itsessään samoja piirteitä..?