Kipu jalassa? apua?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neytiri

Aktiivinen jäsen
Tietääkö kukaan mikä voisi olla?
Pokeen yläreunassa (molemmissa jaloissa) on kipu, joka ilmenee, ääriasennoissa. Siis jos jalka on ihan suorana, ja pistän koukkuun, vihlaisee, samoin toisinpäin, jos jalka on ihan koulussa ja suoristan sen suoraksi, niin taas vihlaisee. Tällä välimatkalla ei ole mitää kipua..
Tuntuu eniten aamuisin kun herää..

Eihän voi olla mitään vakavaa?? eihän?:|
 
Jospa sulla on ollut yöllä suonenvetoja?

Itse kärsin hirveistä pohjekivuista kerran ja lopulta arveltiin että lihaksen krampista johtuu. En siis itse öisin herännyt mihinkään suonenvetoon. Epäiltiin veritulppaa mutta eipä ollut. Kipu oli ensin pienempää, mutta lopulta niin paha etten voinut kävellä enkä edes seisoa eikä särkylääke auttanut. Pikkuhiljaa sitten katosi itekseen..
 
Voiskohan oikeesti olla tuota venytystä vaan vailla. Sillä mä liikun paljon, ja nyt tällä viikolla olen joutunut olemaan enemmän paikallani, toisaalta sitten kun olen liikkunut, olen repäissyt kirpeässä pakkasessa oikeen reippaasti. Veritulppaa mäkin mietin, mutta kun on molemmissa, niin tulisko nyt kuitenkaan samaan aikaan molempiin.
Samoin ihmetyttää että siis ei tule esim kävellessä tuo kipu, vain niissä ääripäissä.
Suonenvetoa ja kramppeja on olllut jaloissa viimeisen kahden viikon aikana, mutta ei nyt parina viimeisenä päivänä. Kipu on kuitenkin samanlaista kokoajan.
 
Veritulppa ei oireile molempiin jalkoihin.. :snotty:

jOS Asia huolettaa niin lekurille, mutta en usko olevan lihasjumia kummempaa!

Samaa olen potenut, mutta ainoastaan toisessa jalassa tuotta..
Osastolla olin yhden yön, kun jalka ultrattiin ja lihasjumia vaan!

Kyl se siitä =)
 
Kiitos, kauanko teillä on kestänyt se jumi? Pitäskö viikossa lähteä? Tää on ollu nyt joku 5 päivää..

Mulla kesti reilun viikon, oli vähän aikaa oireettomana ja sitten tuli taas kestäen jälleen n. viikon.

Varmaan todennäköistä että lihaksista johtuu varsinkin jos sulla on viime aikoina suonenvetoja ollut. Ne kun saattaa aiheuttaa pitkällisenkin krampin sinne jalkaan. En tiedä ootko jo kokeillut, mutta juo paljon ja ota magnesiumia niin voi auttaa :)
 
Kiitos, kauanko teillä on kestänyt se jumi? Pitäskö viikossa lähteä? Tää on ollu nyt joku 5 päivää..

No sitä kesti ensin sen 3päivää ja sit kävin siel lääkärissä ja siitä sit oisko ollu 4-5 päivää sen jälkeen vielä, mutta tottakai se oli helpotus, kun se tutkittiin!

AI..Sitä on jo kestänyt noinkin kauan..
Jos se ei maanantaihin mennessä oo hävinny se kipu niin
sit käy näytillä tai vaan jos muuten pahenee tässä ennen sitä niin kannattaa käydä!

Ootko kokeillu lääkettä syyä ja auttaako se?
 
Mulla kesti reilun viikon, oli vähän aikaa oireettomana ja sitten tuli taas kestäen jälleen n. viikon.

Varmaan todennäköistä että lihaksista johtuu varsinkin jos sulla on viime aikoina suonenvetoja ollut. Ne kun saattaa aiheuttaa pitkällisenkin krampin sinne jalkaan. En tiedä ootko jo kokeillut, mutta juo paljon ja ota magnesiumia niin voi auttaa :)

Mä juon aina paljon (3 litraa) mutta magneesiumia rupesin ottamaan vasta toissapäivänä..
Että millonkohan se sit rupee vaikuttamaan :/
 
Oliks sullakin se membra gn vai muistanko väärin? Turvotuskin voi vaikuttaa kipuun, vaikkei päällepäin näkyis jos on lievempää, ja niihinkin tottuu niin ettei ite aina nää eroa (paitsi kun polvissakin on jo kuopat ;) Gn kyllä tosin suurentaa huomattavasti embolian riskiä jos sulla on proteinuriaa. Mun embolian aikaan molemmat jalat oli kipeet, mutta se johtu turvotuksesta. Ehkä on hyvä tsekkailla tilannetta mihin suuntaan alkaa kehittyyn (tai siis toivottavasti on jo ohi!), omalla kohdalla vainoharhasuus on vaan pikkasen lisääntynyt kun kaikki kivut kyljessä tms on tietysti heti jotain blokkia :D Älä oo huolissas, vaan katsele huomenna tilannetta uudestaan, tilanne voi olla jo parempi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ääh;23022503:
No sitä kesti ensin sen 3päivää ja sit kävin siel lääkärissä ja siitä sit oisko ollu 4-5 päivää sen jälkeen vielä, mutta tottakai se oli helpotus, kun se tutkittiin!

AI..Sitä on jo kestänyt noinkin kauan..
Jos se ei maanantaihin mennessä oo hävinny se kipu niin
sit käy näytillä tai vaan jos muuten pahenee tässä ennen sitä niin kannattaa käydä!

Ootko kokeillu lääkettä syyä ja auttaako se?

No mä syön montaakin lääkettä, mutta en siis mitään kipulääkettä.
Kortisonia menee samoin solumyrkkyä, ,mutta tää siis ei oo mikään uus lääkitys.
Käytän myös verenpaine ja kolesterolilääkettä, ja suojalääkkeitä..
Mutta siis en usko tämän vaikuttavan, sillä näitä olen syönyt ennenkin.
 
[QUOTE="Sini";23022517]Oliks sullakin se membra gn vai muistanko väärin? Turvotuskin voi vaikuttaa kipuun, vaikkei päällepäin näkyis jos on lievempää, ja niihinkin tottuu niin ettei ite aina nää eroa (paitsi kun polvissakin on jo kuopat ;) Gn kyllä tosin suurentaa huomattavasti embolian riskiä jos sulla on proteinuriaa. Mun embolian aikaan molemmat jalat oli kipeet, mutta se johtu turvotuksesta. Ehkä on hyvä tsekkailla tilannetta mihin suuntaan alkaa kehittyyn (tai siis toivottavasti on jo ohi!), omalla kohdalla vainoharhasuus on vaan pikkasen lisääntynyt kun kaikki kivut kyljessä tms on tietysti heti jotain blokkia :D Älä oo huolissas, vaan katsele huomenna tilannetta uudestaan, tilanne voi olla jo parempi :)[/QUOTE]

Jep membranoosi glomerulonefriitti on täällä, mutta siis turvotusta havaittavissa myöskin. Kasvoissa ja säärissä. Mutta meinaatko että vois olla ihan siitä?
Millähän sitten pääsis eroon? Siis mulla on nesteenpoistolääkettäkin, että auttaisko se?

Siis oletko sä munuaisvaivainen myös, vai miksi sä vainoharhailet?
Meillä saa tosi heikosti mitään lekuriaikoja, toivottavasti ottavat tosissaan mut sitten kun tonne soittelen. äh.. maanantaina siis soitan, lupaan, jossei tää siihen mennessä häivy.
 
No mä syön montaakin lääkettä, mutta en siis mitään kipulääkettä.
Kortisonia menee samoin solumyrkkyä, ,mutta tää siis ei oo mikään uus lääkitys.
Käytän myös verenpaine ja kolesterolilääkettä, ja suojalääkkeitä..
Mutta siis en usko tämän vaikuttavan, sillä näitä olen syönyt ennenkin.

Hmm..Ja jos ois reumaattista niin kortisonikin auttas!

Sulla kun menee kerta tuota solumyrkkyäkin ja muuta lääkitystä niin menisin näytille ihan
varulta!
Vaikka heti huomenna jos samana on..

Ottavat sen d-dimeerin verestä ja tilanteen mukaan ultraavat!
 
Jep membranoosi glomerulonefriitti on täällä, mutta siis turvotusta havaittavissa myöskin. Kasvoissa ja säärissä. Mutta meinaatko että vois olla ihan siitä?
Millähän sitten pääsis eroon? Siis mulla on nesteenpoistolääkettäkin, että auttaisko se?

Siis oletko sä munuaisvaivainen myös, vai miksi sä vainoharhailet?
Meillä saa tosi heikosti mitään lekuriaikoja, toivottavasti ottavat tosissaan mut sitten kun tonne soittelen. äh.. maanantaina siis soitan, lupaan, jossei tää siihen mennessä häivy.

Sama vika rahikaisella ;) Jos sulla on sitä turvotusta niin siitä löytyy kyllä yksi varteenotettava selitys. Mulla nyt vähemmän, mutta aiemmin jalat oli kipeet ihan koko ajan, vaikka ei aina näyttäneet edes niin turvonneilta. Varsinkin jos töissä vähän aikaa istui ettei saanu jalkoja suoraks niin himaan kävellessä pohkeet liekeissä. Lekurit ei antanu nesteenpoistotabletteja, ja luontaiskaupan nappuloista ei suositeltu käyttämään jos munuaisissa jotain häikkää. Mutta en kyllä muista johtuko siitä kun vedin verenohennuskuuria embolian jälkeen. Jaksoin mä jonkun vuoden tosta turvotuksesta lääkärillä valittaa, mutta ei sieltä mitään herunut, kesäkuumallakin ohjeet joka kerta "käytä tukisukkia" ja "voi harmi". No, talvella ne lentosukat on ihan ok. Mä veikkaan et on jotain turvotuskipuja tai sit edellämainittua kramppia. Don't worry!
 
[QUOTE="Sini";23022631]Sama vika rahikaisella ;) Jos sulla on sitä turvotusta niin siitä löytyy kyllä yksi varteenotettava selitys. Mulla nyt vähemmän, mutta aiemmin jalat oli kipeet ihan koko ajan, vaikka ei aina näyttäneet edes niin turvonneilta. Varsinkin jos töissä vähän aikaa istui ettei saanu jalkoja suoraks niin himaan kävellessä pohkeet liekeissä. Lekurit ei antanu nesteenpoistotabletteja, ja luontaiskaupan nappuloista ei suositeltu käyttämään jos munuaisissa jotain häikkää. Mutta en kyllä muista johtuko siitä kun vedin verenohennuskuuria embolian jälkeen. Jaksoin mä jonkun vuoden tosta turvotuksesta lääkärillä valittaa, mutta ei sieltä mitään herunut, kesäkuumallakin ohjeet joka kerta "käytä tukisukkia" ja "voi harmi". No, talvella ne lentosukat on ihan ok. Mä veikkaan et on jotain turvotuskipuja tai sit edellämainittua kramppia. Don't worry![/QUOTE]

Olisipa näitä, sillä mullaon nesteenpoistolääkettä kotona. Tarttee varmaan sit huomenna ottaa sitä. Jospa se stten auttais..
Harmi ei varmaan ainakaan auttanut että tänään tuli käytya Raxissa ja grillattua illalla makkaraa.. hmmm..
Tyhmästä päästä nyt sitten kärsii :/

Kitos kuitenkin sulle.. Onko sulla mustaa nikkiä? Ois tosi kiva jutella tästä aiheesta muutenkin jonkun kohtalotoverin kanssa..
 

Yhteistyössä