Kipeästä vauvakuumeesta?

Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:
Menkkamaisia kipuja on alkanut ilmaantua, joten pahalta näyttää. Nyt jo ajatukset negatiiviset, enkä usko raskautuneeni. Ehkä helpompi näin, niin en putoa niin korkealta ja kovaa, mutta voi miten sattuu. :'(
Voi ei :'( Mäkin olen alkanut jo hokea itselleni, etten kuitenkaan ole raskaana, jotten tippuisi ihan pilvistä alas. Vaikka onkin vielä pari päivää menkkojen alkamiseen, niin mun puolesta saisivat alkaa jo niin saisin viimeisetkin harhaluulot pois päästä ja öisinkin unen päästä kiinni.

Mua kyllä vähän ihmetyttää miten on mahdollista, että mun pää kehittää niin paljon raskausoireita vaikken olekaan raskaana? Aiemmissa kierroissa sama juttu, joskaan ei näin pahana.

Eli tämän kierron oireita:

Välillä etova olo, en ole kuitenkaan oksentanut
Hajut paljon voimakkaampia
Repäisyjä vasemmalla alavatsassa
Maha ihan sekaisin, ilmaa ja ummetusta tai ripulia
Metallin maku suussa yhtenä päivänä
Rinnat ehkä hieman herkemmät, muttei merkittävästi kuitenkaan
Valkovuotoa runsaasti, yleensä ei ole ollenkaan missään vaiheessa kiertoa

Varmaan muitakin oireita, mitkä tässä nyt unohdan. Mutta viime viikolla tosiaan olin varma, että olen tällä kertaa raskautunut, mutta nyt se alkaa vaikuttaa epätodennäköiseltä. Pakko yrittää pysyä kasassa kuitenkin, mutta todennäköisesti kun kp 1 taas tulee niin hajoan ainakin hetkeksi :'(
 
Mä toivon Bloody, että et putoa kovaa etkä korkealta.

Tiedätkö NaNix mä kanssa kehittelen kaikki mahdolliset raskausoireet, mm nuo sun yllä mainitsevat. Tiedän tasantarkkaan mistä puhut! Toivottavasti et hajoa, se tuntuu niin pahalta aina kp1, mutta se on aina uusi mahdollisuus.

Voimia ja plussatuulia!! :hug:
 
Nyt kyllä meinaa se romahdus tapahtua, vaikkei vielä olekaan menkat edes tulleet.

Kävin juuri kaverini luona, jolla on alle kaksivuotias tyttö ja toinen masussa. Tämä kaverini tietää lapsettomuudestani, mutta silti hänen piti sanoa, että lapset kannattaa tehdä reilusti alle kolmekymppisinä. Hmm, ei sitten yhtään ajatellut, että voisin loukkaantua asiasta. Olen kuitenkin yli VUODEN jo tässä yrittänyt. Ei niitä niin vaan tehdä, paitsi hänellä onnistui molemmilla kertaa ilmeisesti kerrasta.

AARGH :headwall: En ole kolmeen vuoteen juonut alkoholia, mutta nyt on kyllä päiväkänniolotila. Tekisi tosiaan mieli päästä hetkeksi pois tästä vauvakuumeesta. Taas tein negan ja nyt kyllä luovutan.
 
Kroppa on jotenkin jumissa. Kärsin kuumista aalloistakin. Töissä tuntui koko ajan, että paistun ja sisällä oli koko ajan sellainen ellotus oksetus ällötys olo. Työkaverille sitten manasin näitä kummallisuuksia ja tämä sanoi "kuulostaa melko _raskauttavalta_", painottaen tuota raskauttavalta sanaa. Kyseinen kaveri jäi tänään äitiyslomalle.
Kuitenkin itse alan olla aika varma, että menkat taasen alkaa. :( Kroppa alkanut turvota ja itkettää herkästi, vähän oli menkkajuilimisia ja rinnat aristaa. Eli taas mennään. :(
 
NaNix kylläpä sulle on siunaantunut huonoja kavereita, ainakin tältä osin! Äläkä koskaan luovuta! Äläkä vedä päiväkännejäkään, ei ne murheet viinaan huku. Siitä niitä tulee vain lisää *alkoholistinlapsi*

Voi Bloody :( Jos ei nyt plussaa niin ensikierrossa uudestaan!

Mulla menossa kp14, peittoja on ahkerasti heiluteltu, mutta kun mulla kierrot aina erimittaiset, vaikea tietää ovisajankohta (nettilaskureilla ottanut vähän sinnepäin pvämääriä ) ja en tahtois kuitenkaan alkaa sitä ovista tikuttelemaan. Ettei siitä tule pakkomiellettä.
 
NaNix jätä tuollaiset kaverit omaan arvoonsa! Törkeätä iskeä tuollaisia heittoja! :/

Amp2 toivottavasti teillä onnistuisi tässä kierrossa ja saisitte sen pienen ihmeen itsellenne. :heart:

Omaa napaa: Tulipa käytyä kaupassa ja siellä iski tämmöinen kummallinen mielihalu. Oli PAKKO SAADA suolakurkkua ja jäätelöä! Tuossa sitten äsken onnellisena rouskutin suolakurkkua ja mutustin murueskimoa sekaisin. :O Ei siis yleensä moisia ole itsellä. Samoin oli pakko saada novellen calsium vissyä, vaikken vissystä pidä. Mutta se calsium oli niin hyvänmakuista siinä! :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Bloody, ettei sun mielihalut olisi merkki raskaudesta, sillä kuka muu tahtoisi syödä SUOLAKURKKUA ja MURUESKIMOA sekaisin? Anteeksi, mutta kuulosta kamalalta :p
Niinhän se kuulostaa kamalalta. Hyvältä kuitenkin maistui, kun sitä söin. Koko päivän on ollut sellainen ellotus olo ja tuossa tunti sitten joutui juoksemaan okselle, kun tuli niin paha olo. Sen jälkeen tuli fiilis, että on pakko saada vaniljajugurttia ja se olikin taas herkkua. Nyt tekisi mieli nakkeja. :D
En uskalla uskoa, että raskaudesta olisi merkkinä. Alavatsaa on ajoittain vihlonut ja selkää samoten. Jotenkin tuntuu, että kyllä se täti sieltä loppuviikosta tulee. :(
Nyt on alkanut rinnatkin kipuilla tosi pahasti. Yleensä en rintsikoita kotosalla ollessa pidä, mutta nyt jos nännit vähänkin hipaisee jotain niin käy kipeää. Voi tosin menkoistakin johtua, joten mene ja tiedä.
 
Aika näyttää, mutta mä pidän paukkuja raskauden puolesta ja toivottelen plussatuulia! :heart:

Tälläistä mun pitäisi kysyä (vaikka ei ehkä ajankohtaista olekaan), että mulla on allergiatestit 20pvä ja niitä ei tehdä raskaana oleville. No mulla on tuolloin menossa vasta kp20, mutta entä jos olen raskaana (ei noin aikaisessa vaiheessa tule tikuteltua kun kuitenkin kierto on toisinaan yli 30pvääkin)? Pitäisikö raskauden mahdollisuudesta mainita oysissa?

Plussatuulia ja paljon voimia!
 
En kyllä eilen vetänyt kännejä, mutta olo oli helvetillinen. Kirosin koko maailman alimpaan helvettin ja ilmoitin miehenpuoliskolle, etten ikinä halua nähdä enää tuttavia, joilla on lapsia. Kävin myös kirjastossa lukemassa lapsettomuuskirjaa, ja sepäs lohduttikin, kun siellä luki, että jos vuoden sisään ei ole tullut raskaaksi niin on enää 10 prossan todennäköisyys tulla luonnollisesti raskaaksi :'(

Eilen myös sanoin miehelle, että luovutan nyt ja siirryn suremisesta vihaamiseen. Ja sitten kysyin hältä, että sopiiko jos ei ikinä saada lapsia. Ei kuulemma sovi. Ota sitten siitäkin selvää, kun ei kuitenkaan suostu mennä testattavaksi.

Niin ja tänään on sitten kp 1 :( Aamulla jo tajusin, että menkat on alkamassa, ja illalla ne sitten alkoivatkin. No ei ainakaan mene sitten ovistikut hukkaan. Mutta täytyy nyt yrittää unohtaa koko aihe. En vaan pysty hajoilla joka kuukausi samaan malliin.
 
NiNax älä luovuta!! Kyllä se tärppää, jos ei luonnollisesti niin sitten lääkärin avustuksella, mutta tärkeintä on, että et luovuta!

Uusi kierto, uusi mahdollisuus!

Voimia :hug:

Ja Bloody, kyllä se vielä tärppää!
 
Vatsa aivan älyttömän kipeä. Menkat selvästi alkamassa tänään/huomenna. Nyt vaan odotellaan, että hanat aukeaa. Onneksi olen yksin kotona, mies ei oikein kestä sitä, kun hajoan tähän joka kuukausi. On tullut itkettyä niin, että silmät kohta tippuu päästä. On vaan niin järjettömän paha olla. Usko mennyt aikalailla kokonaan tähän, tuntuu, ettei sitä lasta tule saamaan, vaikka kuinka toivoo, uskoo, yrittää ja tekee kaikkensa. Sattuu niin älyttömän paljon rakastaa jotain, mitä ei ole edes saanut. Ei tämän kivun kanssa voi elää, tämä on ihan liikaa. :'(
 
Bloody mä tiedän tunteen, mutta yritä jaksaa. Rikki saa mennä, itkeä saa, mutta luovuttaa ei. Pitää jatkaa yrittämistä, jotta voi ainakin sanoa yrittäneensä kaikkensa! :hug: Niin kauan kun on elämää, on toivoa.

Mä tahtoisin ottaa sulta kivun pois :hug:
 
Piti vielä sanoa, että vituttaa se myös, että täti esitteli vauvakuvia uudesta lapsenlapsestaan.

Ja tänään sain kuulla, että toisesta siskostani tulee sen lapsen kummi ja mua ei olla edes kutsuttu ristiäisiin. Ei ihme, etten saa omaa lasta kun en edes kelpaa kummiksi :(

Ei ole täysin loogista tuo mun ajattelu, mutta tältä musta tuntuu :headwall:
 
Ihme homma, ettei ristiäisiin kutsuttu. Aika törkeätä mielestäni. :O

Itkut on itketty ja paha olo jokseenkin selätetty. Greippikuurin aloitinkin onneksi jo hyvissä ajoin. Lisäksi sitten foolihappoa, sinkkiä, omega rasvahappoja ja munia. Näiden olen lukenut auttavan, joten niihin nyt turvataan. Pakko on yrittää kaikkea mahdollista, tai pää hajoaa totaalisesti. Nytkin jotenkin tuntuu, että oma mielenterveys on hiuskarvan varassa tän asian kanssa.
Stressiä asiasta koitan vähentää, enkä niin laskeskele... Ainakaan vielä, eiköhän se kohta taas iske sekin vaihe, kun kaiken suunnittelen valmiiksi.
Ehkä tässä kierrossa... Yk29...
 
Ei teillä ainakaan ole yrityksen puutetta, harmi vain kun ei tärppää Bloody, olisit sen kyllä ansainnut. Kaikki keinot käyttöön, niistä ei haittakaan ole.

Älä anna mielenterveyden kadota tämän asian takia, se ei millään muotoa helpota asiaa.

Voimia hirveästi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amp2:
Äh. Mua ärsyttää ihmiset, jotka hankkiutuvat raskaaksi, eivätkä edes pidä lasta. OLLAANKO KOSKAAN KUULTU EHKÄISYSTÄ?! Tietenkin on tilanteitakin, joissa se pettää, mutta silti.
No tässä tapauksessa kyllä oli käytössä pillerit, joita ei oltu skipattu välistä, joten vastuuntunnon puutteesta tuo vahinko ei johdu. Tulevan isän kanssa jutellessa hän kyllä sanoi, että pitävät lapsen, vaikka vähän huonoon saumaan sattuikin. Kyseisellä naisella aiemmin ollut keskenmeno, joten epäilevät, ettei tämäkään kyytiläinen välttämättä pysy matkassa.
 
Juuri tämän takia lisäsin "Tietenkin on tilanteitakin, joissa se pettää" , sillä itsellänikin on tuttuja, jotka ovat saaneet lapsen(sa), vaikka pillerit on ollut käytössä. Mutta on se hieman epäreilua, että toisilla tärppää ehkäisyn kanssakin, toisilla ei ilmankaan millään.
 

Yhteistyössä