kipua/vihlaisuja alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytys

Vieras
Hei, kokeneemmat, tunnen välillä vihlaisuja/kipuja alapäässä.. liekö synnytykseen valmistautumista? nyt rv 35. Millaisia "merkkejä" teillä ennen synnytystä.. siis muutakuin vedet tai supistukset.

Neljättä lasta ootan ja nyt 39+5 vko menossa eli ihan viime metreillä.
Ja 2 viikkoa on ollu kaikenlaista pientä oiretta synnytykseen viitaten...Eli kipeitä supistuksia.Maha menee kovaksi ja pistää jostain kohtaa ja tätä supistuskipua kestää pitkään.Jopa puoli tuntia.Toi vihlonta alapäässä on kai jonkinlaista liitoskipua.Mulla on nyt ollu muutaman päivän ajan liitoskipua,joka tuntuu toisessa nivusessa kipuna ja se säteilee reiteen ja pakaraan ja jopa jalkapohjaan asti.
Myös menkkamaiset säryt ja selän jomotukset on kuulunu loppuajan vaivoihin.

Mutta varsinaiset synnytyssupistukset(säännöllisinä monta tuntia ja kipeinä ja aaltomaisina) ja vedenmenot ja limatulppa on mulla ollu vasta niitä merkkejä, että se synnytys on oikeesti todella lähellä.

Mulla oli todella kipeitä vihlaisuja (hyvin lievä ilmaisu...) illalla ja synnytykset käynnistyivät yöllä/aamuyöllä. Mutta mun synnytykset on käynnistetty, joten en tiedä voiko siitä päätellä mitään. Ennakoivia supistuksia mulla ei ole ollut. Tai oli, mutta niitä en itse edes huomannut.