Kipeä selkälihas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kevät- 81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kevät- 81

Uusi jäsen
22.09.2011
3
0
1
Mulla on sellaista vaivaa että vasen leveä selkälihas on kipeytynyt lapsen kantamisesta. Vaiva on ollut nyt puoli vuotta, välillä parempi ja välillä huonompi. Lihaksessa tai lihaksen kiinnityskohdassa on myös aktiivinen triggerpiste. Mulla puutuukin välillä koko lihas, varsinkin levossa. Kipu säteilee välillä käsivarteen ja kyynärvarteen asti. Nyt olen jonkin verran käynyt salilla 1-2kertaa vkossa, mutta ongelma on etten tiedä pahentaako se nyt kuitenkin. Ainut mitä teen tuohon selkään siellä on vaakasoutu ilamn painoja. Jostain vain luin ettei liikunnasta ole hyötyä jos lihaksessa aktiivinen triggerpiste.. Nyt on ollut myös selkeämmin huimausta, päänsärkyä ja ehkä jopa pahoinvointia. Muuten ei olisi niin tärkeä päästä eroon tästä vaivasta, mutta koska minulla on serotooniintasojen kanssa ongelmia ollut nyt vähän yli vuoden niin ne palaudukaan ennen kun veri kiertää kunnolla päässä ja se ei nyt kierrä tuon selän takia.

minulla on tuohon serotiiniongelmaan tietty ruokavalio ja se ehtikin auttaa noin puoltoista kuukautta ennen kuin tämä vaiva alkoi. Mun olisi pitänyt jatkaa sitä 3-4kk (toukokuun loppuun) mutta nyt joudun edelleen jatkaan koska en varsinaisesti höydy siitä tuon selän takia. serotoonintasot romahti synnytyksen jälkeen koska minulla oli jo ennen raskausaikaa fyysistä uupumusta. Ne romahti ilmeisesti valvomisen ja huonon syömisen takia ja sen uupumuksen..

Kysynkin että olisko jollain jotain vinkkiä miten pääsisin eroon tuosta lihasvaivasta ja sitä myöten vihdoinkin myös ruokavaliosta..? että jos jollakin on ollut vastaavaa ongelmaa? Va pääsenköhän siitä eroon ennen kuin kantaminen loppuu kokonaan, joskus kun lapsi on 3-vuotias..? :( Välillä mietin että pitääkö luopua oman lapsensa kantamisesta vai mitä.. Olen käynyt jo 8 kertaa naprapaatilla, pari kertaa hierojalla ja pari kertaa jäsenkrjaajalla, apu on aina ollut hetkellinen, liikkuakin olen yrittänyt jaksaa ja ehtiä mutta varmaan kuitenkin olen liian vähän liikkunut.. Olen nyt menossa ensi viikolla tutulle osteopaatille, joka meinasi että olisko ryhdissä, muussa asennossa jotain korjausvaraa jos ongelma koko ajan uusii/pahenee vähitellen..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä