Kipuja ja vuotoa - voiko raskaus jatkua normaalisti?

Kysymys tulee oikeastaan tuossa otsikossa. Eli jos alkuraskaudessa on kipuja ja vuotoja voiko raskaus jatkua normaalisti?

Miulla on tilanne se että tiistaina 22.5. ultrassa sain vielä toiveita siitä että raskaus on vain viikon nuorempi kuin menkoistalaskettuna (olisi 6+6). Sykettä ei siis näkynyt.

Illalla kuitenkin alkoi järkyttävät kivut, jotka jatkuivat seuraavana päivänä vaihtelevan vahvuisina. Tiistai illalla ne oli ihan kamalia, pahempia kun synnytyskivut ja olen synnyttänyt kaksi lasta luomuna. Kipujen saattelemana tuli max. ruokalusikallinen kirkasta verta. Eilen ja tänään enään vanhaa verta eikä sitäkään paljoa. Pikkuhousunsuoja riittää.
Tiistaina illalla oksentelin tuon kivun takia mutta edelleen on kaikki raskausoireet päällä. Oksettaa, palelee, väsyttää, maha ja rinnat turvoksissa.

Elättelenkö tuhaan toiveita että kahdenviikon päästä (5.6.) ultrassa näkyykin elävä sikiö?
Vai onko tämä peli pelattu?
 
"vierailija"
Niin kauan kun ei ole kunnon veristä vuotoa siteen verran ei huolta ole. Minulla viimeksi 7v ei sykettä näkynyt ja ei seuraavallakaan viikolla eli pieleen meni. Oikeastaan piinailen kanssasi sillä minulle istutettiin kaksi alkiota keskiviikkona ja tiedon saan 7.6 veri testistä vaikka eihän se kerro muutakuin että onko edes yritystä
 
niin ja näin
Mulla tuli keskenmeno 6viikolla ja vuoto oli vähäisempää kun kuukautisten aikana ja kesti 2 päivää ja kipuja ei ollut,eli keskenmenoon ei aina tarvita kovaa kipua ja paljon vuotoa.
 
Miulla on ollut itelläni kivuton ja vuodoton keskenmeno muutama vuosi sitten. Vuoti vasta lääkkeillä ja silloin tuli myös ensimmäiset kivut.
Nyt tilanne on se että tuo vuoto on oikeastaan loppunut, välillä tulee vanhaa verta muutama tippa. ei muuta. Kipuja ei ole. Raskausoireet on tallella ja varsinkin iltaisin on todella pahaolo.

Siirsin neuvolan kehotuksesta ultran jo ensi keskiviikolle. ei ole onneksi montaa päivää odotella.
 
Hei "hena"!

Kiitos kysmyksestäsi.

Kyllä periaatteessa raskaus voi jatkua normaalistikin vaikka alkuraskaudessa olisikin vuotoja ja kipuja. Kovissa kivuissa, johin liittyy vähäinen vuoto, saattaa epäily herätä kohdun ulkoisesta raskaudesta. Tämä varmistuu oikeastaan vain ultraäänellä, joka sinulla onneksi onkin jo aikaisetettu.
Toisaalta kysymys voi olla myös keltarauhaskystasta joka on puhjennut, siitäkin saattaa aiheutua kovaa kipua ja vähäistä vuotoa.

Olet kuitenkin menossa piakkoin ultraääeen, toivottavasti se tuo tullessaan hyviä uutisia.

Onnea matkaan!
 
kiitos vastauksesta Felicitas!

Kohdun ulkoinen tuo ei ole, kävin ultrassa samana päivänä kun vuoto ja kipu oli sitten illalla.
Ehkä lääkäriltä on jäänyt kysta huomaamatta, se minullekin tuli mieleen kun kävin läpi vaihtoehtoja.
 
Tämä tarina ei valitettavasti päättynyt hyvin... Tänään todettu ettei raskautta kohdussa ole ja oikeanmunasarjan vieressä jotain, kaksi lääkäriä ei pystynyt varmaksi sanomaan mitä. Nyt tutkitaan ku:n mahdollisuutta ja kunhan saan labravastauksia tiedän miten edetään...
Mietityttää vain miten siltä ekan ultran tehneeltä lääkäriltä meni se jokin ohi siellä munasarjan vieressä?! No näillä mennään...
 

Yhteistyössä