ovulaatiokipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon

Vieras
Hei,

olisin kysynyt, minkälaisia ovat ovulaatiokivut? Minulla on viime päivinä ollut välillä koviakin vihlaisuja sekä oikealla että vasemmalla puolella alavatsaa, enimmäkseen oikealla. Kipu oli pistävää, ikäänkuin vihlaisi välillä kivuliaasti. Eilen kuitenkin minulla oli alle puolen tunnin ajan koko alavatsa kipeänä, kipu oli kuukautiskipumaista, todella kovaa. Olin vielä silloin bussissa, ja tuntui että tärinä pahensi kipua. Nyt on juuri se aika kierrosta että ovulaatio olisi voinut olla. Mutta en oikein tiedä, miltä ovulaatio tuntuu.

Minkälaisia kipuja teillä muilla on ovulaation aikaan?

Kuvailusi voisivat olla ovulaatiota. Mulla on kans monenlaisia nippailuja ja vihlomisia, mutta ei kuitenkaan mitään järkyttävää kipua vaan enempi sellaisia vain pieniä mutta tympeitä vihlontoja. Tunnen aina tarkasti kummalta puolelta munasolu irtoaa ja sillä puolella sitten on aina hieman enemmän tuntemuksia.

Mene hyvä ihminen tutkimuksiin turhaa sinä itse mietit ollakko vai eikö olla sanon tämän sillä, että itsekkin luulin pitkään, että ne ovat vain ovulaatio kipuja mutta kun menin lääkärille löytyikin endometrioosi ja kun se oli lähes oireeton oli yllätys suuri, koska endokin olisi hyvä löytää ajoissa eikä pitkittää suotta niin saatas hoidettua pois eikä kerkiäisi aiheuttaa paljoa ongelmia esim. kiinnikkeitä ja lapsettomuutta.

Mä tein tänään elämäni ekan positiivisen ovistestin, joten voin puhua tämän hetken kokemuksista :) Nippailuja tuntuu vasemmalla puolella, ei kauheen kovia, mutta yks tuntui ihan selvästi. Jännää, sillä olin ultrassa viime viikolla ja lääkäri sanoi, että ovis on nyt suunnilleen ke ja vasemmalta puolelta irtoaa. Jotenkin oireet tunnistaa ihan selvästi nyt, eikä ole sellasia muita kiertää mahassa -tyyliin, itsekuviteltuja. Yleistä jomotusta on ollut hieman.

Onko sulla ennen ollu noin kovia vihlaisuja? Voi kai ovis tuntua noin paljon, mutta jos kivut vaan jatkuu, niin sittenhän tiedät ettei se voinut ollut oviksesta.

Kokeilin muuten kohdunsuuta nyt oviksen aikaan, ja kyllä, se on ihan pehmeä ja ""huulimainen"". Niinkin voi tunnustella mahtaisko olla ovisaika. Arvatkaa olenko nyt muuten iloinen, ollaan vuos yritetty ja luulin etten ovuloi lainkaan. Kävin sit gynellä juuri sopivaan aikaan ja hän näki että oli munasolu kypsymässä. Menkat aika epäsäännölliset, hänen mielestään ei ollenkaan ongelma (kierrot 29-43). Ja näin se ovis tuntuu nytkin tulevan, vaikka on jo kp 20. Ihanaa. Anteeks että löpisin, mutta kyllä sitä pienestä voi tulla onnelliseks tässä vaiheessa ;)

Yhteistyössä