Kipeää vatsatautia, onko liikkeellä?

Niin onkohan nyt liikkeellä jotain ihan killeriä vatsatautia. Välillä sattuu ihan törkeenä niinku joku puukottais vatsalaukkuun, maha mörisee, ja sattuu ihan tosissaan.

Ensin tää alko mulla ja pari tuntia sen jälkeen miehellä.
 
"vieras"
Mulla oli just viime torstaina tuollainen päivä, mahaan sattui ihan hirvittävästi ja kävely tuotti tuskaa. Vieläkin maha on ajoittain herkkä, esim. mitään kiristävää ei voi päällensä laittaa, tai alkaa ahdistamaan. Lisäksi olen kuullut 3 muuta samantyyppistä tapausta, että kamala mahakipu on iskenyt, että ilmeisesti tää on jotain ihme mahatautia.

Mulla maha ei oikein kunnolla toimi, enemmänkin kerää ilmaa mahaan, maha ei ole ollut löysällä, enkä ole oksentanut kertaakaan.
 
mui
Tänään itse kärsinyt samanmoisesta.
Maha kerää ilmaa ja tuntuu niinkuin ämpärillinen partateriä pyörisi suolistossa.
Maha vähän vetelä, muttei juoksuta vessassa, ennemminkin on vain koko ajan sellainen "olo".
Mikä tästä todella tekee kiusallisen on järkyttävä heikotus, enkä keksi mitään järkevää syytä sille :/
 
Joo toi kuulostaa tutulta. Vatsassa tosiaan tuntuu pyörivän ilmaa ja partateriä. Vessassa olen rempannut, mutta mitään ei tule ulos.

Tuskaisa ja heikottava olo. Jäisiä mustikoita yritän imeskellä koska ne yleensä mulla auttaa mahaoireissa.
 
"vieras"
Mulla alkoi taas nyt illalla kipuilemaan tuo maha, mutta ei niin pahasti mitä torstaina, viikonloppuna ei oikein ollut mitään, tosin koko ajan on ollut vielä sellainen olo, että pakki on sekaisin. Röyhtäilyttää vähän väliä.
 
"vieras"
Joo toi kuulostaa tutulta. Vatsassa tosiaan tuntuu pyörivän ilmaa ja partateriä. Vessassa olen rempannut, mutta mitään ei tule ulos.

Tuskaisa ja heikottava olo. Jäisiä mustikoita yritän imeskellä koska ne yleensä mulla auttaa mahaoireissa.
Toi on just se pahin tunne, kun ilma ei tule ulos kummastakaan suunnasta. Mä kyllä röyhtäilen, mutta ne on sellaisia pinnallisia röyhtyjä, ei sellaista kunnollista.
 

Yhteistyössä