Kipeät supistukset, rv 24 =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku_Pallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku_Pallo

Jäsen
17.10.2012
302
3
18
---
Tulin tänne taas purkautumaan....En ainakaan löytänyt tuoretta ketjua kyseisestä aiheesta.

Elikkäs viikkoja on kasassa 24 ja risat. Olen nyt ollut kotona pari päivää vapailla ja huomenna töihin.. minua pelottaa, nimittäin nää mun kipeät supistukset!! Tahtoisin pystyä tekemään normaalisti töitä vielä pitkään. Tai siis sinne loppuun saakka mikäli mahdollista.

Pitkään on onneksi tässä välissä mennyt, ettei näitä ole tullut kiusaamaan, mutta tänään ruokaa laittaessani olo muuttui erittäin tukalaksi. Tunsin kipeän aaltomaisen polttelun joka suuntasi aina alaspäin ja oli "paineen" tunne alhaalla. Näitä tuli n. 10-15min välein ja kävin istumaan, jatkui sittenkin ja teki kyllä kipeää vaikka eivät nuo kauaa kerralla kestäneet. Soitin kätilölle, ihan varmuuden vuoksi koska liikkuminen alkoi käydä hankalaksi... Tämä käski mennä heti sänkyyn, tarkkailla tilannetta reilu tunnin ja mikäli jatkuu niin soittaa ja sitten tulla näytille.

ONNEKSI meni levolla ohi ja otin päikkäritkin. Ongelma on siinä, että en halua että noita tulee töissä ollessani (olen ravintola-alalla) !! Koska en kerta kaikkiaan silloin kykene liikkumaan ='( Noh, toivotaan että tämä tästä rauhoittuu.

En halua, että pikkuiseni tulee liian aikaisin maailmaan.

* Huolestunut mamma* :ashamed:

Tuttua tuttua, itselläni on ollut kipeitä supistuksia ajoittain noin rv 20 lähtien. Aluksi vain jos rasitin itseäni ja menivät levolla hyvin ohi, mutta viime viikkoina niitä (nyt 32+4) on tullut myös ihan levossa esim. yöllä. Mulla kohdunsuuta on seurattu ihan kiitettävän tiheästi neuvolassa ja mitään ei ole supistukset sinne tehneet. Nyt tietysti on viikkoja jo niin paljon että vähitellen voi lakata välittämästä noista, kun ei olisi mikään katastrofi enää jos pikkuinen vaikka viikon päästä syntyisikin.

Eli siis tsemppinä sulle: Tiheät supistelut, kipeätkään, eivät ollenkaan välttämättä kypsytä kohdunsuuta lainkaan, ja silloinhan niistä ei ole muuta haittaa kuin että tuntuvat susta epämiellyttäviltä. Kohdunsuun tilannetta kannattaa toki seurata neuvolassa aina tarpeen mukaan. Hyvä jos sullakin lepo auttaa, siten voit itse vaikuttaa asiaan ja saat supistukset lakkaamaan. Tuohon työasiaan en voi todeta muuta kuin että jos niitä kovasti tulee töissä niin se on voi voi, silloin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä sairaslomalle. Itse jouduin saikulle juurikin tuolloin rv21 ja siitä lähtien olen pakon sanelemana vain pötkötellyt kotona. Välillä tosi ankeaa, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi. Ja on sitä kurjempiakin asioita kuin pitkä "loma" vaikka ei juuri mitään pystyisikään tekemään.

Jaksamista sulle ja toivotaan että pieni pysyy vielä pitkään mahassa! :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä