Rintakehän kivut lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Memmu

Vieras
Ja ensiksi sanon, että kyllä, olen viemässä lasta myös lääkäriin, mutta kysyn täältäkin, kun asia minua kovasti mietityttää.

Meiän kohta 5-vuotiaalla tytöllä on silloin tällöin kipua rintakehän alueella. Kipu ei ole voimakasta, mutta sen verran sattuu, että tyttö siitä mainitsee (tosin tyttö on tosi kipuherkkä..) Kipu tuntuu keskellä rintakehää. Ensin pelästyin, että kyseessä olisi sydän, mutta toisaalta se voisi olla myös vatsalaukusta/ruokatorvesta johtuvaa) Tämä kipu on tytöllä esim. aamulla kun ei olla syöty vielä mitään tai päivällä, kun ateriasta on kulunut jo pitkän aikaa. Epäilen, että kyseessä saattaisi olla ihan vain kova nälän tunne tai peräti närästystä.

Nyt eilen illalla tyttö iltapalapöydässä yhtäkkiä sanoi, että nyt sattuu kovaa vasemmalle puolelle rintakehää. Sattui sen verran kovaa, että posketkin punehtui. Kipu ei kuitenkaan kestänyt kuin ihan pienen hetken ja sen jälkeen tyttö oli ihan normaali.

Tyttö on hyvävointinen, jaksaa touhuta, kiipeillä, juosta, polkea polkupyörällä. Mitään jaksamisongelmaa ei ole myöskään tuohon "ensimmäiseen" rintakehäkipuun. Nyt tyttö on tosin ollut flunssainen. Joka flunssan jälkeen tytölle jää pitkäksi aikaa yskä, mutta lääkärit ovat aina sitä mieltä että seurataan. Keuhkoissa tai sydämessä ei ole todettu poikkeavaa.

Mut nyt nää rintakehäkivut ja toi eilinen rintapistos ovat aika uusia juttuja. Huolestuttaa, vaikka tyttö onkin ihan tavallinen touhukas oma itsensä.

En tiedä saiko kukaan mitään selvää. Mutta kommentoikaa, please!

No talo on vanha. Odotamme koko ajan terveystarkastajan käyntiä, mutta heillä on ainakin puolen vuoden jono.. Ihan siis varmuuden vuoksi olemme ajatelleet talon tarkastaa.

Ei satu erityisesti hengittäessä tai liikkueessa, ei kumpikaan kipu. Eilinen kipu tuli yhtäkkiä iltapalapöydässä ja meni yhtäkkiä pois. Pulssia olen kokeillut, se on ihan tavallinen tasainen.

no se on hyvä tarkistaa säännöllisesti joka tapauksessa. isä asuu vanhassa talossa jossa on kosteusvaurioita, bonusäidillä ja bonussiskolla on molemmilla astma, ja mulla ja pikkusiskolla on rintakehän kipuja. just sisään hengittäessä ja kipu on viiltävää. menee ohi kun hengittää "hiljaa"

Äh.. ei tota..

Mä olen itse epäillyt, että talossa olisi jotain, koska mun mielestä meiän nuorempi lapsi on paljon enemmän kipeänä kuin muut kotihoitolapset.. Mut aina joku vaan sanoo, että se vaan on semmonen. Taidan siis lääkärikäynnin jälkeen kiirehtiä terveystarkastajan käyntiä.

Yhteistyössä