Kipua mahassa ja verta pepusta... Endoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Jo viime keväästä asti mua ovat vaivanneet kovat mahakivut ennen kakkosasialle menoa ja sen aikana. Kipu on niin kovaa, että kipristyn kasaan. Aina tätä kipua ei ole, mutta säännöllisesti kyllä. Tämän syksyn aikana kuukautiskivut ovat pahentuneet todella selvästi. Panadolia menee paljon, mutta se kyllä riittää auttamaan.
Tänään tuli sitten verta paperiin kakkaamisen jälkeen... Veri oli ihan kirkkaan punaista, mutta sitä oli melko reilusti. Maha on yleensä ollut oikein hyvin toimiva, ongelmia ei ole ollut. Ei siis ole ollut kovana tms. Nyt tosin takana oli 3 päivän ummetus, enkä tiedä miksi!
Peräpukamia minulla saattaa olla, mutta ne eivät kyllä vaivaa millään muotoa.

Voisko tämä olla endometrioosia? Pitääköhän tästä nyt hakeutua hoitoon...

lääkäriin! se voi olla mitä vaan. harmitonta tai vakavaa. noi kovat kivut/krampit mitä kuvaat SAATTAVAT myös viitata tulehdukseen. hopi hopi saat mielenrauhan samalla! =)

Luin netistä että endossa voi tulla verta suolen kautta. En sitten tarkemmin tiedä. Endoa olen epäillyt jo aiemmin noiden kipujen vuoksi, käsittääkseni suolessa liikkuva ulostemassa voi painaa pesäkkeitä ja aiheuttaa siksi kipua.

Olen siis nuori, päälle kaksikymppinen. Ei lapsia. Onko siis todennäköistä että pukamat vaivaavat?

Itselläni oli vuosien ajan kovia vatsakipuja. Söin banadolia ja kuukautiskivut hirveät. Sitten meni siihen, että joutui kyyryssä kävelemään kun mahaa sattui niin kovasti. Lopuksi meni siihen, että kirkasta verta tuli. Tämä lyhyesti sanottuna mutta minulla todettiin suolisto Endometrioosi. Jos olisin viivytellyt hoidon suhteen niin lääkäri sanoi, että suolitukos olsii tullut. Endo ollut n toistakymmentävuotta minulal, mutta nyt vasta oirehti. Välillä oli tosi kovia kramppeja ja pahoinvointeja, mutta sen jälkeen kun leikkaus tehtiin elämä hymyilee. Minulla oli 2x suuret pesäkkeet suolen seinämässä jotka poistettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen 30vee ja risat:
Itselläni oli vuosien ajan kovia vatsakipuja. Söin banadolia ja kuukautiskivut hirveät. Sitten meni siihen, että joutui kyyryssä kävelemään kun mahaa sattui niin kovasti. Lopuksi meni siihen, että kirkasta verta tuli. Tämä lyhyesti sanottuna mutta minulla todettiin suolisto Endometrioosi. Jos olisin viivytellyt hoidon suhteen niin lääkäri sanoi, että suolitukos olsii tullut. Endo ollut n toistakymmentävuotta minulal, mutta nyt vasta oirehti. Välillä oli tosi kovia kramppeja ja pahoinvointeja, mutta sen jälkeen kun leikkaus tehtiin elämä hymyilee. Minulla oli 2x suuret pesäkkeet suolen seinämässä jotka poistettiin.

Mä joudun kanssa aina kävelemään kyyryssä noiden kipujen aikana, tai en pysty liikkumaan lainkaan. Pakko kai se on ottaa yhteyttä lääkäriin... :/ Menee kyllä varmaan ensi vuoden puolelle ajan saanti!

Alkuperäinen kirjoittaja 30 vee ja risat:
Mä menin suoraan yksityiselle joka passitti eteenpäin ja olin viikon päästä siitä kuvauksissa mahasta ja kolme viikkoa siitä leikattiin.

Eipä ole opiskelijana varaa mennä yksityiselle :/ Että opiskelijaterveydenhuollon jonoon käypi tieni... Toivon vaan ettei ole mitään vakavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Luin netistä että endossa voi tulla verta suolen kautta. En sitten tarkemmin tiedä. Endoa olen epäillyt jo aiemmin noiden kipujen vuoksi, käsittääkseni suolessa liikkuva ulostemassa voi painaa pesäkkeitä ja aiheuttaa siksi kipua.

Olen siis nuori, päälle kaksikymppinen. Ei lapsia. Onko siis todennäköistä että pukamat vaivaavat?

Vielä olisin tästä tietoa kaivannut, vaivaako pukamat useinkin jo nuorilla, ei raskaana olleilla?

Mullakin on endoa, ja olen huomannut, että kun vatsa on tosi kovalla, niin verta tulee, mutta ei ulosteen mukana vaan toista kautta. Kirkkaanpunaista. Jos nyt ketään kiinnostaa. ;) Ja tuota on yleensä vaan yhden kerran, sen jälkeen ei taas mitään, ennen kuin vatsa on taas kovalla.

Onko sulla ilmaantunut mitään oireita leikkauksen jälkeen. Ite pelkään kiinnikkeiden muodostumista ja sitä, että joutuu useastí toimenpiteeseen. Odottelen laparoskopiian menoa.

Yhteistyössä