kipeä rinnansivu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolihuolhuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolihuolhuoli

Vieras
Hei,

onko kellään kokemusta sellaisesta vaivasta, että rinta on yli viikon kipeä tuosta sivusta, aikalailla kainalon ja rinnan välikohdilta? Tunnistan jonkinlaisen kipupisteen tuohon rintaan, mutta muuten kipu on sellaista taukoamatonta, tasaista (raivostuttavaa) ja vähän laimenee burana 400 mg -tabletilla mutta ei lähde pois.

S-sana tässä tietty vähän mietityttää, mutta oon aika nuori. Yli 25 kuitenkin... Oon kyllä ollut viimeisen puolen vuoden aikana kaikilla mahdollisilla mittareilla kipeämpi, väsyneempi ja suoraan sanottuna jo vähän masentunut tähän olotilaani. Lääkärit katkaisee mun puheen kesken kaiken, kun yritän kertoa miten kipeä oon ollut (esim. vyöruusu, se sai muutaman lekurin nostamaan vähän kulmakarvojaan..) ja sanoo, että mulla on stressiä. Mikä taikasana se stressikin on, oon elämäni aikana ollut helvetisti enemmän stressaantunut kuin nykyään, mut kai ne vyöruusut, kuumeet jne. tulee sitte stressistä.

Soitin äsken terveyskeskukseen, ahdistaa vaan etukäteen taas yks lääkärilläkäynti ja tuntuu että pitäis kerätä voimia sen kaiken kertomiseen ja pettyä taas kun kukaan ei kuuntele...

Se on sikäli lohduttavaa, että mammografiaa ei tietääkseni ole kukaan kehunut miellyttäväksi tutkimukseksi. Toisinaan potilaat uhkaavat pyörtyä kesken tutkimuksen, mutta toistaiseksi kukaan ei ole vielä toteuttanut uhkaustaan. Ajatuskin jäädä rinnastaan roikkumaan johonkin laitteeseen selkeyttää pään hyvin tehokkaasti.

Kieltämättä kuulostaa aika nykyaikaiselta menolta, että ihmiset valittaa jonkun, mahdollisesti oman henkesäsäästävän, toimenpiteen olevan epämiellyttävää. Uskon, että kestäisin.

(Tietty pitää saada salkkarit, facebook, jäätelökulho ja sulho hieromaan hartioita sen ajaksi. Ja haluan valita katalogista toimenpiteen suorittajan, ei saa olla ruma eikä vanha.)

Mulla on vasemmanpuolen rinnan sivu ollut kipeä monta vuotta. Luulen yhden syyn olevan yksipuolinen työskentely esim. lasta kannan aina vasemmalla puolella. Tuntemukset vaihtelevat myös kuukautiskierron mukaan, noin viikkoa ennen menkkoja tuntuu eniten, buranalla menee ohi.

en oo tunnustellut, koska se vaan pahenisi siitä. Alkuviikosta kokeilin, ja kerran löysin yhen kohan, johon sattu, sitten lopetin räpläämisen. nyt kokeilin uudestaan, ja löyty kudoksen keskeltä joku pallura, joka kipeä.

sitten vaan toivotaan, että on imusolmuke.

Jopa sattui, mulla on ollu jonkun viikon ajan oikea kainalonseutu kipeä, yöllä jotenki aina heräilen tuntemukseen....tänään aamulla löysin sieltä pienen patin....nyt oon aamun sitä näplänny, niin kipeään se on ja nyt punoittavakin, kohta ei pysty kättä laskee alas
Olin niin lauantaissa, että ei tullu mieleenkään soittaa lääkärille, kun ajattelin, että maanantaihin nyt ainakin seuraan..., vaiks olisihan se omahoitajat tänäänkin ollu paikalla....no, maanantaina sit....jos viel kipeä ja patti tuntuu...

Täällä sama vaiva. vasemmalla puolella. Kipeä ollut jo puolisen vuotta, välillä enemmän välillä vähemmän. Vaihdoin jopa kaarituettomiin rintaliiveihin jos vaikka olisi tuki jotenkin painanut mutta ei muutosta. Patteja tai muuta ei kyllä tunnu. Yhdestä kohdasta kylkiluiden välistä tosi kpeä. Kesäkuussa on kontrolliaika gynen polille muissa asisoissa ja ajattelin kysäistä siellä tämänkin vaivan.

Mulla on ollut pitkään oikea rinta kipeä. Välillä särkee niin, että on vaikea kumartua. Se on kuvattu ja ultrattu vuosi sitten eikä siellä mitään ollut. Tutkin rinnat aina kuukautisten jälkeen ja muuten annan kivun olla.

Yhteistyössä