V
vierasnytvaan
Vieras
Tätä ollut jo lapsena... joskus kun käännän päätäni vasemmalle, tuntuu jossain korvan takana pään sivulla ylhäällä ERITTÄIN kova kipu, kuin verisuoni venyis katkeamispisteeseen ja luulenkin aina kuolevani siihen paikkaan. Sellainen kamala, polttava, räjähtävä kipu.
Se kestää sen muutaman sekunnin ja sit laantuu lieväksi säryksi.
Välittömästi sen jälkeen huimaa voimakkaasti sekä silmissä pimenee. Olen aivan lamaantunut jonkun aikaa sen jälkeen.
Nyt niitä ei ole tänä vuonna onneksi tullut.
Yks yö ikeneni ensin kihelmöivät, sitten tuli todella kova, polttava kipu joka levisi koko vasemman puoleiseen päähän, myös korvaa jomotti ja kurkkuun asti tuntui.
Siihen eivät auttaneet särkylääkkeet. Seuraavana aamuna menin hammaslääkärille, mutta mitään suurempaa vikaa ei löytynyt kivun aiheuttajaksi, pieni reikä oli vaan.
Se kipu oli kovin tuntemani aina synnytyksen jälkeen.
Pari kertaa pääni on ollut aivan tulipunainen ( tai no tomaatinpunainen) ja tuntunut vain humina päässä, kaulalla aivan selkeä raja kun muuttui punaiseksi.
Mutta en ole allerginen millekään, syön vahvojakin mausteita eikä mitään tule niistä.
Tuota ei ole onneksi tapahtunut enää pitkään aikaan, mutta jos nämä vaikka liittyvät yhteen...?
Nykyään päätäni särkee päivittäin, myös kärsin huimauksesta ja pahoinvoinnista.
Saatan keskellä yötä herätä siihen, että voin pahoin. Tai sitten pääkipuun.
Myös erilaiset nivel- ja hermokivut raajoissa ovat tätä päivää.
Joskus tuntuu, kuin joku tuikkaisi neulalla sormeen tai jalkoihin, sellainen pistävä kipu.
Välillä väsyn ihan totaalisesti, tuntuu kuin jalat painaisivat sata kiloa.
Enkä tietenkään voi keskittyä niinkuin ennen, esim lukemiseen.
Ajatuksetkin puuroutuvat.
Samoin kävellessä jalat viettävät aika usein vasemmalle, varmaan näytänkin ihan känniseltä kun jalat menee miten sattuu.
Silmätkin tuntuvat omituisilta nykyään, usein roskan tunne tai ihan kuin olisi harso edessä.
Ne myös vuotavat todella herkästi.
Samoin silmien takana tuntuu kipua.
Olisko jollain vastaavia kokemuksia, vai olenko monivammainen... olen vasta 33 ja työelämässä, lapsiakin on... eipä ole monikaan lääkäri kiinnostunut laittamaan minua kunnon tutkimuksiin.
Se kestää sen muutaman sekunnin ja sit laantuu lieväksi säryksi.
Välittömästi sen jälkeen huimaa voimakkaasti sekä silmissä pimenee. Olen aivan lamaantunut jonkun aikaa sen jälkeen.
Nyt niitä ei ole tänä vuonna onneksi tullut.
Yks yö ikeneni ensin kihelmöivät, sitten tuli todella kova, polttava kipu joka levisi koko vasemman puoleiseen päähän, myös korvaa jomotti ja kurkkuun asti tuntui.
Siihen eivät auttaneet särkylääkkeet. Seuraavana aamuna menin hammaslääkärille, mutta mitään suurempaa vikaa ei löytynyt kivun aiheuttajaksi, pieni reikä oli vaan.
Se kipu oli kovin tuntemani aina synnytyksen jälkeen.
Pari kertaa pääni on ollut aivan tulipunainen ( tai no tomaatinpunainen) ja tuntunut vain humina päässä, kaulalla aivan selkeä raja kun muuttui punaiseksi.
Mutta en ole allerginen millekään, syön vahvojakin mausteita eikä mitään tule niistä.
Tuota ei ole onneksi tapahtunut enää pitkään aikaan, mutta jos nämä vaikka liittyvät yhteen...?
Nykyään päätäni särkee päivittäin, myös kärsin huimauksesta ja pahoinvoinnista.
Saatan keskellä yötä herätä siihen, että voin pahoin. Tai sitten pääkipuun.
Myös erilaiset nivel- ja hermokivut raajoissa ovat tätä päivää.
Joskus tuntuu, kuin joku tuikkaisi neulalla sormeen tai jalkoihin, sellainen pistävä kipu.
Välillä väsyn ihan totaalisesti, tuntuu kuin jalat painaisivat sata kiloa.
Enkä tietenkään voi keskittyä niinkuin ennen, esim lukemiseen.
Ajatuksetkin puuroutuvat.
Samoin kävellessä jalat viettävät aika usein vasemmalle, varmaan näytänkin ihan känniseltä kun jalat menee miten sattuu.
Silmätkin tuntuvat omituisilta nykyään, usein roskan tunne tai ihan kuin olisi harso edessä.
Ne myös vuotavat todella herkästi.
Samoin silmien takana tuntuu kipua.
Olisko jollain vastaavia kokemuksia, vai olenko monivammainen... olen vasta 33 ja työelämässä, lapsiakin on... eipä ole monikaan lääkäri kiinnostunut laittamaan minua kunnon tutkimuksiin.